zondag 24 februari 2008

In de Telegraaf....

Photobucket
Foto van 29 december 2007

Vandaag staat er een artikel over Eric in de Telegraaf. De nadruk wordt in mijn ogen gelegd op het laatste stukje wat Eric heeft geschreven op zijn blog. Ik volgde zijn blog en dat soort berichtjes schreef hij vaker. Als hij het druk had, net terug was van een reis of gewoon even niets te melden had. Geloof zelf niet dat dit een echt afscheids bericht was. Hij had hier ook verteld dat hij de laptop achter zou laten bij Kevin, zodat Kevin makkelijker contact met zijn moeder kon hebben. Hij gebruikte de laptop alleen voor reizen en had thuis nog een vaste computer, vertelde hij ons tijdens zijn bezoek hier. Bij het weg gaan die dag, vertelde
hij nog dat mochten we ooit een keer in NL zijn, dat hij dan ons graag een rondleiding door Amsterdam wilde geven. Zoals wij hem hier wat dingen hebben laten zien. Hij was zo met de toekomst bezig in heel zijn doen en laten. Begrijp ook heel goed dat je iemand niet echt leert kennen in 1 dag of via een blog. Maar alles bij elkaar optellende past het zomaar verdwijnen voor mijn gevoel niet bij de persoon en blijven er zoveel vragen......

Hier onder het artikel
zo 24 feb 2008, 05:30 | 13 reacties
Amsterdammer spoorloos in VS
door een onzer verslaggevers
AMSTERDAM - In de Verenigde Staten is de Nederlandse reiziger Eric Engers spoorloos verdwenen. De geboren Amsterdammer (59) maakte er een gewoonte van om op zijn weblog uitgebreid zijn avonturen te delen met het thuisfront, tot hij vorige maand op mysterieuze wijze afscheid nam van zijn lezerspubliek.

Op zondag 27 januari - drie dagen voor zijn geplande terugkomst via Atlanta naar Nederland - was Engers vanuit Mexico opeens kort van stof in zijn logboek. Onder het kopje 'The End' schreef hij: "Omdat ik mijn laptop achterlaat bij Kevin in Monterrey ben ik helaas de laatste dagen niet meer in staat om dit reisverslag verder bij te houden. Ik vond het leuk om te doen en gezien de vele lezers en reacties (tijdens de trip had ik een 60 bezoekers per dag op mijn weblog) jullie ook. Allemaal bedankt en tot ziens. Eric."

Een dag eerder schoonde de vrijgezel zijn laptop volledig van persoonlijke informatie. Een dag later passeerde de vroegere taxi- en limousinechauffeur de Amerikaanse douane. Sindsdien ontbreekt ieder spoor. Inmiddels is de politie ingeschakeld en staat Engers officieel als vermist geregistreerd. Volgens een vriendin van Engers komt het laatste signaal uit het Amerikaanse Newark. Zijn weblog, waarop het bezorgde e-mailtjes regende, is inmiddels afgesloten.

Bij voetbalclub FC Omniworld, waar Engers als 'harde werker' altijd te vinden was, wordt ook bezorgd gereageerd. "We vragen ons ernstig af of het goed met hem gaat", zegt amateurvoorzitter Paul Baudoin. "Als hij alle schepen achter zich heeft willen verbranden, dan waren we daarvan graag op de hoogte gebracht."


Petra

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat er (onvrijwillig)iets met hem gebeurd is. Ik had niet de indruk dat hij een persoon is die op deze manier zou willen verdwijnen en vele mensen in ongerust heid wil laten zitten.

Maar inderdaad ik ken hem niet persoonlijk, maar toch.

Hopelijk komt er snel duidelijk heid. Ik kan mij voorstellen dat het voor de familie vreselijk meot zijn.

gr petra

Anoniem zei

Hopelijk is het netwerk van loggers/bekenden/kennissen groot genoeg zodat hij snel 'boven water' komt.
Hij heeft volgens mij contact gehad met veel mensen en nu er veel aandacht aan besteed wordt, doet dat misschien iets voor hem....
Tja, the USA is big.......

Ik kan me voorstellen dat het voor jullie raar en onwerkelijk is omdat julli elkaar daadwerkelijk ontmoet hebben enne Peet intuitie en gevoel kan je een hoop vertellen, vertrouw daar ook op. De krant weet vaak halve waarheden....

Liefs Patries & Co

Anoniem zei

Ben het helemaal met Petra eens, ook al ken ik Eric ook niet persoonlijk.

gr, Ineke

Anoniem zei

Tja de krant...die rukt wel meer uit het verband, en dan die (meestal) lompe reacties op zo'n artikel.
Al ken ik hem ook niet persoonlijk ik hoop toch dat er snel iets bekend wordt.

Groeten
Bianca

Anja zei

Ik heb het artikel in de telegraaf ook gelezen en ergerde me aan de lompe reactie's.
Ik ken Eric niet, maar als ik de vele reacties op het AA forum lees is hij niet het type om zo maar te verdwijnen.

Anoniem zei

We blijven gewoon duimen Peet!!

Petra zei

Ja, duimen is alles wat we kunnen doen, helaas.