dinsdag 12 juni 2007

Les 6

"Je kunt fier op uzelf zijn, want je bent grensverleggend bezig"....
Awel..., dat zijn niet mijn woorden hoor. Dat is wat ik van "Evy" te horen kreeg aan het eind van les 6. We gaan nog steeds lekker Evy en ik. En ze vindt dat ik het bijzonder goed doet. Niet gewoon goed, "bijzonder" goed nog wel ;-) Wel knap van der he? Ik kan natuurlijk ook in mijn neus staan te peuteren als ik haar podcast berichtje afspeel. Niemand die het ziet. Maar dat doe ik natuurlijk niet ;-) Vindt het nog steeds leuk en dus vandaag les 6 gelopen met haar. Was 1x1 minuut, 1x2 minuten en 3x3 minuten hardlopen, met de nodige wandel tussenpauzes hoor. Maar we gaan nog gestaag. Toch wel makkelijk dat er zoiets is uitgevonden. Precies op tijd staan de muziekjes klaar en op precies de juiste momenten geeft ze me peptalk via mijn ipod. Afijn nu twee dagen rust en vrijdag dus weer verder.
Die rustdagen ga ik wel op de loopband overigens. Niet hardlopend maar wel snelwandelend. Er zitten een paar leuke programma's op de loopband en die zijn gewoon leuk om te doen als Evy en ik niet trainen.

De vogeltjes bij de voordeur zijn inmiddels uit gevlogen. Deze foto is van de dag ervoor. Het werd duidelijk hoog tijd, want ze pasten niet allemaal meer in het nestje. Ze waren zo gegroeid in eens.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Papa en mama zwaluw bekijken het allemaal van de zijkant.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Er was 1 kleintje die er heel de dag over heeft gedaan om eindelijk uit te vliegen. Al die tijd zat hij op het puntje van het nestje en ging dan weer naar achteren. Aan het eind van de dag is het hem dan toch gelukt. 's Avonds zat de hele familie zwaluw toch weer bij het nestje. Ben benieuwd of ze er vanavond ook weer zullen zitten.

Vorige week heb ik ook een Bougainvillea gekocht. Die vindt ik altijd zo mooi. Het is nog een kleintje, maar ben benieuwd of hij het hier wil doen. Het is er warm genoeg voor in ieder geval.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Groetjes Petra

5 opmerkingen:

Petra zei

Goed, hoor, dat je zo aan het trainen bent! Voor je het weet loop je een 10k!
Overwinteren bougainvilla's in North Carolina. Die struik doet me altijd aan mijn kindertijd in Afrika denken.

Anoniem zei

Mediterraan hoor die bougainvillea's. Hier kun je ze meestal niet over houden. Ben benieuwd of het bij jou lukt.

Anoniem zei

Leuk hè, dat lopen met Evy.
Dankzij Ann ben ik bij haar site gekomen en ben ik ook weer gaan hardlopen.
Inmiddels gebruik ik de muziek van DJ Steveboy en loop ik mijn eigen schema.
Succes met hardlopen, om met even te spreken "je kunt het".

Annemiek zei

Leuk dat je zo gaat hardlopen.
Ook leuk dat jij de zwaluwen van zo dichtbij hebt kunnen volgen.
En die bougainvilla's zijn zo mooi. Mij doen ze aan Californie denken.

Anoniem zei

Ha die Peet, wat heerlijk dat trainapparaat. Ben ook vast van plan een wandeling bij je uit te proberen. Ron had nog wel een tip trouwens: kijk uit t werkt verslavend!

Bougainvillea prachtige mediterrane plant. Ik heb getracht een prachtexemplaar in de tuin over te houden. Onder de stro gestort, netjes ingepakt. Nou ondanks de warme winter van afgelopen jaar heeft ie t gewoon begeven en hij was zo mooi.... Dus als je er volgend jaar lol van wilt hebben en hij staat niet in een pot, uitgraven en in de garage ermee hoor. Maar voor nu.. geniet ervan ze zijn zo mooi.

groetjes,
Anneke