woensdag 3 september 2008

Vreemde vogel

Gistermorgen waren we al vroeg op pad, want op het schema stond het bezoek aan de recht bank. Met de bekeuring die ik twee weken geleden kreeg, kreeg ik ook gelijk een court-date. En dat was dus 2 september. Om 7 uur reden we van huis weg, want om half 9 zou je er terecht kunnen hadden we gelezen. Kwart voor 8 waren we al in het centrum van Raleigh en konden dan ook makkelijk een plekje vinden in de parkeerplaats tegen over de rechtbank. Wij moesten in hal 1a zijn. Nadat we door de security poortjes heen waren gingen we een trap op en al snel zagen we zeker drie bewakers, met grof geschut en van die lijnen die ze ook bij Disney hebben. Van die doolhofjes zeg maar. In die wirwar van lijnen stonden zeker al zo'n 50 mensen. Dachten wij vroeg te zijn zeg! Waarschijnlijk begonnen ze dus toch veel eerder dan half negen.
We sloten aan in de wachtrij en ik kan je vertellen dat het een bont gezelschap was. Niet perse het gezelschap dat je graag in het donker in een afgelegen straatje wilt tegen komen. Duidelijk te zeggen dat ik me alles behalve op mijn gemak voelde. Misschien daarom ook die bewakers met volledige uitrusting?

Aan het eind van die wachtrij was 1 balie, met in het midden een mevrouw, die mapjes uit een bak haalde als je je bekeuring liet zien. Aan de linker kant een wacht rij voor Magistraat "de rechter" en aan de rechter kant de district attorney. Nou heb ik nog nooit van de district attorney gehoord, behalve dan in As the world turns, waar Tom district attorney is ;-). In onze schuifelgang in de wachtrij, kwamen we een paar keer langs de Magistraat en die DA. Het was net of er een toneelspel op gevoerd werd. Het standaard rijtje met opties werd zo opgerateld, waarna degene aan de andere kant van de balie moest tekenen. En daarna volgde weer een volgende klant met een bepaald riedeltje. Nou waren het niet allemaal speeding tickets, maar ook DWI (dronken rijden), geen verzekering en wat al niet meer. Per stuk hadden ze allemaal vast die $121,00 betaald. Big business! Al die toneelspelerij moet natuurlijk wel betaald worden.
Toen ik eenmaal bij de mevrouw die alle mapjes bij de naam zocht was, bleek mijn mapje niet in de bak te zijn. Zwaar zuchtend ging ze nog een keer de bak door. Toen ze het daarop nog nog niet gevonden had kee ze een nog keer zuchtend voor zich uit en staarde wat. Intussen, maakte mijn hart een sprongetje. Ohhhh, ze zijn me kwijt geraakt, kom ik er even mooi van af. In al die tijd dat wij in de rij stonden, hadden we dit nog niet gezien. Vast een vormfoutje, ha ha ha. Zou ook wel eens leuk zijn niet? Na even in de ruimte gestaard te hebben, besloot ze te gaan rammelen op een computer ergens in een hoekje van die balie. Nog steeds zwaar geirriteerd. Daarop hoorde we een printer rammelen en helaas, ze pakte gewoon een nieuw mapje uit een la.... En wees in de richting van de DA. Dus daarop sloten we weer aan in die rij....
Pietraaah, werd er daarna geroepen en we liepen op de balie af. Al meteen begon hij tegen mij het hele verhaal in super trein vaart. Ik bedacht me hoeveel keer hij het hierna nog zou zeggen op zo'n dag. Echt geen leuk baantje zeg! Maar omdat hij het zo snel afratelde, verstond ik er natuurlijk geen bal van. Dus toen hij aan het eind zei, do you accept, vroeg ik hem het nog een keer te vertellen. Dit keer ging hij iets langzamer maar nog kwam het niet echt door. In het kort kwam het er op neer dat hij me "9-over" kon aan bieden of ik moest een afspraak maken met de rechter en dan weer op 30 september terug komen. Het hele 9-over verhaal was me nog niet helemaal duidelijk. Dus ik vroeg wat dat dan was. Weer in de supertreinvaart vertelde hij erg kort "dat 51 dan 44 zou worden". Daarop bedacht ik me dat hij vast bedoelde dat het verlaagd zou worden naar 44 mile en dat is 9 mile te hard ipv 51 en 16 mile te hard. Met 9 mile kreeg je volgens mij geen punten op je rijbewijs. Ik herhaalde mijn versie aan hem en het enige antwoord wat er uit kwam is, "ik mag u geen juridisch advies geven". Huh? dat vroeg ik toch ook niet. Het leek wel een computer die vent..... Daarna vroeg ik dat als we naar de rechter gingen of we die optie ook nog aangeboden kregen. "Ik mag u geen juridisch advies geven", kwam er weer uit. Wat een raar verhaal is dit zeg. Dus daarop vroeg ik, dus het is of nu die 9 over nemen of voor de rechter en dan afwachten. Hij antwoordde heel kort met ja. En daarop vroeg ik weer, maar als ik die 9-0ver kies, worden er dan geen punten op mijn rijbewijs bijgeteld? En alweer; "Ik mag u geen juridisch advies geven, zei die weer. Alsof hij een grammofoonplaat was die bleef hangen. En nog nooit van punten op het rijbewijs had gehoor. Geen greintje emotie en hij keek me ook niet aan. Vreselijk vond ik het. Wat een rare benadering. Afijn ter plekke kozen we dus voor het 9-0ver verhaal. Dit was ook vast wat die agent bedoelde en echt ik vind het dus belachelijk. Die agent weet al dat als ik naar court ga er een 9-over deal wordt gemaakt, dus waarom al die toestanden. Ik stond daar werkelijk ter werkverschaffing van heel zaal 1A. Wat een onzin zeg! Natuurlijk was ik blij dat het verlaagd werd, maar het is zeker geen uitzondering, meer regel eigenlijk. En iederen maar mooi die 121 dollar betalen natuurlijk. Wat een kolder zeg. Afijn nadat ik mijn keus bekend had gemaakt mochten we weer in een andere rij gaan staan. In de rij van de betalers. Om de 5 minuten werd die rij mee genomen naar de kassa. Eenmaal aan de kassa werd dan ook pas duidelijk dat mijn bekeuring niet 50,- dollar meer was, maar nu 15,-. Wel die 121,- dollar natuurlijk. Die moest wel volledig betaald worden. Maar ach daar hadden we de lol voor in het rijtje staan en het gezellige gesprek met de meneer achter de balie gehad. Grrrr. Persoonlijk vond ik die bekeuring wel erg laag nu. Voor die 15,00 dollar kunnen ze nog geen klein putje in het wegdek maken, volgens mij. Hele rare verhouding vond ik het maar. Wat is het nut dan van het hele gedoe? $ 15,00 dollar winst en de rechtbank bezig gehouden? Nee, daar schieten we lekker mee op....
Denk dat ik dit hele voorval maar snel moet gaan vergeten, want het is niet goed voor mijn bloeddruk. Vindt het namelijk zo'n raar systeem en zie er absoluut de logica en al het nodige werk niet van in. Soort van bezigheids therapie en ik mag het weggegooide geld betalen? Echt pure onzin. Nee als ik toch presidente zou zijn ;-)

Verder heb ik nog een verhaal. Want weet ken je het verhaal van die mensen die naar Florida op vakantie gingen? Nee? Nou die gingen niet.....
Balen!!! Maar we hebben dus de weersverwachtingen in de gaten gehouden van de week en er zijn niet 1, niet 2, maar wel 3 orkanen in aantocht. Niet echt ideaal om dan naar die regio op vakantie te gaan. Hanna komt precies onze kant op als wij die richting op zouden gaan. En dus de rit in de auto ernaar toe zou zeker geen pretje worden. Daarbij komt hurricane Ike verradelijk dichtbij het zuiden van Florida en dan aan het eind van de week wordt Josephine verwacht.... Hoe krijgen we het voor elkaar. Natuurlijk is september hurricane maand, maar al die keren dat wij in September daar geweest zijn is het nog niet zo bont geweest. Gewoon 3 depressies in 1 week?
Nou hadden we daar een leuk huisje gehuurd en in overleg met de eigenaar/beheerder hebben we dat nu verschoven naar het voorjaar van 2009. Super netjes dat ze er mee akkoord zijn gegaan. Het was even heen en weer mailen, maar erg fijn dat het toch op deze manier opgelost is. Dus heel jammer dat we nu niet heen zullen gaan, maar we hebben nog wat tegoed! Al is het voor Ron's moeder wel triest, want ook zij zou met ons mee gaan naar Naples. Ze komt donderdag aan en de planning was Florida voor de week er na. Nu zit dat er dus niet in.

Verder had ik gister middag ook nog wat. Ik had het nektar water voor de humming birds bij gevuld en terwijl ik dat ding terug hang ziet mijn oog in eens wat bewegen in het vogelhuisje wat er naast hangt.

Photobucket

Wat is dat nou?????

Photobucket

Dat is wel een heel vreemde vogel zeg! Er zat daar gewoon een gifgroene kikker op zijn gemakje in dat vogelhuisjes te bivakkeren.....

Photobucket

Het ding staat zeker ander halve meter van de grond, dus die is er gewoon mega tegen aan gejumped om op dat plekje te komen. Kan niet anders. Jakkes nog an toe...., heb het niet zo heel erg op kikkers en zeker niet als verrassing in een vogelhuisje ;-)

Groetjes Petra

13 opmerkingen:

Petra zei

Wat een gedoe bij dat courthouse! Daarvoor moet je echter geen presidente, maar goeverneur (en dat zou nog kunnen, want daarvoor hoef je hier niet geboren te zijn weten we van Schwarzenegger) worden, want dat is verschillend per staat ;). Hier krijg je meteen de rechter te zien, niets met al die rare loketten.
Wat jammer van jullie vakantie, zeg! Maar ik denk wel verstandig, het lijkt me maar niets om constant regen te hebben in Florida, zelfs als de orkaan niet recht overkomt.

Anoniem zei

Goh, Petra, nu weet ik zeker dat ik op mijn snelheid ga letten, heb geen zin in zo'n toestand met '9 overrrr'. Snel vergeten!
Enne wij zitten dus met hetzelfde verhaal, wel vrij, maar Florida maar niet....maar wat dan wel?! Misschien heb jij nog suggesties?
Gr Jackie

ann en ron zei

He getsie wat een gedoe allemaal, wat nou als je had gezegd, dat je er geen bal van begrijpt, komt er dan voor die $121 nog een tolk bij??? dan had je wel waar voor je geld. Onbegrijpelijk als je dit leest, dat er nog zoveel werkeloosheid is. En wat jammer van je weekje weg maar wel verstandig, het duurt nl nog even voor ik je uit de palmboom had kunnen komen redden. En wat in t vat zit verzuurt niet toch. Wij hopen dat de trein die op gang is gekomen nu ook even ophoudt met verse aanvoer dan is alles hopelijk uitgeraast.
gr,
Ann

Petra zei

@ Jackie
Misschien gaan we toch nog even naar de kust, als de ergste storm hier in de buurt uitgeraasd is.

@ Ann & Ron
Ja die tolken waren er ook nog inderdaad. Ook dat kreeg je voor je 121,00!

Anja zei

Tjee, wat een toestand bij die rechtbank.
Jammer dat jullie vakantie naar Florida niet doorgaat maar het is wel een verstandige keuze.
Haha, een kikker in je vogelhuisje, dat is weer eens wat anders.

Anoniem zei

Wat een gedoe op de rechtbank, moest wel smakelijk lachen om de verwijzing naar atwt;)
Mooie foto met de kikker!
Balen van jullie vakantie, maar erg fijn dat ze het huisje wilde verschuiven.
Groetjes, BiancaF

Anoniem zei

WAT EEN DEBIELE TOESTAND IS DAT DAAR ZEG..en wat een toneelspel dus eigenlijk.
Vindt wel dat de boete dan erg hoog is 121 + 15 en dat voor 9 miles te hard.
Ik moet wel erg om je kikker lachen en dat moet idd een reuze sprong zijn geweest.
Jammer van florida, het zit zeker even allemaal tegen zeg, toch een fijne vakantie.

Ineke zei

Jammer dat jullie Florida hebben moeten annuleren (maar wel verstandig denk ik).

Schitterend verhaal heb je weer gemaakt van je courthouse ervaring.

gr, Ineke

Anoniem zei

Jeetje wat een gedoe zeg daar bij die rechtbank. Het lijkt wel handjeklap. Volgens mij heb jij iets met lange rijen:)Fijn in iedergeval dat je geen aantekening krijgt en dat het bedrag werd verlaagd.

Jammer dat jullie vakantie niet door kan gaan. Hier lieten ze gisteren ook op het nieuws zien dat er nog drie orkanen aan komen.

Om die kikker moest ik erg lachen. Ik weet dat ze hoog kunnen springen, maar dan ook nog in een vogelhuisje. Ik had je gezicht wel eens willen zien. Hij is trouwens wel mooi groen.

Groetjes,
Marchiena

Anna zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Anna zei

Hoi Petra,
Wat een verhaal van die rechtbank.
Ik zie het helemaal voor me, net een soap.
Wat een mop,die kikker in je vogelhuis.
Is het geen giftige???
Jammer van de vakantie!!!
Groetjes uit Beverwijk

Kristel Holsbeek zei

Goh zeg wat een avontuur met het court house jezus...
Ik vind het wel grappig van die kikker en je hebt een prachtige foto ervan kunnen nemen!!!!!Super gewoon...

Sylvia zei

Leuk huisje daar in Florida! Ik heb de link gelijk even opgeslagen in mijn favorieten. Misschien moeten we ook maar eens een weekje naar Florida gaan in het voorjaar....