donderdag 26 april 2007

up-date....

Even een update over Stacey. Gistermiddag ging het ineens een stuk minder met hem. Na het eten was hij zo moe en ging liggen en reageerde even helemaal nergens op.
Daarop heb ik hem zo snel ik kon hem naar de dierenarts gebracht en hij heeft ons doorverwezen naar NCSU veterinary clinic. Hier is hij op de 1e hulp opgenomen en heeft hij een infuus gekregen en werd de hele nacht bewaakt. Er werd vandaag besloten om nog wat meer bloedtesten met hem te doen en een ultra sound van zijn maagstreek.
Vanmiddag konden we op spreekuur komen en het bleek dat de ultra sound geen bijzondere dingen aan het licht heeft gebracht. Op de uitslag van de bloedtesten moet nog even gewacht worden. We hebben hem wel weer even kunnen knuffelen. Naar mijn idee waren zijn ogen weer iets rozer, maar volgens de bloedtest zou zijn waarde ietjes naar beneden zijn gegaan. Maar dat kon ook komen omdat hij nu vocht toe gediend krijgt en dat daardoor de bloedwaarde wat lager wordt.

Morgen gaan ze weer verder onderzoeken, daar ze denken dat het misschien toch niet van de teek komt. En omdat ze eerst willen uitsluiten dat er niet ergens een infectie is gaan ze die richting van de teek uit nog niet bestrijden. Voor nu blijft hij wel aan de prednison en antibiotica. Er volgen testen voor zijn lever, beenmergpunctie en zijn hart.
Al met al zijn we op het moment behoorlijk radeloos en we hopen dat er snel iets gevonden wordt, waarop ze kunnen gaan behandelen. Voorlopig blijft Stacey stabiel nog steeds. Hij eet gelukkig goed en we hopen dat hij die testen allemaal goed doorstaat.
Dus allen die duimen, duim nog even door, we hebben het heel erg nodig.....

Petra

23 opmerkingen:

Petra zei

Ach, Peet, ik heb tranen in mijn ogen! Superhugs van hier!!! Houd je ons op de hoogte? Ik snap, dat je echt helemaal superbezorgd en bang bent, maar ze kunnen hier echt heel veel op diergeneeskundig gebied. Houd vertrouwen! Nogmaals hugs en een poot van Cosmo voor Stacey!!

Anoniem zei

Oh Stacey toch ...... Doe je best hoor jongen ! ( ik wéét wel dat je dat doet hoor ! Dat je naar de baasjes en Connor terug kan ! )

Lieve Petra, Ron : ook in België blijven de duimen hoog !

XXX Nadine

Annemiek zei

Och toch! Ik blijf ook duimen, sterkte!

Anoniem zei

Heel veel sterkte! We duimen mee!

Marcel zei

Wat vervelend nou, zo'n rare ziekte door een tekenbeet. Hopelijk is Stacey weer snel de oude.

Anoniem zei

Hoi Petra,

Goh, ik lees dit nu pas, wat erg van Stacey, We wensen jullie heel veel sterkte!

Groetjes,
Monique

Anoniem zei

Lieve Peet en Ron,

We blijven duimen dat jullie mannetje weer beter wordt!!!

Dikke kus Yvon

Anoniem zei

Peet en Ron we blijven hier duimen en denken aan jullie.
Kom op lieve bruine beer Stace.
Dikke knuffels van ons allemaal.

Groetjes Nancy

Anoniem zei

Lieve Stacey .... vanuit Marknesse wensen we jou en je vriend maar vooral ook je baasjes gauw echte duidelijkheid over je gezondheid ....want weten wat er mankeert betekent ook iets kunnen doen om je te helpen weer beter te worden....alles "beter " dan onzekerheid.....

We duimen voor jullie allemaal.
een dikke knuffel voor jou.
Ine en de clan

Anoniem zei

Het arme ding toch (en jullie ook trouwens). Wij blijven hier duimen en hopen dat er snel een uitsluitsel zal zijn mét goede afloop voor Staceybeessie.

kastelke zei

Gisteren ben ik nog een aantal keren komen kijken of er al nieuws was, en nu dus ook weer. Wel had ik liever leuker nieuws gelezen... Petra, als hondenbaasje kan ik me heel goed inbeelden hoe dit voelt, en ik word er zelf triest van.
Heb je Stacey achter moeten laten bij de dierenkliniek, of is hij met jullie mee naar huis mogen gaan?
Tegen wanneer krijg je de uitslag van al die onderzoeken? En hoe reageert Connor op dit alles? Voelt hij aan dat z'n maatje niet in topvorm is?
Duim ... duim ... duim ...!!!!

Anoniem zei

Hoi
Natuurlijk duimen we met jullie mee. Allemaal moed houden en heel veel sterkte. In Amerika kunnen ze toch heel veel dat zal ook nu blijken. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Ron en Petra,

We duimen hier ook hoor!!!
Laten we hopen dat de uitslagen er snel zijn, zodat ze weten wat er met Stacey aan de hand is. En welke medicatie ze Stacey kunnen gaan geven en weer de oude wordt!!

Groetjes,
Ton, Karin en Dylan

Nel zei

Oh wat akelig Petra, ik begrijp je heel erg goed. Natuurlijk ben je bezorgd om je kind, want dat is hij gewoon.
Ik ga heel erg veel duimen voor jullie hoor.

Natuurlijk ook voor Connor want die mist zijn broertje natuurlijk ook heel erg.

Anoniem zei

Petra,

ik leef echt met je mee. Na het dagelijks lezen van jouw blog ben ik beetje gehecht geraakt aan Stacey en Conner. Ze zijn zo lief. Ik hoop echt dat het goed komt met Stace. Ik wens jullie heel veel sterkte toe. En ik blijf duimen voro hem.
Gr.Evy

Anoniem zei

Petra,wat verschrikkelijk, wat een angst en onzekerheid.Ik wens jullie heel veel sterkte, dat Stacey snel weer gezond thuis zal zijn. Inderdaad in Amerika kunnen ze heel veel meer dan hier.
Ik denk aan jullie.

Groetjes Ronny

Anoniem zei

Ook wij duimen allen mee voor Stacey.
Allemaal sterkte toegewenst vanuit het Zeeuwse

Anoniem zei

Natuurlijk duim ik ontzettend hard mee, je voelt je zo machteloos als ze ziek zijn. Konden ze maar praten.

Anoniem zei

Geen minuut uit mijn gedachte, hoop ik dat het allemaal goed gaat komen met Stacebeessie.

Dikke knuf

Erna

Anoniem zei

Hou jullie taai en geef allebei de boys een dikke knuf, Stace eentje xtra...

xx Mariet

Anoniem zei

Ik duim voor jullie mee, heel veel sterkte en veel beterschap voor Stacey. Groetjes Anja (manja)

Anoniem zei

Ron & Petra,
I'm so sorry to hear that Stacey's not feeling well! Big hugs & best wishes to him and the 2 of you.
Stacey, Manuel
& Elliot (who is now 60 pounds)

Petra zei

@ iedereen

Bedankt allemaal voor het duimen!!!
Na de punctie hebbn mijn baasjes me opgehaald. Ben nog niet helemaal beter, maar daar werk ik nog aan.

Nogmaals allemaal hartstikke bedankt en een dikke lebber!
Stacey!!!