zaterdag 30 juni 2007

Smooth

De laatste drie dagen heeft het hier steeds geonweerd. Flinke knallen en ook behoorlijk wat regen. Helaas blijft de "kachel" buiten wel branden, na zo'n bui. Als je naar buiten loopt, loop je echt tegen een muur van warmte aan. Dit komt vooral doordat de vochtigheidsgraad heel hoog is. Heel anders dan in NL. Al hoewel ik wel hoorde dat daar ook een hoge vochtigheids graad is, maar dan anders ;-) Hier zal dus een onweersbui niet snel voor verkoeling zorgen, behalve gisteravond. Toen gingen we van de 30 graden ineens naar 22 graden zo rond een uur of 7. Dat was best even lekker! Vanmorgen was het toch ook nog wat plakkerig en heb ik, ja ja, op de zitmaaier het gras gemaait. Wat een heerlijkheid is zo'n ding. Het zonnetje op mijn bolletje en scheuren ;-) Want door al die regen, hoor je het gras nu bijna groeien.
Toen ik klaar was met maaien heb ik voor Ron en mij een "Smoothie" gemaakt. Dit is een gemixed fruit/yoghurt koelachtige milshake, maar dan als een gezonde variant. Helemaal lekker, vindt ik die. De lekkerste smoothies verkopen ze bij Jamba Juice, maar die zit hier helaas niet in de buurt. Maar..., we hebben wel zelf een blender en ze zijn echt zo gemaakt en super lekker. Een beetje van Jamba Juice en een beetje van Petra zeg maar ;-)
Men neme:
-Fruit. Hier hebben ze in de supermarkt bij de diepvries afdeling in stukken gesneden fruit. Mijn voorkeur ananas, aardbei en perzik. Van alle drie doe je er een stuk of vier vijf stukken in. En ik snijd een verse banaan in stukjes. Maar je kan natuurlijk ook alleen maar vers fruit gebruiken. Maar doordat het ingevroren is, is het heerlijk fris om te drinken.
-Jus de orange. Ik doe er altijd zo'n 150 ml jus de orange in.
-Citroen sap. Gewoon een scheutje om het wat frisser te maken.
-IJsblokjes, Een stuk of 5 a 6.
Dit allemaal in de blender. Tot dat het er een beetje "milkshake"-achtig uit ziet. Dan doe ik er daarna nog 200 ml yoghurt in. Mijn favo hier is de vanille yoghurt van Dannon, een beetje vergelijkbaar met de Optimel in NL. Weinig calorien, maar wel heerlijk van smaak.
Dan nog een keer mixen en klaar is uw Smoothie!!!

Groetjes Petra

14 opmerkingen:

blips zei

Gras maaien is het enige wat ik niet erg vind in de tuin, dus dat is geen probleem.
Smoothies oh die zijn zo lekker. Wij hebben de "silver bullet" blender inclusief bekers. Werkt als een speer.

M@riet zei

ohhhhh, dat ziet er wel errug gezond en lekker uit zeg!

Petra zei

Heerlijk, die smoothies, wij maken ze ook regelmatig. Ieder van ons heeft zijn of haar eigen recept. Ik doe er ipv de jus d'orange bijvoorbeeld altijd melk bij. En met (low fat) Breyer's ijs is het ook verrukkelijk.

Anoniem zei

Je blijft me verbazen, wat een heerlijke drankjes. Vinden ze hier ook altijd heerlijk die smoothies en je kunt er idd allerlei verschillende soorten fruit voor kiezen.

Nou groetjes van uit een vochtig Soesterber

Anoniem zei

Lekkerrrrrrrrrrrrr en het mag vast van Sonja!!!!!!!!!!!!

Je word nog eens een echte keuken prinses.

Erna

Anoniem zei

Wat klinkt dat lekker zeg. Ik heb ook nog zo'n blender staan, maar gebruik hem nooit. Zal hem straks eens tevoorschijn gaan trekken.....

Anoniem zei

MMM, dat ziet er lekker uit, een beetje alcohol erbij en je doezelt zo weg in die warmte ;-))
Ik vind dit ook 'vies' warm en ik ben blij met de bewolking af en toe en nog even met de heerlijke airco....
Liefs uit Lejeune

Anoniem zei

Hmmm...thanks voor het recept. We hebben een blender, dus die ga ik maar eens gebruiken, moet het wel echt even lekker weer worden hier...!
Liefs uit W'veen

Becs zei

Heerlijk zijn die smoothies heh?! Ik kan er ook nooit geen genoeg van krijgen!

Anoniem zei

Ook wij zijn regematig met de blender aan de gang. De meiden zijn er dol op. Je kunt het inderdaad met van alles doen. Heerlijk en zeker met dit warme weer.

gr petra

Anoniem zei

Die smoothies zien er wel heel lekker uit!!

Anoniem zei

Dat ziet er goed uit! Helaas hebben we hier geen blender...

Anoniem zei

Dat ziet er heerlijk uit mmmmmmmm
En nog gezond ook ;-)

Groetjes Nancy

Anoniem zei

Iek ik vind dat ook altijd eng als het gaat Onweren. En tja mee en dan valt er regen je kunt daar niks tegen doen. In NL is er de laatste paar dagen ookal flink wat neerslag gevallen met Onweer. Je mag gerust een kijkje nemen op mijn blog(als je op Cisje klikt) staat boven aan bij mijn berichtje wat ik heb achter gelaten)groetjes.