donderdag 29 juli 2010

North Michigan

Woensdag, 28 juli

Zonsopkomst in Munising vanaf ons plekje.

Het internet op deze camping was echt super snel, dus ik maak 's morgens nog snel een blogje en na de regen van gisteravond, pakken we alles weer in en gaan op pad.

De baai van Munising weer uit....

Voordat we Munising uit gaan, kijken we eerst nog even bij de watervallen hier. Eerst die van Munising zelf.

Daarna rijden we naar de Wagner falls. Op internet had ik die al gezien, voor we vertrokken en die leek me erg mooi. Het is net even buiten Munising en we komen er eigenlijk langs op de weg die we gaan rijden.

En zoals op internet, zo is deze waterval ook in het echt. De regen van gisteren heeft denk ik ook wel geholpen. Het is er zo mooi. Heel rustig ook nog zo in de morgen.

Daarna rijden we over de 28 richting Mackinaw. We doen nog een toerististische route lang een meer en dan verder over de 2 richting de camping.

Onderweg komen we langs een winkel en daar verkopen ze dieren huiden. Ook van een zwarte beer. We stoppen even en kijken er naar. Eigenlijk heel zielig en er wordt nog grof geld voor gevraagd ook. De beren huid kost $ 375 en van een otter $175

We zien ook deze staan....

Vond hem nou wel weer grappig ;-)

We rijden verder en de weg langs de 2 is echt prachtig. Mooie stranden, baaien en leuke huizen aan het water. En bijna overal kan je zo het strand op lopen. Bijna niet voor te stellen dat het hier 's winters zo koud zal zijn. Nu is het echt zo heerlijk hier. Net boven de 25 graden en geen "plakkende humidity" als bij ons in North Carolina.

Het zouden nu zo foto's uit Florida kunnen zijn. Echt zo mooi en super blauw water. Dat had ik eigenlijk niet verwacht. Echt heel mooi!

Dan zien we ineens de Mackinaw brug. Die de twee punten van Michigan aan elkaar verbinden.

We betalen de tol van $9.- (wat een geld he?) en gaan de brug op. Er staat een enorme wind en met de camper gaan we behoorlijk heen en weer. Minder vind ik zelf, want de railing op de brug is niet zo hoog, voor mijn gevoel. En eerlijk gezegd ben ik weer blij dat we er vanaf zijn ;-)

Vlak bij de brug is de camping die we twee weken geleden gereserveerd hadden. Dit is een grote camping en als ik in ga checken zijn er gewoon 5 balies open en bij elke staat iemand. Eenmaal aan de beurt krijgen we onze plek nummer door. Had lake view gevraagd en nu dus ook gekregen. En het is alweer zo'n mooi plekje. Aan het meer en met brugzicht, zegt de mevrouw. Mooi!!!

De plekken zijn niet zo breed, dat is zeker, maar het uitzicht is inderdaad met meer en brugzicht. Ik verheug me al op de zonsondergang.

We gaan een stukje met de hondjes over de camping lopen en we besluiten hier een nachtje langer te blijven om naar Mackinac island te gaan. Welke recht tegen over de camping ligt. In de verte zie je ook het grote "Grand hotel". Je moet met de ferry er naar toe en er rijden nergens auto's op dit eiland. Alles gaat met paard en wagen of op de fiets. Wel bijzonder.

Bij het kantoor blijkt dat ons plekje niet beschikbaar is morgen en dus krijgen we een aantal nummers door en we gaan de plekken bekijken. We kiezen dan een wat grotere plek, maar deze ligt niet aan het water. Het wordt dus vanavond van het uitzicht genieten, want morgen hebben we het niet meer.

Rond negen uur gaat de zon onder en kijken we ernaar. Maar daarna wordt de lucht pas echt mooi!

De lichtjes op de brug gaan dan ook aan en het is er zo mooi!

Het internet wat me moesten kopen hier op de camping is vreselijk traag.... Dus kon geen blogje maken. Eigenlijk erg, dat je al zo gewend bent aan snel internet he? Daarna gaan dan ook al snel de lichtjes bij ons uit. Het was weer een lange dag. Morgen op naar Mackinac!!

Groetjes Petra

Petra zei

Die zonsondergangen boven Lake Michigan zijn zo prachtig! Ricks vader woont er ook vlakbij. Als ik je foto's zo zie, wil ik zo weer terug. Een deel van de VS, dat niet bij internationale toeristen populair is, maar wel prachtig!

Vivianne (Isis, AAfroum) zei

Wat een heerlijk ontspannen reis.. zo ziet het eruit! En mooie foto's Petra! Geniet er lekker van.

Anoniem zei

Wat een prachtige foto's en gezellige verhalen. Ik kan me bijna voorstellen dat onze volgende (na-de-eerstkomende) Amerikareis weleens naar dit gebied zou kunnen zijn.

Geweldig mooi en rustig! Ik geniet van je blog, al reageer ik niet elke dag ;-)

Birgitte aka Bietje zei

Prachtige omgeving. En die zonsondergang, geweldig.
Raar eigenlijk dat het niet zo toeristisch is. Schijnt dat Amerikanen een beetje op Wisconsin neerkijken. Of misschien alleen op de inwoners.

Jasmino zei

Ik geniet van je verhalen en foto's! Prachtig zeg! Ik had ook niet verwacht dat die omgeving zou mooi zou zijn. Ik moest wel gniffelen om de douche-ervaring van Ron, ik kan me zijn gezicht al bijna voorstellen zeg! En ik moest ook wel een klein beetje lachen om jou en je brug-"angst", dat had ik kunnen zijn. Peter lacht me ook altijd uit als ik met samengeknepen billen op een brug zit, veilig in de auto, maar bang om ervanaf te vallen of rijden ;-)

Veel plezier nog! Ik blijf nog even meegenieten!

Guus zei

PRachtig allemaal! En die brug, wauw, daar ben ik van onder de indruk! Wij gingen van Funen naar Sjealand, Denemarken kostte iets van 70 euro geloof ik, 12km. Best veel geld. Maar ik stond s morgens te popelen van ongeduld.. we zouden gaan..!

Anoniem zei

Hoi Wat is het daar schitterend zeg. Ik zeg net tegen Richard daar moeten we toch ook eens heen hoor. Jullie hebben al heel veel gezien. Geniet maar lekker groetjes uit Hellevoetsluis Doei Ingrid

Wat een mooie foto's weer allemaal Petra, het is weer heerlijk om met jullie mee te reizen...:-)

Gr Rianne

Marchiena zei

Wauw, het wordt steeds mooier. Wat zullen jullie genieten. De foto's zijn weer super.

Annemiek zei

Prachtige zonsondergang.
Wat een heerlijke vakantie, ben net even bijgelezen.
Die airshows vindt ik ook prachtig, we hadden er ooit een hier in de buurt maar die komt er niet meer helaas.

Ineke zei

Wat een schitterende reis maken jullie, nooit gedacht dat het daar zó mooi zou zijn. Prachtige foto's heb je weer gemaakt.

Yvonne zei

Hoi Peet,

Zo weer even al jullie vakantieavonturen bijgelezen. Jullie hebben alweer heel wat gezien en wat een prachtige natuur. De foto's van die hertjes zo lief!
Nog veel plezier!
Groetjes ook aan Ron en een dikke knuf voor de boys!

Natasja Valentijn zei

Prachtige foto's van de watervallen! Een mooi stukje natuur, echt schitterend!