donderdag 7 februari 2008

Het bewijs....

Om even een bewijs te hebben, hier een "verse" narcis in onze tuin....

Photobucket

Het zal niet lang duren, eer hij helemaal in bloei zal staan. Vandaag was het koeler, maar nu met een strak blauwe lucht en zeker nog zo'n 18 graden. Helemaal niet verkeerd en ik besloot om met de hondjes bij Lake Pine te gaan wandelen vanmorgen.

Photobucket

Door de warmere temperaturen waren de schilpadjes ook weer aan het zonnebaden. En meestal als ik ze wil bekijken en ze zien de hondjes, schieten ze allemaal weer onder water. Bevalve deze....

Photobucket

Het was geen gezicht, want op de 1 of andere manier bleef hij ergens aan hangen. Al deed hij verwoede pogingen om van die tak te geraken. Hij zwom als het ware op het droge. Vond het ook wel weer zielig en ben maar door gelopen, maar het leek net een tekenfilm. Hij bleef maar wiebelen.

Bij lake Pine hebben ze sinds een aantal maanden het wandelpad rondom het meer in zones verdeeld. Zoals op dit bord te zien is.

Photobucket

En deze kleinere bordjes om de zoveel meter.
Er op staat "You are entering the green zone".

Photobucket

Het doel is dat, als er wat aan de hand is, je naar de alarmnummers kunt bellen en dan door kunt geven in welke kleur zone je bent, zodat de hulpverleners weten waar je je ongeveer bevindt. Altijd handig nietwaar, vooral voor mij. Want ik ben hier wel eens spontaan op mijn giecheltje gegaan en was toen net op het verste punt in een greppeltje terecht gekomen. (Eigenlijk wilde ik deze ervaring door middel van mijn selectieve geheugen niet meer herinneren, maar ja op zo'n blog is alles terug te lezen) De paaltjes hebben overigens nog een ander doel en wel voor onze hondjes.

Photobucket

Juist ja, knabbel en babbel in de rode zone.... Ze zijn natuurlijk ook wel ideaal voor ze om hun poot tegen aan op te tillen. Onder het motto "Bij elke nieuwe kleur, een nieuwe geur", doen ze stevig hun best. Zo zijn ze ook nog een multifunctioneel die zones.
Zo liepen we ons rondje en ineens zagen we een ambulance voorbij sjesen en later zagen we waarom. Er was een ongeluk gebeurd op de weg net naast het pad. Politie en ambulance waren er ook.

Photobucket

Door de schrik, was ik spontaan vergeten in welke zone ik nou was. Oeps.... Helemaal fout, want daar gaat het nou juist om, ha ha ha! Nu waren alle hulpverleners er natuurlijk al, maar had je me het gevraagd ik had het echt niet geweten.... Had al zoveel kleuren gepasseerd dat ik echt niet meer wist of het geel, paars of blauw was waar we in liepen. Tsja, zo wordt het natuurlijk niks, als ik dan op mijn snuffeltje lig natuurlijk. Voortaan beter opletten tijdens het wandelen Petra!

s'Middags was het nog steeds lekker buiten en heb ik de tuinbank in de olie gezet. Hij was best grijs geworden en eigenlijk vindt ik hem als hij wat bruiner is mooier. Van de week bij de Home Depot al olie meegenomen en nu in het zonnetje aan de slag.

Voor:

Photobucket

Na:

Photobucket

Die olie smeerde er eigenlijk heel makkelijk op. Alleen de hoekjes en gaatjes zijn wat onhandig, maar hij ziet er weer mooi uit. Hopelijk geeft hij nu niet heel erg af? We gaan het zien. Toen ik bezig was hebben de hondjes zich heerlijk vermaakt in de tuin. Zoals op de foto hier boven ook te zien is. Die zwarte stip bij het hek ik namelijk Connor, die heel graag wil "gluren, naar de buren". Bij een kleine glimp op zicht van de buur hondjes rent hij op en neer langs het hek. Ook als er een vogeltje in die tuin gaat zitten. Als het maar beweegt zeg maar ;-) Nouja, die slaapt vast ook lekker vannacht!

Groetjes Petra

5 opmerkingen:

Anja zei

Goed idee die zones.... als je oplet natuurlijk ;-))
Je tuinbank ziet er weer als nieuw uit.

Jasmino zei

Een voyeur in de familie ;-)

De bank is mooi geworden! Dat verkleuren van het hout vind ik zelf het nadeel aan houten tuinmeubels, maar die olie doet goed werk!

En ik ben nog steeds heel jaloers op jullie lenteweertje!

Annemiek zei

Wat een weertje is het daar zeg als de narcissen zich al laten zien. Mooi die plaatjes van de honden en dan die bijschriften! :)

Anoniem zei

Denk ook niet dat ik zou weten in welke kleuren zone ik zou lopen, maar wel grappig uitgevonden. Lekker zo'n wandeling.

Anoniem zei

Hier nog weinig bloeiends te vinden. Hoogstens verdwaalde vissen in mijn tuin.

gr petra