donderdag 19 juli 2007

Daar komt de .......


Invalbruid, hi hi hi. Het waren enerverende avonden, waar ik zelfs "inval" bruid ben geweest. Afijn, eerst eergisteren. Om half zeven waren er zo'n 12 vrouwen bij Sharon. En zet 12 vrouwen bij elkaar en geef het thema "wedding" en je hebt een kippenhok vol gekakel, hi hi hi. Lichtelijk chaotisch kan je het ook noemen.
Al het wedding materiaal werd op de grote tafel gelegd en er moesten twee kransen gemaakt worden en er moesten nog wat andere taken verdeeld worden. Zo moesten alle glazen gewassen worden. Alison onze naaste buurvrouw nam die taak op zich. Zij is wel een beetje zoals ik en heeft toch ook wel een nuchtere kijk op het alles. Ben blij dat zij ook komt op de trouwerij. En had ik geweten van die taak, had ik die ook zo genomen. In de vaatwasser met de glazen en even na poetsen en klaar zijn de voorbereidingen. Maar Alison was veel slimmer dan ik, hi hi hi. Vast meer ervaring in dit soort dingen. Verder moest er gekeken worden waar wat in de tuin kwam, hoeveel tafels, wat op de tafels, het buffet en wie bracht wat? Wie heeft nog groen decoratie, wie heeft nog tafelkleden enz enz....
Afijn rond half 10 was iederen klaar met brainstormen en waren de meeste taken verdeeld. Mijn hemeltje wat was ik blij dat ik op onze bruiloft dat gewoon lekker allemaal zelf in de hand had en er heel wat meer tijd voor had. Maar super natuurlijk dat iederen bij springt en zo het een mooie bruiloft gaat worden.
Mijn taak is dus de muziek. Ik dacht dus dat is het nummertje na afloop of tijdens de trouwerij zelf en waarschijnlijk de weddingmarch. Maar nee...., het zijn 7 nummers. Aankomst gasten, aankomst jonkertjes, wedding march, tijdens trouwen, na trouwen, eerste dans, eerste dans gasten. Gelukkig heb ik ze allemaal kunnen vinden en op een cd kunnen krijgen. Het mooiste nummertje van alle gekozen liedjes vindt ik "At Last" van Etta James en een pianoversie van de weddingmarch. Maar er waren nog wat wijzigingetjes, liedje erbij ander liedje er af en de liedjes moesten getimed worden. En dat was gisteravond. In feite kwam het er op neer dat we de ceremonie moesten lopen en de tijd tellen van het lopen. Echt serieuze business en ik snapte er geen bal van. En bovendien kwam het er dus op neer dat het "bad-luck" is dat de bruid de bruid is in het oefenen. En zo was ik ineens de bruid, hi hi hi. Hartstikke leuk, maar op mijn bruiloft, kwamen de bruidsmeisjes gewoon met Ron en mij naar binnen gelopen, volgens mij. Wel zo handig, kan je ze lekker in de gaten houden. Maar in Amerika gaat dat wat anders. Eerst de "maid of honor" dan de "flower girl" en dan pas de bruid. (op twee verschillende soorten muziek) Afijn ik als stand-in bruid miste volledig mijn que. En moest er opnieuw geteld worden. Naderhand begrepen zij pas dat dat in Nederland toch allemaal wat anders gaat bij een trouwerij. Maar afijn na een duidelijk teken, wanneer ik te voorschijn mocht komen ging het helemaal goed. Elegant schrijdend, op mijn slippers,korte broek en t-shirt, ging ik over het grasveld in hun achtertuin. Geen recordtijd, want ik had er 45 seconden over gedaan. Maar het was me gelukt, met manke voet en al ;-) Afijn, wat er met die gegevens gedaan werd, vroeg ik me toen nog af, maar het had met de muziek te maken. Het kwam er op neer dat de muziekregelaar tijdens de bruiloft dan de muziek uit moet doen. Na 45 seconden dus. Er werd een lijst gemaakt met de tijden en die werden bij de stereo gelegd. Maar bij de stereo zit een heel groot raam. Dus ik vroeg, waarom kijkt de muziekregelaar gewoon niet naar buiten wanneer de bruid is aan gekomen en zet dan de muziek uit? Zit je altijd goed toch. Stel je voor dat zij langzamer (of sneller) loopt dan ik. Oja, dat was ook een idee, hi hi hi. Dus heel het seconde tellen ging weer uit de deur. En de muziekregelaar had er een taak bij. Maarja ik had nu wel even leuk bruidje kunnen spelen toch? ;-)
Op vrijdag is er een "rehearsal" of te wel een generale repetitie. Waar bij de muziekregelaar ook aanwezig is en alles nog een keer wordt gedaan. Zaterdag avond is dan de trouwerij. Inmiddels is Ron benoemd tot videograaf dus die heeft ook een taak toebedeeld gekregen.
Zaterdag op de dag ben ik er zelf niet want dan heb ik de massage dag van de Carolina Bearded Collie club. Er is een mevrouw die ons dan gaat leren hoe je je hond kunt masseren op een manier welke de hond prettig vindt. En Connor gaat dan met me mee als "kneed voorwerp". Die houdt wel van al die aandacht en een kroel hier en daar.

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Petra de voorpret van de trouwerij is al leuk het moet goedkomen nu het weer nog en de bruiloft wordt grandioos.
groetjes uit Barendrecht

Anoniem zei

Gelukkig was je nuchter genoeg om te beseffen dat de muziekregelaar gewoon door het venster kan kijken... Zoveel gedoe voor zoiets eenvoudig, pfff, 't is ook niet altijd gemakkelijk als er teveel handen meehelpen...

Ik kan me het 'gekakel' wel voorstellen. Nu, ik zou het haar niet willen nadoen, hoor! Een huwelijk voorbereiden in 2 weken...

Veel plezier bij de 'kneedsessie' en hopelijk geniet Connor met volle teugen!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info

Petra zei

Leuk, hoor, zo nauw betrokken zijn bij de voorbereidingen voor een huwelijk! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, maar zo te lezen wordt het in de puntjes geregeld. Schrijf je over die massage? Wie weet kan ik ook wat van het geleerde op Cosmo toepassen.

Anoniem zei

Die voorbereidingen verlopen wel heel anders als wij in Nederland gewend zijn, leuk omdat mee te maken. Veel plezier tijdens de massage!!

Jasmino zei

Ha ha, wat een toestanden zeg! Wel leuk om mee maken. EN wat moesten ze toch zonder jouw HOllandse Nuchterheid?

Anoniem zei

hahaha, leutig hoor, zo`n american wedding maar er komt idd veel bij kijken hoor!

Interessant zo`n massagedag, Connor zal een dankbare klant zijn denk ik ;-)

Anoniem zei

Dat gaat inderdaad wel heel anders dan bij ons in NL Wel heel erg leuk om zo van dichtbij mee te maken.

gr petra

Annemiek zei

Leuk zeg hoe iedereen er mee bezig is. Het kan dan ook verkeerd gaan als er mensen zijn die andere ideeen hebben, maar zo te lezen werken jullie goed samen. Lijkt me ook leuk voor zo'n nieuwe buurt als die van jullie om op die manier een band op te bouwen.

Anoniem zei

Hoi
Klinkt allemaal erg ingewikkeld zeg. Maar als alles op tijd loopt is ook wel weer lekker. Gelukkig jij als nuchtere hollander ertussen dat temt ze tenminste een beetje. Alleen dat idee al van kijk even of de bruid er is en stop dan de muziek. Hadden ze natuurlijk nog nooit van gehoord. Veel plezier zaterdag. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Geweldig weer je verhaal wat een gedoe zeg die Amerikaanse weddings pfffffffffff.
Moet er niet aan denken.

Veel plezier morgen op de massage dag en de bruiloft.

Erna

Anoniem zei

Petra een fijne dag morgen gewenst, hoop dat de final rehearsal helemaal goed ging dan kan het bruidspaar tenminste slapen haha. Zou niets voor mij zijn als iedereen zich er mee zou bemoeien maar ik vind het wel vreselijk lief dat iedereen dat toch wil doen en dat iedereen zo goed samenwerkt met elkaar. Want dat zal vaak zat fout gaan denk ik. Nou ik hoop op een mooie bruiloft morgen en geniet van de kneedsessie. Ook ik heb er hier twee die erg nieuwsgierig zijn naar een verslag van het geleerde!!

Veel plezier morgen!!! en Ron zet m op met filmen!!