woensdag 13 juni 2007

Gedonder

Nou ze zaten er gisteravond hoor. De jonge zwaluwtjes. Heerlijk te slapen op het randje bij de voordeur. Vorige keren dat ze hier gebroed hadden waren ze zo weg, maar deze blijven hier wonen volgens mij ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ik vindt ze zo leuk, vooral de allerkleinste "sukkel" zwaluw. Dat is een beetje het "zwarte schaap" zwaluwtje van de familie. Hij komt steeds als laatste aangevlogen en maakt de meest onvoorzichtige landingen op het richeltje boven de deur. Zo grappig. Als ze dan ook met zijn allen weg vliegen, zit hij nog een beetje versufd rond te kijken van waar zijn ze nou? En begint dan als een gek te piepen en te kwetteren en slaat zijn vleugels een paar keer uit om te kijken of ze het nog wel doen. Neemt dan een duik in het diepe in de hoop dat zijn vleugels genoeg zullen wapperen. Geweldig om naar te kijken ;-)

Al een paar dagen dondert het hier behoorlijk. Steeds zo aan het eind van de middag, maar vandaag eigenlijk zo een beetje de hele dag door. Er is ook al aardig wat water naar beneden gekomen. Al zag ik op het internet dat het in NL ook aardig gedonderd heeft vorige week.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ik moet zeggen als ik de deur niet uit hoef vindt ik zo'n daagje tussen door wel lekker. De temperatuur blijft hier overigens behoorlijk hoog nog, dus loop gewoon nog ik mijn korte broek. Maar het is wel goed voor al het groen om ons heen. (Lees met name in onze tuin) En oja, voor ik het vergeet, de nieuwe bougainvillea waar ik het gister over had, zit in pot hoor. Dus in de winter gaat hij de garage in ter overwintering. Ander vriest hij inderdaad stuk hier ben ik bang.
Ik had ook weer wat fotootjes gemaakt van wat bloeiers in de tuin.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Inmiddels komt het hier met bakken uit de hemel en ik zat in de woonkamer en hoorde toch een gekwetter. En liep naar de voordeur om te kijken waar het vandaan kwam. En daar zaten ze te badderen. De zwaluwtjes..... Snel een paparazzi foto van ze gemaakt door de voordeur heen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Maar ik merkte dat ze zich van mij niks aantrokken en kon dus daarna nog wat foto's maken. Zag ook dat mama zwaluw er bij zat op de reling.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Leuk he. Nummer 5, het sukkel zwaluwtje, was weer te laat volgens mij. Want die zat er niet bij tijdens het badderen. Vanavond weer even kijken of hij wel weer onder het afdakje zit ;-)

Groetjes Petra

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja het heeft hier ook aardig gedonderd, hoewel in het zuiden en oosten ze er denk ik meer last van hebben gehad als hierzo in het westen.
Mooie foto's weer van je kleurrijke bloeiers!!
En die zwaluwtjes zijn wel heel lief zeg!!!

Anoniem zei

Ach wat een poepies de familie Zwaluw.

Goed voor je gras al die nattigheid, kan het lekker groeien en heeft Ron ook weer een klusje.

Erna

Petra zei

Lief, die zwaluwtjes, zeg! Grappig, ik heb net ook een radarplaatje opgeslagen, omdat we op het moment in een "severe thunderstorm warning" zitten. Wat kan het tekeer gaan, he?

Anoniem zei

Niet alleen puppies zijn leuk maar ook babyzwaluwtjes :-))
En een beetje water voor het gras is goed voor de groene kleur toch!!!

Annemiek zei

Heel grappig die zwaluwtjes. Hopelijk zie je nummer 5 ook terug en is hij niet verdwaald. Fijn om ze daar te hebben zitten, ze vangen ook nog eens veel insekten.

blips zei

Wat is dat lekker het voorjaar met al die bloemen en jonge beestjes is allemaal fotogeniek. Weet je trouwens wat ik hier nog niet gezien heb? Klaprozen. Hebben ze di hir wel en hoe heten ze dan?
Die eerste bloem is erg mooi.

Anoniem zei

Schattig hoor. En ze zijn helemaal niet bang zo te zien. Alleen hier zitten ze onder het dak van het motel gebouw. De gasten zijn dan wat minder blij omdat ze nogal vrij vroeg wakker zijn.

gr petra

Anoniem zei

Hier in Charlotte is het niet anders ,.flinke donderslagen en regen zelfs wat hagel gehad, Drukt wel de broeirige warmte uit de lucht wat wel lekker is en wat ben ik blij met deze dagen..tenminste voor onze tuin die had echt wel water nodig.

kastelke zei

Mooie bloemen in je tuin!
En dat trage zwaluwtje... ik vrees dat dat beestje het niet lang zal overleven in de natuur. :-(

Anoniem zei

Wat zijn ze schattig die zwaluwtjes. Net zo'n soap waar je naar kunt kijken. hahaha.
Dat gedonder is trouwens heel plaatselijk geweest, hier in Meppel heeft het geen drup geregend.... Sinds gisteren af en toe een paar hele grote druppen, maar van mij mag het wel een keer losbarsten. Ik moet namelijk nodig de tuin sproeien en daar heb zo ontzettend géén zin in!!!

Anoniem zei

Leuk gezicht de familie zwaluw.

Je bloemen/planten doen het goed en na het nodige regenwater zal de rest van je tuin er weer prima bij staan.

Kaar

Anoniem zei

Hoi
Leuk hoor die gezinsuitbreiding. Best wel eens lekker een flinke regenbui met al die warmte. Bij ons geven ze inderdaad de hele week al donder en bliksem en regen door maar hier is nog geen spatje gevallen. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Bij jullie ook al donder en regen, wij hebben hier (nog) niets gehad, al is de temperatuur wel gezakt,maar dat is wel lekker na die dagen van hitte.
Wat lief dat die zwaluwen bij jullie onderdak zoeken, het is ook wel een heel mooi plekje ;-))
Je tuin staat er prachtig bij, hier zie je weinig bloemen, het is gras, gras en nog eens gras....
Fijn weekend, Liefs van onder