zondag 24 juni 2007

Van oranje naar blauw in 1 dag

Van het weekend hebben we wat tuinklusjes gedaan. We zijn met de schutting bezig geweest en we hebben wat bloempotten gevuld. Ook hebben we trellis gekocht voor de twee druivenplanten die nu ontzettend hard groeien. Daarna de druiven hier om heen geleidt. Zag ook dat we wel geteld twee witte druiven hebben en 1 blauwe druif. Dus het wordt een karige oogst dit jaar ;-)

Ook hebben we 1 van de potten gevuld met planten. Ook dit keer meer gelet op een plant die tegen de hitte kan en die winter hard is. De palmen die er eerst in stonden, hebben de winter hier niet overleefd. Het is uiteindelijk "Zebra Grass" geworden. Zij kunnen goed tegen de warmte en overleven ook de winter. Voor er om heen hadden we Lantana gekocht. Vindt ik zo'n leuke plant. Groeit hier best goed en blijft de hele zomer doorbloeien.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Leuk gezicht he? Totdat ik op internet ging opzoeken hoe ik het Zebragras moet verzorgen en zo. En ik dacht zoek het ook gelijk op voor de Lantana. En al snel zag ik allerlei waarschuwingen, dat deze plant voor dieren giftig kan zijn. De besje in ieder geval, maar er waren ook ander allergische reacties bekend. Met allerlei nare gevolgen vandien. Dus...... plantjes er weer uit en terug naar de Home Depot. En daar de oranje blommetjes omgeruild voor blauwe petunia's. Iets ander gezicht en deze zijn 1 jarig, maar het geeft nu even een kleurtje op het terras. We verzinnen nog wel een keer wat voor vast plantje er leuk onder zou staan. In ieder geval geen Lantana's. Zo blijft een mens lekker bezig niet waar?

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Verder doen de rozen het dit jaar weer mooi. Ik had van de week de oude knoppen uit de rozen struiken geknipt en nu komen er al weer nieuwe knoppen uit.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En waar de druiven het niet zo goed doen in het geven van vruchten. De bramen doen het dit jaar heel goed. Heb heel wat trossen met nu nog groene bramen hangen. Ze gaan nu wel wat verkleuren.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

We hebben ook de hottub weer ververst en weer gevuld. En na al die arbeid was het lekker om er in het zonnetje in te zitten. Want nu was het water nog heerlijk koel!
Eigenlijk dus een heerlijk rustig in huizig weekend.

Groetjes Petra

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Jullie zijn lekker bezig geweest het weekend. Het maakt niet uit welke kleur je gebruikt voor de potten beide resultaten zijn/waren leuk. Van de zomer lekker bramen eten, doet me aan de camping denken hihi!!

Groeten,
Kaar

Anoniem zei

De slechte druivenoogst dat komt vast door door de nachtvorst in april .Volgend jaar beter.
Maak je nu bramenjam
en volgend jaar
N.C wijn.
groetjes uit Barendrecht

Anoniem zei

Zo'n hot tub lijkt me geweldig. Helaas geen ruimte hier....

Anoniem zei

Maar goed dat je op internet informatie had opgezocht over die plantjes. Heerlijk hoor al die bramen, nog even wachten en smullen maar!!

Annemiek zei

Lekker zo bezig zijn. Toch veel leuker om zo dingen te zien groeien in de tuin dan alleen maar gras. Dat van die plant die giftig is had ik ook niet geweten. Goed ze dat ze die zomaar weer terug namen.

Anoniem zei

MMM lekker bramenjam, doet me aan vroeger denken, wat hebben we er veel gezocht.
Mooie tuin foto's weer!

Anoniem zei

haha, ik moest wel lachen om Connor in zijn gele zwemvest, staat super en dan dat koppie aahhh
Goed, dat je nog even info opzoekt over de plantjes, dat heb ik nooit gedaan en er eigenlijk ook nog nooit over nagedacht. Straks in Nl weer even kritisch kijken.
Heerlijk genieten in de hot-tub, vooral 's avonds als de ergste hitte weg is..
Liefs vanuit Lejeune

Nel zei

Je krijgt steeds groenere vingers !!! mmm bramenjam vind ik nog lekkerder dan verse bramen.

Anoniem zei

Ziet er goed uit die bramen, dat worden er een hoop. Jammer dat die druiven zo karig zijn.

Misschien dat ze volgend jaar beter doen.

Ik vind die bluawe ook leuk hoor en als je elke keer moet opletten of de hond niet een vruchtje op eet, nee dat zou ik ook niet moeten.

Gr Petra

Anoniem zei

Mooi weer wat kleur in de tuin en lekker bramenjam dit jaar!!

Anoniem zei

Nou wij zijn hier ook al zo driftig aan de gang. Ik dacht sperzieboontjes gezaaid te hebben. Kreeg ik van je moeder op mijn kop dat t poten heet, weet ik veel. Voor mijn gevoel heb ik zaadjes in de aarde gestopt. Hier wel behoorlijke oogst aan druiven die klaar hangt. Ook veel bramen, moet met man en macht aan de gang om ze uit de tuin te houden. En ik weet niet waar Karin was maar bij de camping denk ik toch meer aan de pruimen die we uit de boom haalden en kersen uit de Betuwe, ik kan me daar geen braam herinneren??? Nou meis ik ga weer stoppen. Maar eerst een knuf voor Stacey, toppie dat t zo lekker de goede kant opgaat.
groetjes vanaf de berg,

Anoniem zei

Home Depot *BOW*