zondag 3 februari 2008

Vandaag...

was een daagje die eigenlijk anders dan gepland liep. We hadden gisteren bedacht dat we met de hondjes naar Jordan lake zouden gaan vandaag en dan 's middags naar de nieuwe 3-D film van U2 die hier in het IMAX theater in Raleigh draait. Maar van dat alles kwam niet veel.
Want gisteren vroeg Alison of we vanavond bij hun de Superbowl kwamen kijken en was het wel heel erg lekker weer vandaag.

Photobucket

Het was zowaar 22 graden in de zon, volgens de thermometer. Heerlijk even weer dat zonnetje te voelen. Dus zijn we in de tuin aan het snoeien geweest met de hondjes lekker in de tuin om ons heen. De rozen zijn gekortwiekt en klaar voor de lente en dat vulde onze container enorm.

Photobucket

Altijd een rotklus met al die stekels aan de rozenstammen. Maar voor een goed doel, want hopelijk hebben we dan strakjes weer mooi bloeiende rozen struiken.
Ron had daarna de blower gepakt om alles bij elkaar te blazen. Even voor de duidelijkheid een blower is een apparaat die heel hard blaast waarmee je alles bij elkaar kunt vegen. Vroeger deden we dat met een bezem, maar als je hier je straat gaat bezemen wordt je niet voor vol aangezien, ha ha ha. Daar heb je namelijk "tools" voor ;-) Dus nadat onze steel van de bezem brak hebben wij nu ook een blower en het is eigenlijk een heel handig ding. En zo merkte we vanmiddag dat Stace hem ook leuk vond. Elke keer ging hij er voor staan met zijn neus in de wind. Wat een lekkere druif is het toch.... De truc met het balletje op zijn neus kan hij uren volhouden. Balletje pakken en dan weer bij je terug brengen....


Filmpje

Daarna zijn we aan het zoeken geweest of we via internet de uitzending van Peter R. de Vries konden zien. Vanmiddag om half 4, onze tijd, zou dat namelijk op tv in Nederland uitgezonden worden. De tv rechten zijn voor veel geld aan de Amerikaanse ABC tv zender verkocht en morgen om half 10 wordt het hier uitgezonden. Dus heel begrijpelijk dat het niet op internet te zien is. Maar een kwartier voor uitzending kregen we een idee. Wat als we nu met Skype naar Ed en Danielle bellen en zij de webcam aanzetten? En zo waar dat werkte heel goed zelfs. Het was net of we op visite waren en met zijn vieren naar het programma keken, want in de reclames konden we even bijkletsen. Al werden we hoe verder de uitzending vorderde steeds een beetje stiller.

Photobucket

Moet zeggen dat ik de beelden wel heel erg schokkend vond. Al is de helft maar waar, dan is het al afschuwelijk. Denk dat morgen hier de Amerikaanse media van zal gaan smullen en dat deze beelden aardig wat teweeg gaan brengen. Morgenochtend zullen er in "Goodmorning America" (de Amerikaanse versie van Koffietijd) stukjes te zien zijn en dan 's avonds de uitzending helemaal. Had het idee dat het een klein stukje tape zou zijn en dat alles een beetje aan elkaar geplakt was. Maar dat was het naar mijn idee niet en vond ik het echt schokkend om te zien eigenlijk. Zo zie je maar weer hoe iemand zich anders voor kan doen al die jaren.

Nadat we de uitzending hadden gekeken zijn we naar Alison en Bob gegaan om daar de Superbowl te gaan kijken. Alex een vriend van hen was er ook en zij zijn dus allemaal Giants fans. En hoopten dat die zouden winnen. Echter, tot twee minuten voor tijd leek het er op dat de Patriots zouden winnen. Maar "it ain't over, till its over!", want in die twee laatste minuten lukte het de Giants om te scoren. Een "nagelbijter"-finale! Zelfs ik vond het spannend en dat zegt heel veel. Want over het algemeen vindt ik het niet zo'n hele leuke sport om naar te kijken. Maar nu met Alison op het puntje van de bank te zien en later lopend van de spanningen door het huis, was het wel heel erg leuk. Heb erg gelachen, ook om het commentaar van ze. Natuurlijk was er ook weer van aller hande lekkers vooraf en tijdens half-time. Ze had heerlijke tonijn gemaakt en potatoskins gevuld met kalkoen en kaas uit de oven. En ook nog de nodige dipjes natuurlijk. Ben helemaal nu helemaal omgeturned tot Giantsfan natuurlijk, ha ha ha. Go Giants, GO!!!

Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Anja zei

Wat een geweldig idee om via skype naar Peter R. de Vries te kijken.

Het is echt genieten bij jullie met 22 graden. Hier alleen maar veel sneeuw.

Marcel heeft ook naar de superbowl gekeken en van het einde heb ik ook een stukje gezien.
Nou Giantsfan.....gefeliciteerd dan maar met jullie overwinning!!.

Anoniem zei

en ik stond nog met de telefoon in mijn hand te denken zal ik... lijkt wel telepathie, ik wist eigenlijk wel zeker dat je het zien wilde. Gelukkig heb je het gevolgd.

Leuk he al dat gesport, en nog fan geworden ook!! Je krijgt het helemaal druk ermee. Voor elke sport je eigen cluppie, zo kan het ook natuurlijk. Maar is wel errug druk en wat nou met 2 championships tegelijk??? kun je wel volledig uit je bol gaan.

fijne dag, Ann

Anoniem zei

Oh leuk met die bal op z'n neus!
Ik kan op het filmpje wel goed zien dat het een half broer van Soof is hoor.

En wat leuk een 3D film van U2 had ik nog niet van gehoord. Moet ik dus ff in de gaten houden.

Gister bij Peter R de Vries dat nummer van U2 werd even heel indrukwekkend. Op 538 hoorde ik dat ze hem vanmorgen speciaal draaide nav Peter R de Vries.

Anoniem zei

Ohhhh, wat een zalige temperatuur, bij jullie gaat het de goede kant op.

gr, Ineke

Anoniem zei

Heerlijk Petra, lijkt wel voorjaar!!!

Petra zei

Ondanks, dat ik er al heel veel over heb gelezen ga ik vanavond wel proberen 20/20 te kijken. Heerlijk he, dit lenteachtige weer, morgen wordt het hier ook rond de 20 graden!

Anoniem zei

Zo heeft GJ wel eens voetbal gekeken. Heel grappig om te zien dat anderen het ook doen.

Wij kijken de uitzending op ABC hier ook. Zeker omdat die Partick een oud collega van mij is, helaas.

Die Superbowl is echt een happening hier he. Jeetje en helemaal als de Giants winnen.

gr petra

Jasmino zei

Wat een lekker weertje zeg! Ik ben jaloers......

Wel grappig dat zoveel mensen die uitzending wilde zien, ik heb zelf helemaal niet gekeken......

Anoniem zei

Handig he, Skype! Ik heb zelf ook al meerder malen geprobeerd om het te regelen maar het lukt me niet hoor ;-(

Wat een heerlijk weertje! En wat gaat Stace z`n vacht vooruit, super!

Anoniem zei

Was inderdaad een strak plan en jullie zien, de techniek staat voor niets. Ondanks de schokkende onthullingen was het reuze gezellig (aan de hoogste boom met die Joran vd Sloot). Als de techniek nu nog verder gaat vorderen, kunnen we jullie in de toekomst misschien wel een lekkere gevulde koek aanbieden voor bij de koffie hahaha

Groeten uit een vochtig en winderig Heerhugowaard.