woensdag 17 september 2008

Asheboro zoo

Vandaag zijn we naar de dierentuin in Asheboro gegaan.

Photobucket

Het weer was ideaal er voor vandaag. Niet te warm en wat bewolkt en het was duidelijk dat de dieren het ook een lekker weertje vonden, want ze waren vrij actief. Het was overigens heerlijk rustig in de dierentuin en ook dat was best prettig!
Ik was al eens eerder met mijn zus, zwager, neefje en moeder naar deze dierentuin geweest en wist dat het veel lopen is.

Photobucket

Heel anders dan bijvoorbeeld in Blijdorp, waar de dieren vlak bij elkaar zitten. Hier is het echt uitgestrekt en heuvel op en af. En met het oog op het lopen van Ron's moeder hebben we dus een electrische rolstoel voor haar gehuurd.

Photobucket

Wij konden echter zelf wel aan de wandel en ik was eerlijk gezegd wel blij dit bord op een gegeven moment te zien, want het was toch best een eindje naar boven lopen.
De dierentuin op zich is heel groen en is prachtig gelegen, met mooie wandelpaden en ruime verblijven voor de dieren. Er is ook een soort van steppe in het Afrika gedeelte. In het Noord-Amerika gedeelt waren twee jonge zwarte beren die hun verzorgers hoorden aankomen en heel hard aan het rennen gingen. En ook de ijsbeer liet zich van de beste kant zien. Hij was eerst aan het spelen in het water en daarna ging hij lekker liggen rollen op de kant. Waarna hij ook nog zijn poten af ging likken. Leek net de Coca-Cola kerst reclame. Zo mooi om te zien.

Photobucket

Wat wel grappig was dat de aapjes ook heel actief waren. Vooral de jonkies. Ze waren elkaar echt aan het pesten. Dit apenverblijf is gemaakt op een soort rots met een hele diepe greppel.

Photobucket

En terwijl ze zo aan het ravotten waren, gleden ze een paar keer uit. Het ging steeds net goed, maar in ene vielen ze allebei naar beneden en kwamen zo in die greppel terecht. Voor ons uit het beeld, maar je zag de andere apen een beetje zenuwachtig reageren. Ze kwamen allemaal naar voren om te kijken waar ze uit hingen. Wij zelf zagen ze niet meer, tot dat ik ineens een boom aan onze kant van de greppel hoorde ritselen. En niet zo'n beetje ook. De halve boom ging heen en weer. Oh mijn hemel dacht ik nog. Die klimmen er vast uit!
Wat nu??? Zal je net zien hoor, sta ik in de dierentuin, ontsnapt er een een mini Bokito, ha ha ha. Ron ging op onderzoek uit en kwam met een big smile terug gelopen.
Nee, het waren niet de aapjes die de boom deden doen schudden, zei hij lachend. Het was gewoon de tuinman die net die boom aan het snoeien was, ha ha ha. Wat een toeval dat dat nou net even nadat die aapjes naar beneden gingen was! Het leek net echt ;-) Afijn met een gerust hart zijn we dus maar weer verder gelopen, maar had bijna Bokito-hartkloppingen!

Photobucket

Maar, zulke lieve oogjes zullen toch niks doen?

Verder heel veel foto's gemaakt en heb ze in een slide show gezet.



Ook nog wat kleine stukjes gefilmd voor de liefhebbers ;-)



Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Gaaf altijd zo'n bezoek aan een dierentuin. Heb ooit nog eens een vader aan zijn kind horen proberen uit te leggen wat die bavianen aan het doen waren want die doen volgens mij maar 1 ding altijd wat ik hier niet zal opschrijven ;-)
Wel mooi ook dat dieren tegenwoordig niet meer zo in kooitjes zitten, vond ik altijd zo zielig.

Anja zei

Een bezoek aan de dierentuin is altijd leuk.
Al heb ik altijd moeite met het feit dat de dieren opgesloten zitten. Gelukkig zoals Bianca ook al schrijft niet meer in van die kleine kooitjes.

Anoniem zei

Hoi
Leuke dierentuin. Zal wel een overwinning geweest zijn die rolstoel voor mijn moeder. Ging downhill ook goed. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Blijft leuk een dierentuin, vooral als je ziet dan de dieren de ruimte hebben! Mooie oplossing voor Ron`s moeder....

Anoniem zei

Deze dierentuin is inderdaad heel leuk en je moet er een goede conditie hebben met al die heuvels. Maar zeker de moeite waard. Voor deze kar moest je zeker wel betalen of kon je hem zo meenemen hihi! De kar van Dylan was voor ons gratis al bleek bij de uitgang dat het niet zo hoorde.
Wij zijn afgelopen zondag naar Blijdorp geweest om de ijsberen (en andere dieren) te bewonderen.
Groet, Karin

Anoniem zei

Wat een mooie grote dierentuin. Altijd leuk zo'n bezoekje, zeker als de dieren actief zijn.
Je hebt er weer mooie foto's gemaakt.

Groetjes,
Marchiena

Anna zei

Zag er allemaal mooi uit, leuke foto's.Fried in de car zag er professioneel uit, straks wil ze niet anders thuis!!

Petra zei

Ziet er mooi uit die zoo. Ik moet ook weer eens naar die in DC gaan, ook al op zo'n steile heuvel, goede conditietraining ;).

Miranda zei

Zeker eens de moeite waard dus om eens te gaan bekijken. Enne geweldig die foto's. Ook ik sla op hol met mijn fototoestel in de dierentuin. Vooral die berepoten vind ik uniek, wat een poten. Goede reis voor oma, groetjes