vrijdag 5 september 2008

Er is er 1 jarig!!

Vanmorgen zijn Ron en zijn moeder op pad geweest. Ze zijn naar de Farmers market geweest en naar Lake Wheeler.

Photobucket

Photobucket

Ik ben bezig geweest met mijn laatste documenten. De Nederlandse documenten had ik maar die avond en volgende morgen nog af gemaakt, zodat ik alles af kon sluiten en er klaar mee was. Letterlijk en figuurlijk! Ware het niet dat na de bewuste "U-kunt-wel-gaan"-vergadering er veel collega's er spontaan mee gestopt zijn. Mijn baas, of nouja mijn ex-baas nu eigenlijk, heeft gevraagd of ik nog wat uurtjes wilde maken en hem wilde helpen. En nee zeggen is niet mijn sterkste kant altijd. Bovendien vindt ik het voor hem ook sneu dat dit allemaal gebeurd is. En dus heb ik nu behalve Duitse, zelfs op het laatst nog Finse documenten geanaliseerd. Ze worden dan globaal vertaald met een computer programma en daar probeer ik dan nog wat van te brouwen ;-) Morgen nog een paar documenten en dan is het echt over.

En.. morgen is er nog wat anders.......

Photobucket

Ron wordt namelijk 40 morgen! En ja ja, weer zelf eens een taart in elkaar geknutseld. Nou moet ik zeggen dat deze niet echt een succes is geworden. Het is een "red velvet cake". En ik dacht slim te zijn om kant en klare icing te kopen, maar dat werkt dus echt niet. De tijd die ik dacht te besparen, had ik nu nodig om het nog enigszins normaal op de taart te krijgen en er fatsoenlijk er uit te laten zien. Het spulletje bleef voor geen meter aan de taart plakken. De "blommetjes" maken het geheel nog een beetje leuk ;-) Snel op eten dan maar, dan is de schade niet meer te zien!

Over schade gesproken, vanavond komt Hanna hier over waaien. Ze, nu nog steeds een tropische storm, komt aan nog net in South Carolina in Myrtle Beach en gaat dan om hoog. Volgens de voorspellingen zal het ergste van de storm aan de Oostkant bij ons langs gaan.

Photobucket

Verder wordt ik ook steeds blijer dat we Florida afgezegd hebben. Precies in die week komt Ike daar aanwaaien! Wij zouden naar Naples gaan en zo te zien komt Ike erg dicht bij. Zag op tv dat inwoners van Florida keys moeten evacueren, want het wordt verwacht dat het een categorie 4 orkaan zal zijn.....

Photobucket

Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Anja zei

Proficiat voor Ron met zijn 40e verjaardag! Natuurlijk ook ook felicitaties voor jou.
Ondanks de kant en klare icing ziet de taart er lekker uit!
Sterkte met Hanna, hopelijk valt het mee.

Petra zei

Gefeliciteerd met Ron!!! Wel lief van je, hoor, om het werk af te maken, het bedrijf is tenslotte allerminst netjes geweest hierin! Hier zijn er tropical storm warnings, ik hoop, dat het meevalt!

Kristel Holsbeek zei

Alvast een dikke proficiat met je nieuwe voordeur Ron!!!!! Geniet er maar van!!!
Zeg Petra, jij hebt toevallig geen zin om zo een mooie taart te komen maken hier voor ons? ;-) hihihi
Veel succes met Hanna, ik hoop echt dat het allemaal meevalt.

Anoniem zei

Gefeliciteerd !! Die taart mag je zo hier brengen hoor ;-) ik vind het een kunstwerk.
Zou ik ook doen ja, het werk afmaken, zou het ook zielig vinden.

Hoop dat het slechte weer aan jullie voorbij trekt

Heel fijne verjaardag morgen !

Anoniem zei

van harte gefeliciteerd met ron zijn verjaardag en maak er wat leuks van en die taart ach joh....het gaat om de bedoeling er achter en die is prima, dus wat kan jou het bommen dat hij er niet fantastisch uitziet(hij ziet er prima uit trouwens)als tie maar smaakt,hahahaha

Bianca zei

Hartelijk gefeliciteerd met Ron! Ik vind ook dat de taart er verukkelijk uitziet, mmmm! Ik hoop dat Hanna jullie niet teveel gaat lastigvallen.

Groetjes,
Bianca

Anoniem zei

Da's ook toevallig, ik ben ook jarig! Nou, gefeliciteerd Ron!

Annemiek zei

Proficiat aan Ron! Dat is een mooie taart!

Marcel zei

Proficiat voor Ron. Een hele mijlpaal die 40. Nog een paar weekjes dan is het voor mij ook zo ver ... zucht ... het klinkt zoveel ouder, vind je niet? Verder kan ik melden dat Hannah best meeviel. Wij zaten dit weekend in, jawel, Myrtle Beach! Vrijdagavond laat zaten we buiten in de hot tub voor het hotel aan het strand terwijl de regen bijna horizontaal over ons heen raasde. Vandaag (zaterdag) is het hier weer prima strandweer.

Petra zei

@ Marcel
Ja Ron is het helemaal met je eens! ;-)