zaterdag 28 juli 2007

Zwembandje op het droge

Allereerst het belangrijkste, het gaat namelijke wonderbaarlijk goed met Stace. De wond ziet er keurig uit en alles er omheen is weer van normaal formaat. Wat moet onze Meneer de Bruin daar een last van hebben gehad. Met een zwier gaat nu zijn pootje weer omhoog als hij moet plassen en voelt zich gewoon ziender ogen beter.
Helaas nog steeds geen uitslag van de onderzoeken, wellicht Maandag daarover nieuws.
Vannacht was nog wel een beetje een ramp. Hij en lampekap zijn echt geen vriendjes. Als ik die kap bij hem omdoet blijft hij accuut stilstaan als een soort lampenvoet ;-) Maar dan met zijn kop naar beneden hangend en verzet geen stap. Pogingen om hem met kap en al neer te leggen in een soort van slaaphouding, resulteren er in dat hij als een blind paard toch gaat staan, niet rekening houdend met muren, deurposten of tweebeners die toevallig in de weg staan. Daarna neemt hij weer de allereerst genoemde pose aan. Staand met kop naar beneden hangend, als een standbeeld. Een duidelijker teken van doe dat ding alsjeblieft af, is er volgens mij niet. Even dachten we dat hij het opgegeven had, maar na 20 minuten werd ik wakker met een lampekap met daarin een natte neus boven mijn hoofd.
Absoluut geen succes. Dus kap maar afgedaan. Nou is hij niet constant aan het likken aan zijn wondje, maar de wond moest open blijven en om enige infectie tegen te gaan, is het geen goed plan dat hij er aan zit. Dus toch constant in de gaten houden, beetje doezelen, even kijken en weer wat doezelen. Niet echt goed voor je wallen de volgende ochtend ;-)
Vanochtend dus de zoektocht naar een alternatief voor de lampenkap voort gezet en zowaar kwamen we bij Petsco uit. Daar hadden ze een soort opblaas kussen voor rond zijn nek. Ik wist dat zijn zusje Ilya er ook wel eens 1 gehad had en gisteren had haar baasje Marion nog fotootjes ervan gestuurd naar ons. Alleen is het zo dat wij geen Petsco hier vlak in de buurt hebben. De dichtsbijzijnde zit in Durham. Maar moet zeggen dat ik nu toch wel toe ben aan een goede nachtrust en ik de rit naar Durham op de koop toe genomen heb. Ron was nu toch thuis en kon hij op de patient letten. Bovendien zit deze Petsco op South Point mall, dus kon ik voor mezelf ook even shoppen. Even wat anders vanochtend dus!
Van te voren wel even gebeld en de kraag was op voorraad en ze zouden hem voor ons apart leggen. En inderdaad, eenmaal in Durham lag de kraag netjes bij de kassa.
Ik was echt heel erg benieuwd hoe Stace hierop zou reageren. Vooral na het lampekap debacle!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Fraai zwembandje he????

Maar het blijkt een succes. Hij stekkert er het hele huis mee rond en vindt het allemaal vrij normaal. Ok, het is geen porrem zo'n zwemband op het droge, ha ha ha. Maar het werkt EN hij gaat er mee slapen. Dat biedt veel belovende perspectieven voor onze nachtrust ;-)
Het was zelfs zo dat toen ik hem afdeed hij zelf zijn kop er op lag als een soort van kussentje. Wat een dreutel is het toch....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Groetjes Petra

14 opmerkingen:

Annemiek zei

O wat fijn dat hij het weer beter doet. Wat het toch is dat hij de lampekap niks vond en dit zwembandje wel goedkeurt? Gelukkig maar dat je wat gevonden hebt!

Anoniem zei

Onze hond vond 2 jaar geleden zo'n lampekap ook al niets. Ze kon er niet eens de trap mee oplopen. Maar ja stel je eens voor dat je zelf met zo'n ding zou moeten lopen.

Fijn dat die andere beter is. En heerlijk dat het een stuk beter lijkt te gaan.

Petra

Petra zei

He, fijn, dat je een alternatief hebt gevonden! Cosmo vond zijn zachte kraag ook helemaal niet erg. Het probleem van die lampekap is, dat ze er niet omheen kunnen kijken. Veel fijner, zo'n happy hondje en jij kunt weer lekker slapen!

Jasmino zei

Gelukkig heeft hij deze zwemband geadopteerd, ik kan me ook zo voorstellen dat hij zo'n "lampekap" helemaal niets vind. Stel je voor dat wij..... nee hoor.... geen sprake van!

Een fijne nachtrust gewenst!

Anoniem zei

Ik ben zo blij dat de Stace weer zo goed gaat!!! Vind die zwemband echt een uitkomst. Ik denk dat zo'n lampekap volgens mij ook niet zou lukken hoor hier bij de dames.
Ik hoop dat je weer een goed nachtje rust hebt, daar pep je weer lekker van op toch!!

Anoniem zei

Goed zo Stace, vechter dat je er bent.
Fijn dat je nu een ander lampekappie hebt.
Die ga ik ook maar aanschaffen als ik bij jullie ben.

Hele fijne en rustige zondag.

kastelke zei

Hé, wat een goede oplossing. Dat kende ik nog niet, zo'n zwemband-voor-op-het-droge. Lijkt mij in ieder geval een stuk aangenamer dan zo'n lampekap!

Anoniem zei

Dat is weer goed nieuws Petra....super.
Hopelijk breekt nu eindelijk weer wat meer "licht" door voor jullie maar zeker voor Stacebees

xx Ine

Anoniem zei

wilde al voor jou naar onze dierenarts gaan, heb vorig jaar na de sterilisatie van Trijntje net zo een mooi zwembandje voor haar te leen gehad. Maar k ben blij dat je al geslaagd bent want voordat zo een ding bij jullie is duurt waarschijnlijk veel te lang. Wat heerlijk voor m dat ie nou lekker kan ontspannen en slapen. Nou ben blij dat t al iets beter gaat. Hou vol daar! dikke knuf Ann

Anoniem zei

Gelukkig dat ze de moon-collar ook in de States kennen. Moest al lachen om je lampekap verhaal. Fijn dat Stacey weer opknapt

Groetjes Alice

Anoniem zei

Blij te lezen dat het beter gaat met Stacey Wat een uitkomst dat zwembandje.

Gr. Liesbeth

Anoniem zei

Nou zo'n lampekap lijkt mij ook 10 keer niks. Fijn dat je nu een soort zwembandje hebt. Kunnen jullie allemaal weer lekker slapen!!!

Anoniem zei

Wat fijn dat het weer beter met je gaat Stace. En ik kan me voorstellen dat je die zwemband beter vind zitten als zo'n lampenkamp. Heeft je baasje weer goed voor je geregeld ventje.
Hele dikke knuffels van ons allemaal.

blips zei

Als zo'n beest eens zou kunnen praten dan had je het hele verhaal hier op kunnen schrijven, wie weet.... :)
Blij dat het weer goed gaat.