maandag 10 september 2007

Wat allemaal

Wat hebben we allemaal gedaan dit weekend. Eerst had ik van de week ook nog met een aantal dames hier uit de buurt een "golf scramble" gedaan. Het is de bedoeling dat we dit 1 keer per maand gaan doen. En dit was de eerste keer dat we bij elkaar kwamen. Om half zeven hadden we afgesproken bij Knight's Play in Apex en werden er twee teams van vier vrouwen gevormd. Scramble houdt in dat je allemaal afslaat en met de beste bal die het gunstigste t.o.v. "the hole" ligt speel je alle vier weer verder. Daarvan neem je weer de beste tot dat bal is weg gespeeld. Zo gaat het allemaal vrij snel en blijft er tijd over voor een babbeltje tussen door ;-) Wat natuurlijk erg belangrijk is.
Vond het erg leuk zo met elkaar te golfen. Alison doet ook mee en kan echt heel goed golfen. Was blij dat zij in "ons" team zat. Bij hole nr. 6 werd het een beetje donker. Ik had net afgeslagen en Linda ging afslaan en we horen ineens een harde gil. Kwam er opeens een slang langs gekropen. IEKS.... Was ik blij dat ik al afgeslagen had. Al was ik daarna wel heel erg op mijn hoede. Na alle holes zijn we in Holly Springs bij Bass lake draft house nog wat gaan eten en drinken.

En heb ik voor het eerst van mijn leven "Fried dill Pickles" op. Dit zijn dus augurken met een deeglaagje uit de frituur. Nou zijn hier augurken altijd een gok. Want ze zijn vaak erg zout. En moet zeggen dat als ik dat op de kaart had zien staan ik het niet snel besteld zou hebben. Maar het was erg lekker.

Zaterdag morgen zijn we richting Sanford gereden. Dat ligt zo'n 45 minuten ten Zuiden van ons. Hier zitten een aantal caravan winkels bij elkaar.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Daarvan verhuren ook twee winkels campers. We zitten nog steeds een beetje in twijfel of we volgend jaar een camper willen gaan huren voor onze vakantie. Moet zeggen eenmaal weer in zo'n camper, voel ik wel het kampeer gevoel. Het met je "huisje" op pad gaan vindt ik wel wat. Maar echt veel wijzer van de prijzen wordt ik niet. We waren ook wel benieuwd of Ron achter het stuur paste. Hij is vrij lang en bij sommige auto's levert dat wel problemen op. Maar na een beetje wringen kwam het best goed.

Toen door naar camperverhuur nummer twee. Hiervan waren de campers een stuk groter en hadden ze een groot bed achter in. En ook de prijs was nog goedkoper. Maar er was alleen geen verkoper beschikbaar. Wellicht moeten we daar eens een prijsopgave gaan vragen.

Plannen zat dus!! Eenmaal weer op huis aan ging van onze nieuwe auto de kilometer teller over de "eerste" 1000 miles heen. Moest er even een foto van maken ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

een nieuwe auto ruikt altijd zo lekker en hoop dat dat nog wel 100 miles blijft hangen. Hij rijdt super en ben er hartstikke blij mee!

Zondag's heb ik 's morgens Stacey's kuif geknipt. Normaal heeft hij altijd een speldje in omdat ik het eigenlijk wel zonde vindt om te knippen. Bij een Bearded Collie behoor je eigenlijk nooit iets aan de vacht te knippen. Maar door de medicijnen die hij krijgt, is hij veel vacht kwijt geraakt. Dit was 1 van de vele bijwerkingen van de prednison en blijft dus nu het speldje niet meer goed zitten. Dus.... vandaar een nieuwe coupe!

Volgens mij vindt hij het zelf wel lekker, even niet zo'n speld op zijn koppie. En maakt het meneer de Bruin weer een stukje vrolijker ;-)

's Middags zijn we een ijsje gaan halen bij Sunni skys aan de highway 42. En het was er weer druk.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Veel van de stoelen in het gras waren bezet en er was een hele groep met motorrijders. Toen wij eenmaal zaten, gingen zij net weg en wat een geluid wordt er dan gemaakt! Heel mooi om te horen wel!

En nog een kort filmpje.

Het ijs was weer erg lekker en het was weer even genieten. Daarna zijn we richting Apex gegaan en hebben wat laatste inkopen gedaan bij de Target. Woensdag komen er weer gasten in "hotel Glorie" en hadden we nog een paar spulletjes nodig. Daarna zijn we wezen eten bij Chili's, waar het erg druk was, maar we nog net op tijd een tafeltje toe gewezen kregen. Daarna stond er een hele rij wachtenden.

Toen langs de autodealers bij Cary Auto park geweest. De nieuwe Audi TT cabrio was inmiddels bij de dealer te bezichtigen. Eigenlijk gaan we daar liever op zondag kijken, zodat er geen verkopers op je afkomen. En Ron daardoor wat rustiger overal kan gluren ;-)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En hij is erg mooi!! Ook erg duur, ha ha ha. Maar kijken kost nog steeds niks ;-)
We zijn ook nog even langs de Landrover dealer gereden, om te vertellen dat Erna er aan komt hoor! hi hi hi. Voor jouw Ron alvast een kiekje van de "merchandise" Erna!

Daar zit vast een leuk nieuw shirtje tussen ;-)

Na de tocht langs de dealers zijn we naar Jessy gereden. Woensdag komen Danielle, Ed, Ome Jan, Tante Conny en neefje Stijn hier logeren. En van Jessy mochten we het camping bedje, hele leuke speeltjes en de eetstoel lenen voor hun.
Hartstikke lief van ze en het ziet er veel belovend uit allemaal. Vooral het speelgoed. Maar Stijn, Tante Petra heeft zich ingehouden, Ron en ik hebben er nog niet mee gespeeld hoor. We wachten tot dat jij er bent ;-)

Groetjes Petra

Anoniem zei

Leuk leuk leuk al jullie belevenissen van het weekend.

Hihi Kan niet wachten.

Erna

Annemiek zei

Leuk dat je alweer gasten krijgt.
Je blijft wel bezig in je weekend hoor.

Dat nieuwe kapsel staat Stacey goed :)

Anoniem zei

Nou zo te lezen heb je niet stil gezeten. En golven dat doe ik ook soms, best wel leuk als je het eenmaal onder de knie hebt.

oh wat ben je weer gezellie bezig met al je getuttel. Hier ff kijken, daar wat ontdekken en op een of andere manier kom je altijd weer wat leuks mee. (is natuurlijk ook je karakter om overal wat van te maken haha, laat ons maar lachen).
Ooh wat een heerlijkheid zo een camper, dat lijkt ons nou ook nog wel wat.
Blij om te zien dat Stace weer lekker gaat hoor.
Enne niet spelen met al dat speelgoed want die barbies pak ik niet meer in voor je hoor!! Nou van de week weer veel plezier hoor met je nieuwe gasten in het hotel.
groetjes..

Petra zei

@ Anneke
En als ik het nou heeeeeeeeeel lief vraag??? ha ha ha ha.
Zitten ze nog naar buiten te kijken bij je, de dames? ;-)
Ben blij dat ze nu bij jou wonen, hier op zolder had het echt te warm geweest voor ze. Hadden ze alleen maar rimpels van gekregen, hi hi hi.

Jasmino zei

Wat een snoepie zo, Stacey met het nieuwe kapsel. Hij kijkt zo lief de camera in.

Veel plezier met jullie nieuwe gasten!

Hoi
Dat was wel een druk weekendje zeg. Leuk zon camper. Bij de eerste zat Ron haast met zijn hoofd tegen het raam. Leuk modelletje Stace. Veel plezier met de komende gasten en hopelijk lekker weer. Groetjes Ingrid

leuke vooruitzichten weer, je bezoek uit nederland en misschien met camper op pad volgend jaar, super!

Handig hoor zo`n korte beardiepony ;-))

kastelke zei

Mijnheer De Bruin staat heel erg mooi met zijn nieuwe kapsel!
Die honden hebben toch ook zo'n sprekende blik, ik vind het dan ook erg zonde dat je die oogjes niet beter kan zien. Dus ook bij ons: speldjes van de Beardie-club in Nederland om haar haren weg te houden uit haar ogen. (wat dus eigenlijk 'not done' is bij een Nizinny). Maar ach, who cares?

Nel zei

Leuk die plannen met een camper. Amerika is het land voor ontdekken met de camper. En jullie hoeven dan niet eerst te vliegen, lekker vanuit huis op pad.

Schattig dat kapsel, wat een snoepie.

Anoniem zei

Misschien is het bezoek er al geniet maar lekker met zijn allen.
Het weekend zag er weer goed uit .
gtoetjes toos

Anoniem zei

Leuk om met een camper op pad te gaan. Wat ziet Stacey er lief uit zo. Veel plezier met je gasten.

Die campers zien er echt prachtig uit! MIjn motel kamers zijn niet eens zo luxe.

Leuke coupe hoor en als hij het zelf maar lekker vind..

gr petra

Anoniem zei

Dill pickles zijn inderdaad niet te eten. Bread & Butter zijn net als de Nederlandse bommen.