dinsdag 17 juli 2007

In rep en roer


Ons hele wijkje is in rep en roer over de bruiloft van Frank en Sharon. Iedereen draagt hun steentje bij. We brengen allemaal een apetizer mee en Ron gaat zaterdag helpen hun tuin en trouwprieel met loper gereed te maken. Vanavond is er een get-to-gether brainstorm pre-wedding thing, bij Sharon. Het aanstaande bruidspaar is al vanaf januari bezig om te gaan trouwen, maar telkens waren er vooral familie omstandigheden die er tussen kwamen. Maar nu gaat het dan zaterdag echt gebeuren en moet er op de korte termijn nog veel gebeuren. Het is pas sinds twee weken bekend dat het nu echt doorgaat. Dus dikke stress voor de bruid ;-) Van bruidsjurk tot bruidstaart alles regelen in krap twee weken. Doe het haar niet graag na. Ik zelf zou voor de muziek zorgen en heb mijn tweede cd editie ter goedkeuring aan de bruid overhandigd. Het is duidelijk te merken dat familie hier heel ver weg is en dat de buurtjes nu een beetje die taak overnemen. Sharon komt van de westkust van Amerika en heeft hier geen familie. En zo zijn er meerdere gezinnen bij ons in de wijk. Het is zo leuk om te zien hoe iedereen nu mee helpt.
Merk wel dat ik toch wel een zeer nuchtere Nederlandse ben in dit alles. Hoe leuk ik het ook vind allemaal, ik ben niet van het type die gaat staan juichen als ik de schoenen van de bruid zie, hi hi hi. Ik vindt ze leuk en zeg dat ook, maar mis die overtreffende trap van uiting van emotie, denk ik ;-) Dus wat dat betreft wordt het vanavond vast een hele ervaring, want alle uitgenodigde vrouwen in de wijk gaan met elkaar mooie dingen maken/verzinnen voor de bruiloft. Donderdag avond is er de Bunko avond en waarschijnlijk zal daar ook het thema de bruiloft zijn. Vindt het wel leuk om het allemaal zo mee te maken en dat ze ons er ook zo in betrekken. Wij komen weliswaar van een ander continent, maar voor velen is hun familie ook staten ver weg en komt het op hetzelfde neer in feite.

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel leuk om mee te maken, en vanavond je crea bea talent ten toon spreiden hihi.

Wel goed voor het wij gevoel in de wijk, is altijd goed toch !

Anoniem zei

Oh wat leuk om zoiets mee te maken, had ik ook wel gewild:)
Stop je nog wat Nederlands erin hihi.....
Gezellig hoor samen dingen met de buren doen.

Anoniem zei

Spannend hoor alles regelen binnen twee weken, zou hier niet eens lukken!
Veel succes met de creativiteit vanavond!

M@riet zei

haha, wat een toestand he? Ik ben blij dat wij in Las Vegas getrouwd zijn hoor ;-)) Nee hoor, gekheid, het is alleen maar heel leuk dat iedereen er zo bij betrokken is! Opvallend is idd wel dat wij nuchterder zijn in een hoop dingen ;-)

Petra zei

Wat leuk, zeg, dat de buurt dat allemaal helpt regelen, dat is toch niet zo gewoon, hoor.
En ik weet, wat je bedoelt, ik ben ook niet zo uitbundig. Maar een heel stel van mijn Amerikaanse vriendinnen ook niet, hoor. Dat merk ik met Bunco avonden goed, van een heel stel anderen hoeft al dat gegil en gejoel ook niet.
Je bent dus nog steeds ook goed geintegreerd ;).

Anoniem zei

Zeker leuk om zo'n Amerikaanse wedding mee te maken. Snap van je dat dat "over the top" er niet zo ingaat bij nuchtere NL'ers...

Annemiek zei

Leuk dat de hele buurt mee gaat helpen!

mexigirl zei

Leuk hoor om mee te mogen helpen. En hou die amerikaantjes maar een beetje rustig met je hollandse nuchterheid. Kunnen ze misschien nog wat van leren.

Anoniem zei

Je kan je creativiteit erop los laten, het as bruidspaar kan dat wel gebruiken. Wat een gedoe om dit allemaal in 2 weken te regelen, maar ook weer leuk om hieraan een steentje bij te dragen. Ik begrijp nu waarom wij op een woensdagmorgen getrouwd zijn, scheelt een hoop geregel hihi.
Karin