zondag 21 september 2008

1 op 61

Vrijdag avond ben ik met de Nederlandse dames op pad geweest. Petra S., 1 van die Nederlandse dames, gaat naar Atlanta verhuizen en dus hebben we een afscheidsavondje voor haar gehouden. We begonnen bij de "tenenboer", oftewel "The Beverly Nail salon" in Apex. Zeven dames tegelijk helpen, was toch wat te veel, ondanks onze reservering, dus het was even wachten op elkaar, maar het was echt heel erg gezellig. Ik had de "Beverly pedicure" gedaan en dan mag je kiezen uit een zeewier of paraffine wax behandeling. En ik koos voor het laatste. Heerlijk was het, heb er hele zachte voeten aan over gehouden! Van de NL-dames waren er een paar die dit nog nooit gedaan hadden. Maar volgens mij vond iedereen het wel geslaagd. Het was ook erg grappig om elkaar op die speciale slippertjes in de rondte te zien lopen. Het gebeurt me niet veel, maar die avond was ik mijn fototoestel vergeten. Dus geen beeld materiaal van de flipflops ;-)
Daarna zijn we bij Peak City Grill in Apex wezen eten. Ook dat was hartstikke leuk en lekker. Volgens mij heeft Petra het ook naar der zin gehad, al is het afscheid nemen niet leuk. We zien haar hopelijk nog een keertje op de koffie voordat ze echt vertrekt!

Zaterdag hebben we eigenlijk niet zo veel gedaan, wat boodschapjes en de zolder opgeruimd. Niet echt zaken om heel erg blij van te worden in ieder geval. Als je toch ziet wat een mens in drie jaar tijd toch allemaal weer verzameld. Toen we hier kwamen wonen vond ik de zolder zo groot en nu stond hij al weer bomvol met van alles en nog wat. Afijn we hebben ons er voor een groot deel door heen geworsteld. We moeten alleen nog een bak kopen voor wat kerstspulletjes in te stoppen. Want dan kunnen we de zolder weer over de hele lengte belopen.

Vanmorgen zijn we weer een eindje gaan motorrijden. Ik had nog niet getanked met deze motor. Dus vanmorgen voor het eerst. De reden waarom dat tanken niet zo vaak hoeft bleek wel toen we de miles en de gallons berekend hadden. Mijn motor rijdt gewoon 1 op 61! Dus 61 mile op 1 gallon. Dat is nog eens zuinig!
De rit ging vanochtend naar Chapel Hill. Daar verzamelen elke zondag morgen motorrijders op een locale parkeerplaats. De rit er naar toe was erg leuk. Door allerlei binnenwegen en landelijke wegen. Er waren veel fietsers in groepen vanochtend, wat opletten is met inhalen. Moeilijke vindt ik altijd het onthouden in welke versnelling je rijdt. Er zit namelijk niet een melding op in het dashboardje. Dus opletten en soms wil ik dan weg rijden in zijn twee i.p.v. de eerste versnelling. Maar er zit verbetering in en de motor is dit keer geen 1 keer afgeslagen. Wellicht raak ik steeds wat meer gewend aan mijn motor.

Photobucket

Eenmaal in Chapel Hill, waren er ongeveer 30 motoren op de parkeerplaats. En toen we aan kwamen rijden, keken alle mensen naar de nieuwe bezoekers en hun bike natuurlijk. Helemaal niks voor mij, want je zal zien dat hij dan net afslaat. Bovendien waren er ook nog eens verkeersdrempeltjes dus daar moest ik ook nog op letten. Maar het ging goed! Geen lanceringen over drempels of een stotterende motor. Maar daarna mooi snel parkeren en opgaan in de "crowd" zeg maar ;-) We liepen een rondje om de vele motoren op de parkeerplaats.

Photobucket
Een mooie BMW

Photobucket
En nog een hele grote BMW

Photobucket
En drie motoren die wel heel erg op een scooter leken en we konden er ook geen koppeling op vinden, dus dat zullen vast automaten geweest zijn.(dat scheelt weer met het afslaan van de motor)

En terwijl wij ons rondje liepen, zagen we een aantal mensen om mijn motor heen staan. Hij werd helemaal bekeken en besnuffeld.

Photobucket

Wel grappig om te zien. Toen we terug kwamen lopen, hebben we nog even met die mensen staan praten. Ze kwamen uit Durham en die mevrouw had ook nog maar net haar rijbewijs en vond mijn motor er zo leuk uit zien. Het bleek dat zij het zelfde als ik had met motorrijden en het was leuk om even onze ervaringen te delen. Net als ik, vond zij het namelijk ook lekker om op zondag morgen te rijden ;-)

Photobucket

Daarna zijn we weer op huis aan gegaan. In totaal hadden we vanochtend 130 kilometer gereden nog. Hoogste tijd voor een bakkie soep in de tuin met de hondjes!

Groetjes Petra

11 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Zijn jullie aangesloten bij een motorgroep? Ik deed dat vroeger zo szondagsmorgens de moto op en wegrijden met de bende...echt wel gezellig maar best wel vermoeiend...

Anja zei

Heerlijk zo'n motorrit maar dan wel achterop voor mij.
Wij wilden vandaag ook een motorrit maken ware het niet dat er rook onder de motor vandaan kwam met het starten :-((

Gezellig afscheid voor Petra, daar kan ze met een goed gevoel op terug kijken!

Anoniem zei

dat is een zuinige motor zeg, maar wat is dan normaal voor een motor????
ziet er gezellig uit al die motors op een rijtje,hahaha.

Anoniem zei

Jij liever dan ik, ik durf nog geen eens bij Wim achter op te zitten;)
De zolder opruimen is altijd veel werk, maar ook wel leuk, allerlei spullen tegen komen waarvan je dacht heb ik die ook nog.
Groetjes, BiancaF

Anoniem zei

Heerlijk relaxed weekend!!!
Maar hoeveel liters is nou een Gallon.

Erna

Petra zei

@ Kristel
Nee we zijn niet aangesloten bij een groep, er komen daar gewoon allerlei motorrijders bijeen.

@ Anja
Balen van de motor, doet hij het inmiddels wel?

@Elmarstel
Nou eerlijk gezegd weet ik niet wat normaal is voor een motor, maar ik vergeleek het met normaal auto verbruik.

@ Bianca
Ik heb ook nog nooit bij Ron achterop gezeten. Vindt zelf rijden denk ik toch fijner.

@ Erna
1 gallon is 3.78 liter. Omgerekend naar kilometers en liters is het 1 op 30 zeg maar.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Dat klink allemaal heel gezellig (op de zolder opruimen na dan).
Leuk zo'n meeting met motoren en trotse eigenaren. Hebben ze ook een forum?

Groetjes,
Marchiena

Ineke zei

Wat gezellig zo'n pedicure-uitje met een stel meiden.
Jammer dat jullie geen foto's van al die mooie tenen hebben gemaakt

gr, Ineke

Petra zei

Leuk, zo'n uitje als afscheid voor Petra. Was Katja er ook bij? Dat motorrijden klinkt leuk, maar ik ben er als de dood voor!

Petra zei

@ Kasaka
Ja Katja was er ook bij! Leuk he?

Anna zei

Hoi Petra,
Ik heb genoten van de motors je kijkt nu met andere ogen!!
Mijn aanvraag wordt gedaan om voor de verplichte nummers af te rijden ben benieuwd wanneer.
Als ik dat bij jullie zie wordt ik een tikkeltje jaloers(grapje).
Geniet er maar lekker van Toos