zaterdag 7 juli 2007

Gekleurd

Het gaat gelukkig al weer wat beter met het voetje. Al zijn ik en mijn krukken nog steeds geen beste vriendjes. Heb vroeger wel eens mijn kniebanden gescheurd, maar die krukken gingen denk ik toch beter dan deze. Deze krukken gaan tot onder je oksels, met als gevolg dat die nu beurs zijn. Nog meer zaak om er snel van af te zijn dus ;-) Inmiddels heeft mijn voet verschillende kleuren aangenomen. Varierend van geel, groen, blauw en donkerpaars. Ook zijn mijn enkels verdwenen en is het een rond geheel geworden. Afijn, vandaag is het me wel gelukt om er weer op te staan dus we boeken grote vooruitgangen. Denk dat het gewoon gekneusd is geweest en als mijn voet weer normale vormen en kleuren aan gaat nemen dat ik dan wel weer aardig uit de voeten zal kunnen. Althans dat hoop ik.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
De verzorging is hier trouwens optimaal op het moment en vanmorgen kreeg ik zelfs een schaaltje bramen uit eigen tuin van Ron. Moet zeggen dat de foto gemaakt was toen ik er al een paar had opgepeuzeld. Ze zijn erg lekker! Verder zijn we door de ijsblokjes voorraad heen, want die werd steeds "vers" aangvoerd. Ongelooflijk dat mijn voet ondanks het ijs er steeds op toch nog dik is geworden. Maarja wie weet wat het had geworden zonder ijsblokjes? ;-)
Ook zagen we gisteren weer ons tuinkonijntje. Een week of drie geleden had Stace het konijntje opgesnuffeld in de tuin en sindsdien hebben we hem al vaker gezien. Hij is inmiddels al aardig gegroeid, want toen Stace hem voor het eerst onder een struik gesignaleerd had, dacht ik nog dat het een muis of iets dergelijks was. Zo klein was hij. Toen hij eenmaal weg liep zag ik dat die muis toch wel erg grote oren had voor zijn soort ;-) Maarja alles wat zo spontaan te voorschijn komt in onze tuin is niet altijd een gewenste gast. Maar dit konijntje/haasje vindt ik wel leuk. Van de week toen ik het gras ging maaien kwam hij/zij onder een conifeer vandaan geschoten. En nu zat hij pal onder het raam van de woonkamer en kon Ron er een foto van maken.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Groetjes Petra

16 opmerkingen:

Anoniem zei

In plaats van ijsblokjes, koop een paar zakes diepvries erwten. Leg het hele pak op je voet, nadat je ze losgemaakt hebt, en het is een prima ijszakje.

blips zei

Er zijn ook van die cold/hot packs, straks ok gemakkelijk in de koelbox.

Becs zei

Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met het voetjes! Nog eventjes en je kunt weer een marathon lopen ;-)

Anoniem zei

Gelukkig gaat het al wat beter. Je bent er mooi klaar mee Petra!!
Die bramen zien er geweldig uit. Hier zijn ze nog groen en rauw in de tuin hoor......

Anoniem zei

Fijn Peet dat het al weer wat beter gaat met je voet!!! Die bramen zien er echt smakelijk uit zeg,jij wordt maar lekker verwend zo;-))
Wat een schattig konijntje, echt hartstikke leuk dat die bij jullie in de tuin ronddarteld!!

Anoniem zei

Hee die Peet, nou ziet er gelukkig goed uit qua vooruitzichten. Klinkt als heavey gekneusd. Ron heeft zicht vast voorgenomen stukje met je te gaan hardlopen in oktober en als t dan nog niet lukt omdat Evy weer overnieuw begint dan neemt hij je wel op zijn nek. Mooie rijpe braampies heb je al zeg. Alles is hier vandaag geinspecteerd en ziet nog groen. Wij zijn net klaar met de tuin, we moesten twee weken terug beetje stoppen vanwege de regen. Nu is het weer schoon en netjes. Tal heeft het ook lekker in Spanje amper tijd om te bellen of mailen haha. Groetjes uit zonnig!!!!! Soesterberg (voor zo lang t duurt). Knuffel en knap weer snel op met je enkel(s). groetjes, Anneke en Ron

Petra zei

@ Blips & Anoniem
We hadden inderdaad ook 1 ice pack, maar die is in de strijd lek gegaan.... Waren inderdaad erg handig. In het ziekenhuis hebben we een soort icepack zak gekregen die je kon vullen met ijsklontjes en rond je voet kan binden. Die werkte heel goed.

@ Yvon
Ja lief he het konijntje. Moest wel aan jullie denken hoor toen ik hem zag rond lopen. Dikke knuf van ons!

@ Anneke
Fijn dat het met Chantal weer goed gaat. Als ze het te druk heeft om te bellen is dat een goed teken ;-)Nou laat het pootje maar snel beter worden als ik met Ron ga lopen in Oktober. Hoop dat hij een knop slow-motion heeft, want ik ga niet zo snel hoor, hi hi hi.

Anoniem zei

Hoi
Goed dat het iets beter gaat. Verkleuren hoort erbij moet je maar denken. Lekkere bramen. Mijn druiven groeien erg goed van het jaar. zo groot zijn ze nog niet geweest. Het is vandaag lekker weer. Rich staat de heg te knippen. Is altijd een heel karwei met de trap tussen alle planten. Dadelijk even kijken of er nog iets te redden valt. Vanmorgen hebben we even boertje gespeeld. Hebben het hok van Tjens uitgemest. Dochter in Spanje en wij op de boerderij. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Fijn dat het beter gaat met je enkel!Lief klein konijntje in je tuin ook, leutig hoor...Hier lopen er tegenwoordig gewoon herten door Noordwelle heen, het is echt niet te geloven maar wel heel bijzonder hoor! Moest je geen jam van je bramen maken? ;-))

Anoniem zei

Fijn dat het weer wat beter gaat met je voet, die krukken lijken me erg lastig. Wat een lief tuinkonijntje hebben jullie.

Petra zei

Bij de CVS kun je dingen kopen, die je speciaal voor zoiets heel koud kunt maken en om je enkel kunt doen. Sterkte ermee, het is wel balen! Bij het zwembad zagen we gisteren ook een konijntje, toch wel heel schattig.

Anoniem zei

Gelukkig gaat het beter met je enkel. Voor je het weet loop je weer een oefening met Evy!!

Leuk dat het konijntje het zo naar zijn zin heeft in jullie tuin.

Groetjes,
Kaar

Anoniem zei

Jeetje ben even niet op je blog geweest, en wat lees en zie ik hier, Petra op krukken !!! Sterkte meid ! Hopelijk kun je snel weer zonder. Wat lief een schaaltje Bramen...en lekker ook. Groetjes en laat je maar lekker verwennen !

Anoniem zei

Had nog wel binnenpretje, wat n mazzel dat het bramen zijn en je geen druiven hebt geoogst... Stampen voor de wijn gaat niet zo goed nu he.

Knop slow motion is geregeld hoor, hij zat al te mopperen want zijn rondje duurde 2 minuten langer dus is er zelfs voor aan t oefenen hahaha

Anoniem zei

He Petra,
Ouwe pechvogel. Wat lezen we nu op je log. Krukjes ? Niet zo mooi.
Nu snap ik waarom Ron zo aardig is om een dikke Beetle voor je te scoren. Je hebt gelukkig nog even de tijd om te herstellen voordat we langskomen. Dan moet je weer in topconditie zijn om achter Stijn aan te rennen.

Groeten en beterschap !!!

Edwin, Danielle en Stijn

Anoniem zei

Wat fijn dat het beter gaat met je voet. En wat leuk dat nijntje in jullie tuin.
Je bramen zien er heel smakelijk uit!!!

Nog heel veel sterkte met je voet!!!

Groetjes Nancy