maandag 2 juli 2007

Tuinieren

Van het weekend zijn we naar een tuincentrum geweest hier in de buurt.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Dit vind ik het mooiste tuincentrum in de buurt eigenlijk. Hebben heel veel keuze aan planten en snuffelgerei ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Deze hibiscusbloem was ongeveer 30 cm groot!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
En de distels waren ook zo enorm groot. Prachtig om te zien.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Ze hadden er ook een Bougainvillea, maar dan in een hanging basket. Vond ik wel heel erg leuk, maar hij was ook wel heel erg duur. Het is namelijk een mooi tuincentrum maar ook wel vrij prijzig vaak.Dus het komt er vaak op neer dat ik een beetje ga kijken daar en dan bij de Home Depot plantjes ga halen ;-) Zo vond ik daar de mooi opgemaakte bloempotten die ze hadden staan echt super.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En dat bracht mij op het volgende idee, vanochtend bij de Home Depot.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Alle nieuwe planten ondergaan de Beardiecheck

Met dit als eindresultaat.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

De potten zijn wel nog uit Nederland hoor. Het bolboompje kostte $ 27,-. Soms begrijp ik echt de prijzen hier niet. Een hortensia kost hier vaak meer dan $ 30,- en zo'n boompje is dan in verhouding best goedkoop, naar mijn idee. Afijn de bakken zijn weer gevuld en mijn groene vingers hebben weer wat beweging gehad ;-)

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Annemiek zei

Ha, je hebt ook wat bloemen op je blog staan; ik heb net ook wat foto's gezet. Die rose (weet even de naam niet) in die pot heb ik hier ook staan, als klein plantje gekocht en die doet het hier heel goed.
Zo'n grote hibiscus stond er bij Cornell Plantations ook, zo'n grote had ik nog nooit gezien.
Lekker he, om even zo groen bezig te zijn. Een mooi hoekje is het geworden. Ja, planten vindt ik hier ook zo duur.

Anoniem zei

Ik snap ook nog steeds niet wat de reden is waarom bloemen en planten zo duur moeten zijn.
Nog een maandje en dan moet de intratuin er ook weer aan geloven, i'm then back in town!

Petra zei

Gek, ik merk de prijzen niet, maar dat komt, omdat ik daar nooit bewust op heb gewinkeld in Nederland. Ik ken niet anders, dan de VS prijzen. Onze hibiscus bloeit niet en ik wil hem terugbrengen, want ik wil wel bloemen zien! Leuk, die Beardie check, ha ha!

Anoniem zei

Jeetje, wat een gave tuincentrum. Zo'n mooie hebben wij hier niet en ja ook bij ons is het groen duur.
Wij zelf hebben zowel voor, zijkant en achter een aardige tuin en dat vol te zetten met bloemen, nou trek dan je knip maar open. Bloemen zullen er heus wel komen, maar eerst een aantal gemene plantjes weghalen (Poison Ivy)gelukkig zitten deze waar de hondjes niet kunnen komen.

Anoniem zei

Leuk hoekje met potten geworden hoor Petra. Het tuincentrum ziet er trouwens heel mooi uit!!!

Anoniem zei

Hoi

Heel leuk tuincentrum zeg. Ik durf het haast niet te vragen maar gaan we daar ook heen als wij er zijn. Zaterdag naar Blof geweest op de dam. Het was weer gigantisch. Op de bui om kwart voor elf na dan die duurde de hele nacht en om 7 uur in de morgen moesten er nog autos uit de blubber worden getrokken. Heb nog aan jullie gedacht hoor. Ze speelden ook voor jullie. Groetjes Ingrid

M@riet zei

Dat ziet er weer gezellig uit!Hier rotten mijn geraniums de pot gewoon uit van het regenwater, echt jammer want je koopt je altijd scheel aan die potplantjes ;-)

Anoniem zei

Wat een mooi tuincentrum. En je hoekje is heel mooi geworden.

Groetjes Nancy

Anoniem zei

hallo , petra
wat een leuke blog heb jij