woensdag 28 november 2007

Al weer woensdag....

En toen was het al weer woensdag. Wat vliegen de dagen voorbij op het moment. Van het weekend niet veel schokkends verder gedaan. Wel waarschijnlijk 1 van de laatste foto's met mooie kleurtjes gemaakt. De bladeren vallen nu echt collectief van de bomen af hier.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Deze foto is van vrijdag middag, toen waren de kleurtjes nog erg mooi. Daarna is er wat regen geweest en daar zijn veel bladeren door naar beneden gekomen. En er stond ook een knap windje. Bovendien is het ook wel heel erg laat in het jaar nu. Heb ook het idee dat de kleuren dit jaar wel heel erg mooi zijn geweest. En ook een langere periode mooi, vergeleken bij vorig jaar.
Over bomen gesproken.... De meest groene bomen vindt je nu hier....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En verlaten die plaats vaak zo....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Prachtig gezicht vindt ik dat. Huppatee, op het dak er mee ;-)

Zelf ben ik gisteren aan het stoeien geweest met de kerstversieringen. Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen. De oplettende lezer had het vast aan de webcam gezien.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Dit was dus om vijf over 11. Toen ben ik de lichtjes uit de knoop gaan halen....... Grrrrr... Na dat te hebben gedaan heb ik even een "time-out" genomen. Had het even helemaal gehad. Wat een gedoe is dat toch. Dat daar nog niks op gevonden is. Afijn, rond 1 uur heb ik de draad (letterlijk) weer opgepakt.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Stace bewaakt hier de voortuin, terwijl je van mij een klein stukje ziet links terwijl ik om mijn trappetje balanceer om de bovenste lampjes op te hangen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Even nog een knoopje weg werken.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Even kijken wat Stace aan het uitspoken was....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Nu dan toch echt alle stekkers aan elkaar knopen met een wakend oog van Stace er weer bij.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En.... er is licht 's avonds!!! Zicht vanuit de webcam.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En vanaf een ander punt bekeken....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Voor een ieder die de lampjes nog moet ophangen, ha ha ha, veel succes dit jaar ;-)
Mijn pret was weer enorm. Maar het resultaat is nu wel weer leuk en dat doet alle knoopjes en tegenstribbelende lichtjes weer vergeten.
Inmiddels is ook ons nieuwe sneeuwvlokjes apparaat door Ron geinstalleerd en die is bij de oprit geplant. Even voor het beste zicht een filmpje er van gemaakt, met de andere verlichting erbij.



Groetjes Petra

18 opmerkingen:

Becs zei

prachtig weer die lampjes!! Ik vind ht altijd zo gezellig deze tijd van het jaar!!

Jasmino zei

Het is wel erg mooi geworden Petra, het gestoei met de lampjes meer dan waard!

Wij beginnen zaterdag aan de versieringen en de kerstboom. We willen ook wat buitenversiering, want ons dorp is in de race voor de sfeervolste kerststad van NL dit jaar, maar ik weet nog niet zo goed hoe.... Wij hebben geen voortuin, en het is een oud vestingshuisjes, ik weet dus niet zo goed hoe we dat moeten aanpakken. Langs de daklijst een lijst met lampjes lijkt osn allebei wel mooi, maar we durven allebei niet zo goed die ladder op..... Nou ja, we zien wel..... Ik verheug me wel heel erg op de kerstsfeer.

mexigirl zei

He Petra ziet er gewelidig uit!! Hier in Mexico hebben we al lichtjes na Halloween! Ik gelukkig dit jaar niet ga voor de kerst op vakantie dus geen lichtjes in en rond me huis dit jaar.
Vond het filmpje niet zo goed kon weinig zien van de sneeuwvlokjes.
Maar maak niet uit die hangen hier ook aan de geveltjes. Dus weet precies hoe ze eruit zien.

Anoniem zei

Het resultaat mag er weer wezen, ziet er super gezellig uit. Vergeet je snel weer al je ergenissen van het ophangen.

Wij wachten met versieren tot Sinterklaas richting Spanje gaat.

Groetjes,
Karin

Anoniem zei

Petra .Het ziet er weer heel gezellig uit en de voorpret ben je zo weer vergeten als je het resultaat ziet.
groetjes uit Barendrecht

Ineke zei

Nou, je hebt wel eer van je werk hoor, wat ziet het er allemaal mooi uit. Oh, die lichtjes.....ook zo leuk als je ze in de kerstboom wilt ophangen. Zit ook altijd in de war.

Anoniem zei

Nou meid je hebt weer een mooi geveltje.
Ziet er heel gezellig uit.
Maar van die sneeuw vlokken die ik geen bal hihi

Erna

Annemiek zei

Het resultaat is toch de moeite van alle knoopjes waard :)
Ik had eens een tip gelezen, en dit vorig jaar geprobeerd, het werkt prima: om de snoeren met lichtjes als je ze opruimd om een lege keukenrol te draaien. Dan komen ze weer netjes te voorschijn.

Anoniem zei

Hahaha die lampjes. Ik heb vorig jaar alles weggegooid. Werd helemaal gek van alle knoopjes....

Anoniem zei

Het ziet er weer waanzinnig uit, heel gezellig. Wij hebben nog geen lichtjes voor aan de gevel in NL, maar wachten echt tot dat sinterklaas uit het land is... Anders snapt Thiemo er helemaal niets meer van. Hij heeft het nu al af en toe over Santa, hij herinnert zich vast de cadeautjes ;-) Maar ik vind het sfeertje wel weer erg leuk. Wij haalden de boom ook gewoon met de auto en dan op het dak, dit jaar kan ik het lopend af, op 100 meter achter ons staat de kerstboomverkoper.

Liefs Patries

Anoniem zei

Hoi
Leuk hoor die lampjes weer alleen de sneeuwvlokken zijn nog een beetje zwart. Wel een heel leuk apparaat. Hebben ze in holland nog niet. Die tip van de keukenrollen ga ik eens proberen in januari. Dat scheelt heel veel gemopper. Succes met de verdere versiersels in huis. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Je hebt er veel werk aan gehad maar het ziet er geweldig mooi uit.

ElMarStel zei

tja, het ziet er leuk uit, maar wij doen daar toch niet aan mee, niet voor sinterklaas het land uit is en dan toch alleen maar binnen de kerstversiering, dat vind ik al meer dan genoeg gedoe..

Anoniem zei

Het ziet er weer prachtig uit, dit is de gezelligste tijd van het jaar met al die lampjes en versiering.
Hier gebeurt het na sinterklaas.

groetjes Toos

Sylvia zei

Het duurt even.... maar dan heb je ook wat! Mooie verlichting hoor!

Petra zei

Leuk ziet het er weer uit! Ik heb vanmiddag ook lopen stoeien. Maar ik heb intussen wel een methode om minder knopen te hebben. Of die met die icicles werkt weet ik echter niet. Wat ook helpt is de snoeren om de kartonnen koker van keukenpapier te wikkelen.

Anoniem zei

Wat een gedoe he die lampjes. Ook hier wordt er flink gefoeterd op alle knpen en warbollen.

Zier er hartstikke leuk uit!

gr petra

Anoniem zei

Ziet er allemaal prachtig en gezellig uit! Veel werk dat ik omwille van de kou enkele dagen heb uitgesteld, maar binnenkort moet ik er ook aan geloven!

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info