maandag 12 november 2007

Party's

Zaterdag overdag hebben we eigenlijk vrij rustig door gebracht. Hebben wat boodschapjes gedaan, Ron heeft weer het gras gemaait en we zijn een stuk met de doggies wezen wandelen. Maar het was vooral eventjes bij komen van het ski/herfst daagje er voor.
's Avonds had Guus ons uitgenodigd voor zijn verjaardagsfeest bij hem thuis in Durham. Vorig jaar hebben we Guus voor het eerst ontmoet. Hij woont samen met Alexandra in Durham en houdt net als ik een blog bij en is ook lid van het Alles Amerika forum. Dus we vonden het hartstikke leuk om naar zijn verjaardagsparty te gaan. Het was gezellig om Guus weer te zien en heel leuk om nu ook zijn vriendin Alexandra te ontmoeten. Grappig is het toch dat als je iemands blog leest je eigenlijk iemand al een beetje "kent" maar ze in werkelijkheid nog nooit gezien hebt. Het was een heel gezellige party en we hebben nu ook veel van Guus zijn collega's ontmoet en het bleek dat er een paar bij ons in de buurt wonen of gewoond hebben, wat al gelijk een soort van band schept.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Zo woonde Larry tot voor kort in Holly Springs, wat echt bij ons om de hoek is en Dave ook in Fuquay. Het was leuk om ze te ontmoeten en gezellig te kletsen over van alles en nog wat.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hier de jarige job in het midden!
Bedankt Guus voor de foto's en de gezellige avond!

Zondagmiddag had ik nog een party, want Alison hield een Southern Living Party bij haar thuis. En Alison een beetje kennende nu, had ze weer van allerlei lekkers gekokkerelt. Vooral dingen waar totaal geen calorien in te bekennen zijn (ahum). Heb nu dan ook voor het eerst in mijn leven een "Hello Dolly" bar gegeten. En neem maar van mij aan dat Dolly geen punten telt volgens mij ;-) "hello Dolly" bestaat uit zeven lagen, van onder andere Graham crackers met boter, stukjes chocola, cocos, butterscotch chips, walnoten en daarover heen melk. Duidelijk allemaal niet zo calorierijk, ha ha ha. Maar het was natuurlijk errug lekker. Verder had ze nog zelf gemaakte choco bonbons en pompoenen cake en gewone cake. Ik heb het maar bij de Hello Dolly gelaten ;-) De party was erg gezellig en natuurlijk heb ik weer wat van mijn gading gevonden. Dit keer was er ook een aanbieding op een abonnement van Southern Living. Welke ik genomen heb. Hier zullen vast nog meer van die Hello Dolly-achtige recepten staan, ben ik bang.

Na de party zijn we met de hondjes in de tuin aan de gang geweest. En terwijl ik naar achteren in onze tuin liep. Kwam er ineens wat uit de coniferen gevlogen. Ik schrok me werkelijk waar, weer het ongans. Het was groot in ieder geval, maar zag niet zo 1,2,3 wat het nou was. En toen landde hij..... Op onze schutting. Het was weer die havik die ik laatst ook al gezien had. En hij was duidelijk totaal niet onder de indruk van mijn aanwezigheid en keek me nog eens even priemend aan. Oei.... toch maar een stapje achter uit dan he? Doggies weer bij ons geroepen en ik als een trein naar binnen gerend om mijn camera te pakken. En zowaar toen ik terug kwam zat hij er nog.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Als heer en meester onze tuin te overzien. Snel een paar fotootjes gemaakt, maar daarna vond hij het denk ik wel genoeg en met het twee keer uitslaan van zijn vleugels was ie weer verdwenen. Zeer indrukwekkend!

Nouja toen de doggies weer hun gang laten gaan en toen we bezig waren kwam Frank en zijn hond Duke ook even kijken. Later zag ik Alison ook nog in de tuin met Winston en Barkley en vroeg of zij ook even wilden komen rond rennen in onze tuin. Welteverstaan Winston en Barkley dan he? Niet Alison ;-)
Dus zo hadden we ook nog een late-afternoon doggy party. Waar Connor helemaal blij van was. Duke, Barkley en Winston zijn alle drie Labradors en die Connor was net een vliegend kleedje vergeleken bij hun. Hij bleef rennen! Geweldig om te zien dat hij het zo naar zijn zin had. En wat een verschil van bouw van hond zie je dan. De grote stevige labradors, vergeleken bij onze jumpende Beardies. Zo mooi!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Connor en Barkley hadden elkaar echt gevonden en liepen de hele tijd achter elkaar aan. Tot groot genoegen van Connor.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Duke had het vooral voorzien op het aanwezige speelgerei, wat hij maar al te graag verzamelde.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Net zoiets als Stace, die zijn frisbee mooi niet wilde delen met zijn buurhondjes.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Het vijftal bij elkaar.
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Dit was echt hartstikke leuk en zouden we eigenlijk veel vaker moeten doen! Kortom een mooie afsluiter van een lekker weekend!

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

kastelke zei

Dat zag er weer een leuk weekend uit! Tof dat je op Guus zijn feestje was.
En ik heb een voordeel gevonden aan wonen in België in vergelijking met wonen in Amerika!: wij moeten het gras niet meer maaien! (ok, ik geef toe, het is een ietsie pietsie heel klein voordeeltje, maar een mens moet iets doen om zijn gemoed te sussen, niet? ;-) )

Nel zei

Ik verbaas me steeds weer over de contacten die je krijg via het net. De wereld wordt er beslist niet minder leuk om. Dan ook nog in de buurt wonen, heel bijzonder.

Nou, Hello Dolly, wil je dat recept eens publiceren als je een keertje tijd hebt ? Het water loopt me in de mond. Ik heb net twee boterhammetjes op en dat is nu bepaald geen maagvulling, zeker als je jou belevenissen lees. (jaloers.....)

Guus zei

We vonden het hardstikke gezellig dat jullie op het feestje waren. Het was erg leuk je weer 'in het echt' te zien.

Er staan nog een paar foto's hier: http://www.guusbosman.nl/article/2097.

Anoniem zei

Klinkt erruugg goed die Dolly (behalve de boter op de graham crackers, maar oke), maar hoe eet je dat dan? uit een schaaltje?

Jammer hoor, ik mis de foto van die rondrennende Alison.....

Klinkt weer als een heerlijk weekend allemaal trouwens, en nu is het weer maandag...zucht...

groetjes!

Kristel Holsbeek zei

Je hebt er weer een leuk weekend op zitten zo te zien!!! echt genieten daar hé;-)

Anoniem zei

Het lijkt inderdaad of je iemand een beetje kent als je zijn of haar blog volgt. Zo te zien was de late-afternoon doggy party heel geslaagd.

Petra zei

Een heerlijk (letterlijk!) weekend, zeg! Die Hello Dolly bar klinkt super (maar beter, dat die in North Carolina blijft, hi hi!). Helaas heb ik het reisje naar NC volgend weekend af moeten zeggen, maar ik hoop in januari of februari wel te komen, misschien kunnen we dan wat afspreken?

Anoniem zei

Dat was weer een lekker weekend, en je honden feessie in de tuin is zeker voor herhaling vatbaar.
Heerlijk genieten voor de boys.

Annemiek zei

Leuke party! Leuk zo'n internet contacten!