donderdag 27 juli 2006

In den lengte of in den breedte.....

Nou eergisteren is de blauwe massa verdwenen hoor. Ron was buiten met zijn auto bezig en ik stond bij hem te kijken. En we zagen ze de wijk al in komen rijden. Het was een Ford F150, maar op enorme grote wielen. Heerlijk!!! Moest zo lachen. Voorheen in Zierikzee was er altijd een Bigwheel show in de zomer. En moest er nu ineens aan denken. Want nu stond er zo'n wagen bij ons op de oprit. Er kwam een heel gezin uit de auto geklommen. De kinders waren maar wat blij en zonder enig afdingen, waar ik me met mijn Marktplaats.nl ervaringen al enigszins op had voorbereid, werd onze pool zo in de achterbak gelegd en verdween de blauwe massa met deze Big Wheel. Toch wel fijn dat ons zwembadje nu woont in een gezin met kinderen die zeker heel veel plezier er aan gaan beleven.
Verder had ik gisteravond een zwaar ernstig "blond" moment. We wonen nu een jaar in dit huis en toen we hier kwamen wonen wilde ik heel graag een boxspring bed. Je weet wel zo'n groot fluffy "prinses op de erwt" bed. Maar nog net hier en nog niet helemaal op de hoogte van alle amerikaanse bedmaten. Afijn wij een King size bed gekocht. De naam zegt genoeg, dacht ik. King zal wel Big zijn. Afijn bed wordt bezorgd en man lief gaat de eerste nacht slapen en hangt met zijn voeten buiten boord..... Oeps... Toch niet zo big? Maar ja groter is er hier niet. Al hoorde ik later van California King. Zelfs voor mij met mijn 1,85 m was het krap aan. Het was echt een beetje knullig en moest dat natuurlijk elke keer van hem horen ;-) Want we hadden een bed van 2.20 m lang uit NL en die staat nu op de logeerkamer. Maar ja, je wilt "prinses op de erwt" of niet.......
Afijn, gisteren was ik in de tuin aan het onkruid wieden geweest en het was snikkie heet. Dus plofte nadien op bed (overdwars) met de "woei" die boven bed hangt op zijn hoogste stand om af te koelen. En ik denk ineens goh wat ligt dat lekker........
En ga nog es even goed liggen.... en ik heb zelfs nog ruimte over bij het voeteind
Ben gaan meten en kom er nu dus na een jaar achter dat het matras al die tijd verkeerd om op ons bed lag, ha ha ha ha.



Die mannen die het matras kwamen brengen hebben het er op gelegd en wij hebben er nooit meer naar gekeken..... Erg he? Gewoon een jaar mijn man met zijn voeten buiten boord laten slapen en steeds gezegd niet zo zeuren Ron, ik kan er ook niks aan doen.
We hebben zo moeten lachen gisteravond. En dit ga ik natuurlijk nog jaren aanhoren van hem. Nu snap ik ook dat het niet een "Amerikaans" gebruik is om de handsvaten van het matras aan het voet- en hoofdeinde te doen (waahhhaaa). Vond dat al zo on-ergonomisch.
Vreselijk, er komt echt een dag dat ik blond wakker word! Niet verder vertellen hoor, ha ha ha....

Groetjes Petra

7 opmerkingen:

Annemiek zei

Tijd om van haarkleur te veranderen :-)

Anoniem zei

Fantastisch en heerlijk dat je het zo eerlijk verteld, maar blond of niet, Ron heeft in de toekomst ook nog wel zo'n actie.....en dan lach jij heel erg hard!
Slaap lekker!

Anoniem zei

mooi blond is zo lelijk niet
maar dan wel allebei
want zo wel jij als ron hadden op het idee kunnen komen om te meten
groetjes barendrecht

Nel zei

Hahaha !! blondje !! mar dat blondje slaapt voortaan erg lekker.

Anoniem zei

Net of het zo slim van Ron is, hij had zelf toch ook wel een nadere inspectie kunnen uitvoeren. Wat waar meer bewijst dat jullie heel goed bij elkaar passen:-)

Groetjes Mirjam en3 idioten

Anoniem zei

Helemaal geweldig Petra ! Enne...ik verlang wel een beetje naar mijn Kingsize bed, nu na ruim 5 weken in andere bedden te hebben geslapen.Wij hebben hem in the USA aangeschaft, bij bijbehorende massa's beddegoed hahaha. Enne...we hebben allemaal wel van die blonde momenten, gelukkig ! Fijn weekend !

kastelke zei

Petra! Ik kon me geen leuker begin van de dag voorstellen dan het lezen van je blonde verhaal.
LOL! Hier gaan jullie de rest van je leven nog plezier aan beleven!