vrijdag 27 april 2007

Hij is thuis

Hele rare dag gehad vandaag. Ik had heel erg mijn twijfels over de beenmergpunctie die ze gepland hadden. Hij moest onder narcose en dat vond ik eigenlijk maar niks. De dokter had me 's morgens gebeld en vertelde dat Stacey heel monter was. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat niet zo geloofde eigenlijk na hem gisteren nog zo hangerig gezien te hebben. En omdat hij die beenmergpunctie in de middag kreeg en nog andere testen was er eigenlijk geen tijd om hem te bezoeken vandaag. Dus ik kon het niet zelf beoordelen. Maar rond half twaalf kreeg ik ineens de kriebels en wilde eigenlijk dat ze niet die punctie gingen doen.
Afijn ik bellen,maar kreeg geen contact met de behandelende afdeling. Ik weet niet wat het was, maar ik moest gewoon hem zien. Dus naar het ziekenhuis gereden met het idee om die punctie af te zeggen en om Stace toch te zien. Nadat ik me gemeld had bij de balie kwamen de dokter en haar helpster de wachtkamer met hem in lopen. En oh wat was hij een stuk fitter......
Ik was helemaal blij. Nog lang niet ouwe Stace, maar een stuk beter dan gisteren en veel meer alert. In de behandel kamer hebben we alles met die mergbeenpunctie nogmaals doorgenomen en hem nu zo gezien te hebben had ik er een beter gevoel bij.
Ik vertelde dat ik eigenlijk heel graag wilde wachten tot dat ze klaar waren met die beenmergpunctie en tot zij konden zeggen dat alles goed gegaan was. En zo gezegd zo gedaan. Maar het duurde en duurde maar en twee uur later kwam de dokter naar me toe. Zij vertelde dat ze hem nog twee uur geobserveerd hadden en dat hij nog steeds heel monter was. En vroeg of wij hem, als alles na de punctie goed was, hem graag weer naar huis wilden hebben. Dus ja natuurlijk!!!
Rond half 5 kwam het bericht dat het goed gegaan was en dat we hem om half zeven op konden komen halen. En zo gezegd zo gedaan.
En is hij nu dus thuis! Hij is nu nog wat croggy van de narcose, maar hij is thuis.....

Feit is wel dat we nog niet weten wat het nou precies is, maar hij reageerd nu wat op zijn medicijnen zo te zien.
Maandag krijgen we de eerste resultaten van de punctie. Ze hebben ook gespecificeerd onderzoek naar de lever gedaan en ze hebben een echo van zijn hart gemaakt en zijn ogen onderzocht. De echo was helemaal goed en zijn ogen ook. Van de rest weer uitslagen afwachten.

Het worden spannende komende dagen en we hopen dat zijn montere reactie van vandaag morgen ook nog zo is, al zal hij wel wat pijn hebben van de punctie.

Connor was heel blij om Stace weer te zien. En Stacey ging ook kwispelen. Zo mooi omdat te zien. Connor was ook heel voorzichtig met hem. Alsof hij dat zo aanvoelt. Connor bleef ook Stace in de gaten houden. Telkens loopt hij even bij hem langs. Een beetje broederen.....



Wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de lieve berichtjes, ecards, de lieve telefoontjes, comments op mijn blog, maar vooral voor het DUIMEN!!!
En ik weet zeker dat geholpen heeft! Maar hou nog even vol voor ons....

Dikke knuf voor jullie allemaal!
Petra

21 opmerkingen:

Annemiek zei

Gelukkig, je hebt hem weer thuis! Ik heb veel aan jullie zitten denken. Wat een spanning zal het zijn.

Anoniem zei

Welkom thuis Stacey, we duimen gewoon nog even door voor goede uitslagen en dat hij snel weer de oude voelt.

Anoniem zei

Wat geweldig dat Stace weer thuis is. We duimen nog verder voor goede uitslagen en hij snel weer helemaal de oude is.
Connor wat lief dat je zo op je grote broer let. Je bent een kanjer.
Stace dikke knuffels van ons allemaal...kom op vent!

Groetjes Nancy

Guus zei

Goed te zien dat Stacey weer thuis is. Ik hoop dat hij weer snel de oude is!

Petra zei

Jee, Petra, ik voel zo met je mee! Toen Cosmo diarrhee had vond ik het vreselijk, ze kunnen niet zeggen, wat er is! Ik hoop, dat Stacey gewoon weer makkelijk de oude wordt!

Anoniem zei

Heerlijk dat de Stace weer thuis is. Ik wist gisteren niet wat ik hoorde, zo fijn! Nu kijken wat de verdere uitslagen zijn en we blijven zeker duimen dat de Stacebees weer helemaal de oude wordt. Wat lief van Connor dat die zo goed op zijn grote broer let!!Voor allebei de boys een dikke knuf en komop Stace, dat je weer weer snel lekker kan frisbeeen in de tuin;-))

Groetjes Yvonne

Anoniem zei

Wat geweldig dat Stacey thuis is, en nu duimen we gewoon verder voor de uitslagen en dat Stacey weer helemaal beter wordt.

Het blijft spannend de komende dagen, we leven met jullie mee!

Ton, Karin en Dylan

Anoniem zei

Yeeeeessss, jullie ventje is weer thuis! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn... Uiteraard blijven we hier flink doorduimen voor de uitslagen!

Geef vooral Stace een dikke knuffel maar neem er zelf ook allemaal een!

Hug Karin

Anoniem zei

Geweldig dat je weer thuis bent jongen .....dat moet een goed gevoel zijn voor allemaal.... want laat een ding voorop staan : There's no better way than the way Home !

Voor nu ...geniet van het goede en laat het zo blijven de komende dagen.
heel veel sterkte ...we denken aan jullie
Ine

Anoniem zei

Nog steeds spannend maar gelukkig is hij weer thuis en zoals je schrijft ook weer een beetje monter blijf voor jullie duimen dat het allemaal weer goed komt

groetjes Titia

Anoniem zei

Geweldig dat hij er weer is, na Ron gesproken te hebben kon ik wel iets rustiger slapen.
Hoop dat alles steeds beter gaat met hem.

Dikke knuf voor jullie allemaal

Erna

kastelke zei

Oh Petra, ik was zo blij te zien dat je (eindelijk!) terug een berichtje had gezet! gisteren ben ik een aantal keer komen kijken of er al nieuws was!
Dat van Connor, dat begrijp ik heel goed. 'k Zie dat bij onze nizinny ook: die voelen het heel goed aan als er iets is. Beide rassen staan niet echt bekend als zijnde 'dom', en in zo'n situaties merk je dat toch ook.
Fijn in ieder geval dat hij zo'n maatje heeft. Als jij er dan eens even niet bent, dan heeft ie z'n maatje nog. Alhoewel ik denk dat jij niet heel veel weg zal gaan de eerstkomende dagen?
Nu maar hopen dat ze een duidelijk ziektebeeld krijgen uit al die onderzoeken, zodat ze ook heel erg gericht kunnen behandelen. En je zal eens zien hoe snel Mijnheer De Bruin terug vrolijk kwispelend en huppelend achter de frisbee's aan zal gaan!

Anoniem zei

ben heel blij. dat dat stacey. weer fijn in ze eigen huisje. met jullie en connor is. liefs ma. en een pootje van max .

Anoniem zei

Wat een spannende tijden, heerlijk dat stacey gewoon weer thuis is, daar gedijt ze toch het best!
Dikke knuffel voor jullie4 en een fijn weekend.

Anoniem zei

Fijn dat hij weer thuis! We blijven duimen hoor,

xxxx Mariet

Anoniem zei

Hè gelukkig, welkom thuis Stacey ! Hopelijk word je weer snel de oude, laat je maar lekker knuffelen door je baasjes en laat Connor maar lekker broederen...
We blijven gewoon door duimen.
Liefs

Anoniem zei

Welcome home...ook wij blijven duimen hoor en een betere vriend dan Connor kan Stacey niet wensen.

Anoniem zei

He, wat een goed bericht!
Wat ben ik blij te horen dat het weer wat beter gaat..heerlijk, en nu duimen voor alle goede uitslagen van de onderzoeken!

groetjes

Anoniem zei

Ik duim met je mee hoor. Ik hoop dat ze niets ernstigs vinden.

Maar het zou wel erg schelen als ze wel een oorzaak vinden van alle narigheid. Dan weet je tenminste hoe en wat.

Gr petra

Anoniem zei

Wat fijn dat Stace weer thuis is.
Wij duimen zeker mee voor de goede uitslagen.
Dikke knufs van ons.
Groetjes Angelique en de Strevels

Anja zei

Wat fijn dat Stacey weer thuis is!!. Sterkte met het wachten op de uitslagen, ik blijf voor jullie duimen.Groetjes Anja