zaterdag 24 november 2007

Shopperdeshop

Vanmorgen waren we om negen uur bij de Staples. Deze winkel ging al om 6 uur open en toen wij er waren was het er helemaal niet druk moet ik zeggen. Maar het belangrijkste, ze hadden al de koopjes die wij wilden hebben nog in de winkel. Zo hebben we nu een laser printer gekocht voor 19,95. In het reclame blaadje stond dat hij 39,95 was, maar in de winkel kregen we er een $ 20,00 giftcard bij, die we gelijk mochten inleveren ook. Dus dat was echt een koopje. Ook hadden we nog het gratis fotoprinter papier. Je moet het wel afrekenen en dan de bon op sturen en dan krijg je het aankoop bedrag weer terug. Ook van de printer moeten we een bonnetje op sturen. En bij Staples werkt dat heel makkelijk. Want dat kan allemaal online en heb ik dus allemaal al gedaan. Vorig jaar was dat ook heel netjes verzorgd bij Staples en was het heel overzichtelijk zo om het via internet in te vullen. We hadden dan ook binnen de gestelde termijn alle cheques binnen.
Daarna zijn we naar de Gamestop winkel gegaan want daar hadden ze een tennis spelletje voor de PS3 van Ron in de aanbieding. Gewoon voor minder dan de helft van de prijs. Toen weer naar de overkant naar de Radioshack, waar een statief voor mijn fototoestel in de aanbieding hadden. Voor het bedrag van $ 7,99 was ie van ons ;-) Ik was verbaasd hoe rustig het was en dat alles er nog was in alle drie de winkels. In de Gamestop winkel vertelde de verkoper dat het vanmorgen om 6 uur wel anders was geweest. In 1 uur hadden ze een omzet van $11.000,- gedraaid, wat een record was. In de Radioshack vertelde de man dat ze $ 16.000,- aan spullen hadden verkocht al. Dat was voor hen ook een record. Dus het was wel druk geweest, maar wij hadden er niet veel last van gehad.
Daarna zijn we bij Perkins gaan ontbijten en daar, daar was het wel druk. Waarschijnlijk had iedereen het idee gehad om na het vroege shoppen daar wat te gaan ontbijten. We moesten even wachten op een tafeltje, maar daarna werden we snel voorzien van een heerlijk ontbijt.
Na het ontbijt zijn we richting Circuit City gereden waar mijn bestelling van gisteren klaar lag. Als enige winkel, kon je bij hen gister, dus op Thanksgiving, al veel spullen kopen die in de folder stonden. En later in de ochtend zouden die klaar liggen. Zo waren we er zeker van dat het geheugenkaartje voor ons fototoestel voor ons klaar lag en daar hoefden we mooi de deur niet voor uit! Hier was het overigens wel het drukste waar ik gezien had. Mensen gingen met karren vol de winkel uit. Ongelooflijk. Ik moest even wachten tot ik aan de beurt was bij de service afdeling, want daar kon ik mijn bestelling ophalen. En toen ik eenmaal aan de beurt was, stond er naast me een jongen een lening af te sluiten en aan de andere kant een man, waarbij geregeld moest worden dat het aankoopbedrag van twee verschillende credit cards afgeschreven moest worden, omdat hij anders in de problemen kwam. Daar staande bedacht ik me wel dat door die acties, mensen helemaal los gaan en echt veel meer uitgeven dan gepland. Wij gaan dus echt alleen de koopjes halen en dan door naar de volgende winkel. Maar zo in Circuit City rondkijkend, werd er heel veel gekocht. En hopelijk komen mensen daar niet mee in de problemen..... Ook al zijn het koopjes, de tv's en dergelijke zijn toch nog steeds hele bedragen, maar ze vlogen de deur uit.

Daarna zijn we naar huis gegaan en daar stond een heel leuk pakketje op ons te wachten. Het was van Ton en Yvonne! En dit zat er in....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Twee heel mooi beschilderde kerstballen van onze mannetjes!!!!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Stacey van dichtbij en ik denk dat deze foto er voor gebruikt is!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En die van Connor.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

en ik denk van deze foto ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Mooi gemaakt he? Echt hartstikke bedankt Yvon!!! Ze zijn super!!!
Die gaan een heel mooi plekje krijgen!!

's Middags heb ik een DVD van de serie Brothers & Sisters gekeken. Dit is een serie die ik op aanraden van Alison ben gaan kijken. En het is echt leuk. Dus heb ik bij de Block Buster online nu deze DVD gereserveerd. Het is seizoen 1 en dit was de tweede DVD. Heerlijke serie vindt ik het. Elke zondag avond zijn er nu ook nieuwe afleveringen te zien, maar nu zo een aantal afleveringen achter elkaar te zien vindt ik wel heel erg relaxed!
Tegen het eind van de middag zijn we met de hondjes gaan wandelen. Op het moment is het weer frisjes na een paar dagen lekker weer weer gehad te hebben.
Inmiddels zijn de wegen voor de uitbreiding van onze wijk klaar en zijn we daar heen gelopen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Alle riolering is klaar en de wegen zijn vorige week geasfalteerd. En omdat er nog niks te beleven is, kunnen de hondjes daar wel even lekker los rennen. Er mogen nog geen auto's rijden en het is dus heerlijk om ze weer even lekker los te zien rennen achter elkaar aan.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Connor had al snel een stok gevonden die hij de hele weg tot aan huis mee heeft gedragen. Prachtig vindt hij dat!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

De kleuren zijn nog steeds prachtig, maar denk wel dat het het laaste weekend is, want er dwarrelen nu wel heel veel bladeren naar beneden.

's Avonds zijn er twee collega's van Ron een "bakkie" komen doen. Het was heel gezellig en met zijn vieren hebben we wat spelletjes gespeeld op de PS3. Vooral de vanmorgen gekochtte tennis was erg grappig, want dan kan je tegen elkaar spelen, maar ook tegen anderen dubbelen. We hebben er erg veel lol om gehad ;-)

Nu nog even het recept voor de (pittige) Filet Americain van eergisteren. Komt tie:

250 gr (bevroren) rundertartaar - 1,5 eetlepel mayonaise - 2 eetlepels paprikapoeder - 3 theelepels worchestersaus - 2 theelepels tabasco - 1 theelepel knoflookpoeder - 0,5 theelepel cayennepeper - zout en peper.

Laat de tartaar (voor de Nederamerikanen, ik heb de 96/4 % gehakt gebruikt) IETS ontdooien. (Bevroren tartaar behoudt zijn kleur beter). Doe alles in de keukenmachine en laat het snijden/hakken toto het fijn en goed gemengd is. Maak het geheel op smaak met de ingredienten van je keuze. Lekker op toastjes of de boterham ;-)

Zelf heb ik er minder tabasco en geen cayennepeper in gedaan, om alles niet te spicy te maken. En ik heb er een schepje pesto in gedaan, wat ik dus wel heel erg lekker vindt.

Verder nog even mijn recept van Likkepot. Ik gebruik daar voor altijd de smeerworst die ik in de supermarkt vindt. Deze worst ziet er uit als een smeerworst zoals wij kennen en daar zit een geel etiket op, met een dunne rode rand. Weet dus even niet wat het merk daar van is, maar die doe ik dan dus in de blender. Dan snijd ik rode en groene paprika in stukjes en 1 gesnipperde ui. Voor 1 hele paprika (groen en rood) gebruik ik twee worsten overigens. Dat alles in de blender en daar is de likkepot! Ook erg lekker. Wil je trouwens erg makkelijk aan de gang? Hier in de supermarkt verkopen ze in de diepvries dus al gesneden uit en rode en groen paprika in 1 zak. Dus die optie is helemaal "easy" ...... veel succes!!!

Groetjes Petra

13 opmerkingen:

Jasmino zei

Dat is goed gescoord met jullie shop-acties, en dat zonder overnachting in een tentje. Wij hebben black friday in 2005 meegemaakt (we gingen aan het einde van de middag eens kijken) en we keken onze ogen uit naar de winkels die eruit zagen als een oorlogs-zone. Heel apart!

Nel zei

Wat een koopjes zeg. Je hoeft dus eigenlijk niet zo heel vroeg je bed uit om alles te scoren wat je wil.

Leuk hé brother and sisters, heb hier ook één seizoen gevolgd. Maar als je de DVD hebt is dat veel relaxter, geen reklames enzo. Wij hebben ook allerlei series op DVD. Veel prettiger om te kijken. We wachten nu vol spanning op Lost en 24, maar dat duurt wel even, zeker als er gestaakt wordt door de tekstschrijvers.

M@riet zei

Lekker shoppen zo zeg, heerlijk die koopjes! Wat een leuk kado van Yvonne, prachtig gemaakt!

Anoniem zei

Ik vond brothers and sisters ook geweldig leuk.
Ben benieuwd wanneer de tweede serie hier begint.

Anoniem zei

Heerlijk, dat Black Friday shoppen (ik genoot er vorig jaar ook zo van).
Wat een prachtige kerstballen.

groetjes,
www.ine1149.web-log.nl

Anoniem zei

Wat schitterend gemaakt zeg die kerstballen. Helemaal top. Knap om dat te kunnen....

Bedankt voor de recepten en ik zal ze zeker gaan uitproberen..

gr petra

Anoniem zei

Heerlijk shoppen zo met al die aanbiedingen!!
De kerstballen zijn heel erg mooi.

Anoniem zei

Leuk dat je nog zoveel koopjes op de kop kon tikken!!!

Die kerstballen zijn prachtig, hoor!

Euh... ik ben geen Nederlander, wat is Likkepot? Misschien een fotootje? En wat jij smeerworst noemt, is dat 'pate'?(patee uitgesproken, maar ik heb geen frans klavier om er een accentje op te zetten)...

Groetjes,

Petra zei

@ Hilde
Smeerworst is inderdaad pate, iets minder romiger wellicht ;-)

Anoniem zei

Hoi
Schitterend gedaan zeg die kerstballen heel mooi. Ton zijn moeder heeft Tjens vanaf een foto geschilderd op a4 grootte. Is ook heel mooi geworden. De likkepot en filet ga ik zeker eens proberen. Veel koopjes gescoord zeg. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Wow zeg je hebt wel leuke koopjes gedaan hé!!! Goed gescoord!!!
En mooie fotos en die bollen zijn echt de max;-) PRACHTIG gedaan hoor.
Kristel

Anoniem zei

Wat een leuke Thanksgiving hebben jullie achter de rug, het zag er heerlijk uit en je vertelde er zo over dat het water me in de mond liep. Jullie hebben goed geprofiteerd van Black friday, even vroeg op maar dan heb je ook wat ;-)
Wow, wat knap gedaan van die kerstballen, die verdienen echt een ereplaatsje.

Ik moet de filet nu even over slaan, maar anders smeer ik hem ook dik op een boterham ;-)

Liefs Patries

Petra zei

@ Patries
Sla jij nu maar lekker die Filet over hoor, het is voor een heel goed doel ;-)