dinsdag 10 april 2007

Orlando en omgeving....

Nou na de verjaardag en het katoen verhaal van vandaag ook het begin van het vakantie verslag. We zijn dus vanuit Raleigh eerst naar Orlando gevlogen, waar we 3 dagen gebleven zijn. Onze vlucht ging heel vroeg waardoor we om negen uur al in Orlando waren. Na het oppikken van de huurauto bleek al snel dat de koffers niet in de kofferbak gingen passen. We hadden een cabriolet gehuurd (die overigens knal oranje was!!) en die hebben nou eenmaal geen kofferbak geschikt voor mijn formaat koffer, hi hi hi. We wilden eigenlijk vanuit het vliegveld door naar Seaworld, maar nu toch maar eerst een tussen stop gemaakt bij het hotel. En gelukkig was onze kamer al beschikbaar en konden we de koffers al op de kamer zetten.

Het hotel

De huurmobiel

Na alles op de kamer gezet te hebben zijn we naar Seaworld gegaan, wat echt heel dichtbij het hotel was. Om half 11 waren we daar al. En op naar de nieuwe voorstelling "Believe" van Shamu.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hele mooie muziek en een erg leuk verhaal er om heen. Ook de nieuwe dolfijnen show vond ik erg mooi. Een beetje ala Cirque du Soleil. Met acrobaten en daarbij de dolfijnen. Echt een hele leuk combinatie.

Daarna zijn we de leuke ritjes gaan doen. Zoals Journey to Atlantis. Dit is een bootje, maar ook een soort van achtbaan. Zo leuk en natuurlijk kletsnat er uit gekomen ;-)
Ook was de opzet van het voeren van de dolfijnen veranderd. Dit was nu op bepaalde tijden en was er veel meer toezicht. Denk dat dit wel een hele goede wijziging is, want voorheen was het naar mijn mening niet altijd dolfijn vriendelijk misschien. Heel leuk om te zien en heb weer genoten van de dolfijnen.

En een filmpje van Seaworld

De dag erna hebben we wat geshopt wij Bass Pro shop en de outletwinkels. 's Middag hebben we lekker van het zwembad genoten. De temperatuur was al echt lekker warm en het zwembad was lekker als verkoeling zo nu en dan. Op donderdag zijn we naar Busch Gardens in Tampa geweest. In dit park waren we nog nooit geweest, wel in Williamsburg vorig jaar. En ik vond het echt een heel leuk park. Met veel dieren ook en alles was in een Afrika opzet.

Wij dachten slim te zijn en gelijk de eerste beste achtbaan te doen en dat was een enorme houten achtbaan. We waren er vroeg en daar stonden toen nog mooi geen rijen. Heel vreemd vonden we het dat je geen tas of camera of zo mee mocht nemen in de achtbaan. Alles moest in een kluisje. Eigenlijk had ik toen al nattigheid moeten voelen. Want eenmaal in dat ding ging het loei en loei hard. Echt vreselijk!! Mijn diadeem vloog uit mijn haren. Echt we waren gelijk vol adrenaline toen we uit dat ding kwamen. Ongelooflijk,ha ha ha ha. Nu begreep ik ook het tas verhaal ;-) De leukste attractie vond ik de Rhino rally. Dit was een tocht met een Jeep langs een aantal diersoorten in het park. Halverwege "breekt" een brug en wordt het ineens een bootje. Heel leuk vond ik.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Gelukkig was het in dit park niet zo heel druk en konden we overal heel makkelijk in. In de middag waren we klaar met het pretpark gebeuren en zijn we naar de Jamba Juice in Tampa gereden. De heerlijkste Smoothies zijn daar te krijgen. In Miami waren we er toen ook al naar toe geweest en nu hadden we van te voren al gekeken of er 1 in de buurt van onze plannen was. En dat was dus in Tampa. Heerlijk!!!

Daarna door gereden naar Clearwater Beach. Hier waren we al eens vaker geweest en vinden het er altijd zo leuk. Het haventje is zo leuk en lekker Amerikaans daar en natuurlijk de Seascreamer.......

De vorige keer dat we op de Seascreamer zijn mee geweest hadden we de mazzel dat er door de hek golf van de boot dolfijnen kwamen springen. Vond dat toen zo gaaf. Hebben er ook een foto ingelijst van hangen hier in huis. En toen we zagen dat we nog net op het laatste ritje van die dag meekonden hoefden we niet lang te denken. Wij gingen mee! En ze waren er weer.......

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Echt constant sprongen de dolfijnen achter de boot omhoog. Helemaal super!!!!!

Zo leuk om te zien dit. Daar wordt ik nou helemaal blij van.....

Op het strand was het best druk. Want het was ook Springbreak tijd, waar veel kinderen vrij zijn van school. En Clearwaterbeach is een gewilde bestemming blijkbaar.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Alles bij elkaar was het heel leuk om weer even in Clearwater geweest te zijn!

Groetjes Petra

Anoniem zei

Dit is de eerste keer sinds dat we terug zijn dat ik even met een klein brokje in de keel zit, want dit was toch allemaal "Home" voor ons. Van Busch Gardens hadden we jaarkaarten en ook in Orlando waren we toch vrij regelmatig te vinden, en dat dat prachtige Clearwater. Dan komen de mooiste herrineringen weer even boven en is het toch wel even slikken, zeker als ik nu naar buiten kijk want de Zeeuwse lentezon laat ons even in de steek hahahahhaa.
Ik weet in ieder geval zeker dat jullie het naar jullie zin hebben gehad, het is en blijft een relaxte staat. Zijn jullie nog per ongeluk in de buurt van de huppelheuvel geweest?

Petra zei

@ Hein
Kan me voorstellen dat je een brokje kreeg. Krijg ik ook als jullie foto's zie van de weilanden en plaatjes van Zeeland. Dit zijn ook wel de "lekkere" kiekjes natuurlijk. Denk maar zo die herinneringen blijven altijd bij je waar je ook bent ter wereld!

Uh....? De huppelheuvel?
Volgens mij hoef ik niet treurig te zijn dat we die gemist hebben, hahahah.
Groetjes Petra

Annemiek zei

Dat ziet er super uit! Die dolfijnen zijn zo mooi! En wat een autootje!

Prachtig die dolfijnen
zoooooooooo
mooooooooooi.

Erna

Anoniem zei

Wat een heerlijke foto's weer!!!
Die van de dolfijnen zijn super!
Ik krijg gelijk weer vakantiekriebels!!!