donderdag 27 september 2007

Daar komt de ...... taart.....

Nou het was een heel werk, maar het is zo waar gelukt!
Alison en ik hadden de grootste lol, want wie had dat 6 weken geleden durven denken. Allebei zo'n bruidstaart in elkaar weten te flanzen!! Heel toevallig hadden Alison en ik ook voor een bijna het zelfde design gekozen. In ieder geval met een "basket weave" om de taart heen. En veel bloemetjes bij elkaar.

Allereerst een wit laagje om de cake heen maken. (de vullingen moesten we thuis al doen). En daarna beginnen aan de basket weave.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Toen die klaar was, de bovenste laag van de bruidstaart van zo'n vlecht werkje voorzien. De deur van het lokaal staat altijd open en gisteravond hadden we vooral veel kijkers van andere studenten die in de naaste lokalen zaten. Zo grappig.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Nadat de zijkanten klaar waren, nog een afwerkings randje aan de bovenkant en toen kon ik mijn bloemetjes er op gaan doen. En dat was eigenlijk nog wel het leukste, vond ik. Net een beetje als bloemschikken, maar dan met suikerwerk.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
De bovenste laag.

Bij de onderste laag moest je eerst kiezen of je de zichtbare pilaren wilde of de "hidden" pilaren, dus de ondersteuning die in je taart gaat. Alison nam de onzichtbare, maar omdat ik toch zeker 1 keer in mijn leven een "echte" bruidstaart gemaakt wilde hebben, heb ik voor de zichtbare pilaren gekozen. Wat eigenlijk niet meer inhield dan vier stokjes in je taart steken en dan er een plateautje op klikken. Maar het zag er heel erg gevaarlijk en serieus uit ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En daarna dus het hele spulletjes op elkaar klikken!
En kijk daar is........ de bruidstaart!!!!!!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Niet te geloven he? Nogmaals wie had dat 6 weken geleden durven denken, hi hi hi.
Dit was het resultaat van Alison cakedecorating.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"juf" Martha met Alison's taart. Die daarna de diploma's aan de aanwezige taartenmakers uitdeelde.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En daarna met zijn allen op de foto.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En nog even alle gemaakte taarten van dichtbij.



We nemen nu maar even een taartbak-pauze, maar vond het een hele leuke cursus. De volgende cursus is waarschijnlijk, hoe je marsepeinen taart kan maken. Maar eerst even pauze, zodat het lichaam de kans krijgt om alle suikers er uit te werken ;-)

Groetjes Petra

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Alleen daarvoor zou ik al opnieuw trouwen (met dezelfde man dan hè ) en mag jij mijn taart maken ! Wow ! Stil zeker in huis nu ? Geniet maar lekker Petra en knuffel Ron en je lieve doggies maar extra vanavond...

Anoniem zei

Nou een kunstwerk is het.
Kom morgen ff proeven.

Erna

Anoniem zei

Niet om het een of ander, maar echt die van jou vind ik het mooiste, toch een Hollandse touch, niet te kitsch ;-))
Stil in huis, maar ook wel weer lekker toch?
Veel plezier straks met Erna!
Liefs Patries

Petra zei

Die van jou vind ik ook de winnaar zo van verre vergelijkend! Erg mooi gedaan en vast zonde om in te snijden!

Kristel Holsbeek zei

Tja eerlijk gezegd vind ik jou combinatie ook het mooiste;-) Prachtig gedaan zeg. Geniet er maar van...

Anoniem zei

En krijgen trouwe lezers nu een stukje taart toegestuurd?

Yummie, ziet er wel overheerlijk uit. En echt knap gedaan! Die van jou vind ik ook de mooiste... en dat zeg ik niet om dat stukje taart toegestuurd te krijgen ;-)

Groetjes,

Anoniem zei

Hoi
Ik zat met open mond te kijken naar al die prachtige taarten. Die van jou vond ik ook het mooiste. Niet zo kitsie amerikaans. Hopelijk proeft hij net zo als hij eruit ziet. Erna boft maar. Valt gelijk met haar neus in de taart.
Succes met Stace. Fijn dat je goede berichten had. Veel plezier met Erna en de groeten aan Ron. Groetjes Ingrid

Anoniem zei

Top Petra, echt top!

ann en ron zei

Nou dat zijn nog eens taarten en dan je vervolgcursus.... mmmm met marsepein, nog lekkerder. Gefeliciteerd met je diploma (je gaat me niet vertellen dat je gezakt bent met zo een mooie taart anders snapt die juf er niets van hoor)

Fijn dat de uitslagen van mijnheer de Bruin toch wel goed te noemen zijn. We horen/lezen het vervolg wel.

Veel plezier met Erna van de week! en geniet van t strand nu he! ff lekker uitwaaien (als er tenminste wel wind is).

groetjes,
Ann

Annemiek zei

Wauw!!!! Prachtig gedaan! Geweldig dat jullie zo professioneel zijn geworden in maar 6 weken!
Leuk dat jullie zo'n bekijks hadden :)

Annemiek zei

O ja, ik moet Bart's verjaardagstaart gaan maken vandaag, dat zal niks zijn vergeleken met die taarten van jou!

Petra zei

@ All

Nou bedankt voor de complimenten hoor. Ga er bijna van blozen. Vanmiddag gaan we hem aansnijden als Erna er is!

Dan weten we ook nog of ie lekker is.

@ Annemiek

http://www.wilton.com/recipes/index.cfm

Hier staan misschien nog leuke tips op voor je.
Alvast gefeliciteerd.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Wat een plaatje van een taart! Hopelijk smaakt hij net zo als hij er uitziet ;-))
Top!