woensdag 11 april 2007

St. Thomas

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Op zaterdag middag zijn we aan boord gegaan van de Crown Princess. Deze boot lijkt enorm op de Caribbean Princess van vorig jaar. Al waren er wel wat verschillen te vinden. Wij zaten wederom op het Caribe deck. Op dit deck zijn de balkonnetjes het breedst. Bij toeval hadden we die vorig jaar toe gewezen gekregen en nu bij het boeken er extra op gelet. En het eerste wat we zagen vanaf ons balkonnetje in de haven van San Juan was een water vliegtuigje wat net ging vertrekken. Heel leuk om dat zo te kunnen zien.

De boot zelf was weer super en persoonlijk vond ik de lobby geweldig. Zo mooi en stijlvol....

s' Avonds genoten van een "movie under the stars"...... Nou ja niet echt een movie. De halve finale van de university basketball wedstrijd was te zien. En die werd door veel mensen met luid gejuich gevolgd. Best grappig om zo'n wedstrijd zo te zien.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

In tegenstelling tot vorige keer waren er nu heel wat golven de eerste dag. En vooral 's nachts ging het aardig heen en weer. Het was duidelijk we zaten op een boot, al is hij nog zo groot ;-) Zondags zijn we aangekomen in St. Thomas. Hier waren we al eens geweest en via Princess hadden we een tour geboekt voor naar het eiland St. John te gaan. Daar zouden we gaan snorkelen. Maar eenmaal aan de kade bleek dat de trip geannuleerd was, vanwege de sterke stroming. Dat vonden we wel jammer en moesten we onze plannen op het laatste moment veranderen. We besloten we met een taxi naar Sapphire Beach te gaan. Dit was ongeveer 20 minuten rijden. En eenmaal daar bleek dat we heel goed besloten hadden, want Sapphire Beach was prachtig. Super blauw water en een prachtig strand met uitzicht op de bergen van St. John. Het leek wel een bounty strandje. Zo mooi. Het was een resort en je mocht er gebruik maken van alle faciliteiten alleen de strandstoeltjes moest je betalen.

Ook het snorkelen was erg mooi al hoewel je ontzettend moe werd van het zwemmen met zo veel golven. Er waren heel wat vissen te bewonderen.

Na ongeveer twee uur strand zijn we een stuk over het strand gelopen en daar zagen we een wel heel mooi plekje!!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Het was op een soort piertje en aan het eind bij de rotsen en met prachtig uitzicht stonden twee strandstoelen klaar. Te mooi om waar te zijn. Ze waren ook nog eens niet bezet, dus we namen onze kans waar. Net toen ik mijn handdoekje over de stoel wilde uitspreiden zag ik wat in mijn ooghoekje bewegen. Ieks..... het was een leguaan! Waarschijnlijk vond hij het ook een prachtig plekje, hi hi hi. Ik besloot meteen dat hij het plekje mocht hebben, ha ha ha. Op veilige afstand hebben we hem staan bekijken. Moet zeggen dat ik ze wel mooi vindt, maar hou graag wat ruimte tussen mij en de leguaan zeg maar. En ik zou echt geen strijd met hem om een strandbedje aan gaan ;-)

We liepen dus een klein stukje verder en daar was een zwembad en we besloten om ons daar dan nog even te settelen en af te koelen. Het was er echt heel mooi.

En niet veel later zagen we een vriendje van onze verrassing bij de strandstoelen. Die het zwembad tot zich had genomen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Later zagen we nog een aantal leguanen. Ze waren wel aan mensen gewend had ik het idee en waren totaal niet bang voor ons tweevoeters. Na nog even genoten te hebben zijn we daarna met een taxi richting de stad gegaan. De taxichauffeur was hartstikke aardig en gaf ons de toeristische route en konden we even kijken bij een hoger gelegen uitkijkpunt.

Daarna hebben we nog in de stad geshopt en over het marktje gestruind.

Na het shoppen weer met een taxi richting de nieuwe haven. Waar ons "bootje" tussen de andere bootjes lag.....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En nog een filmpje van St. Thomas.

Groetjes Petra

Annemiek zei

Ai ai, ik kan even wegdromen bij die mooie plaatjes.... terwijl de sneeuwvlokjes wel weer aan het vallen zijn...

Anoniem zei

Wat een mooie boot zeg en het eiland ziet er zeker ook niet verkeerd uit. Heel mooi allemaal!!

Nel zei

Oohhhhh wat een plaatjes van foto's en dan te bedenken dat het voor jullie helemaal echt was. Ik ben......jaloers.....

Leuk om te lezen jullie belevenissen. Ik geniet op afstand.

Anoniem zei

Je waant je toch werkelijk in het paradijs op aarde of niet dan.. Jeetje wat ziet dat er lekker zonnig en mooi uit.