vrijdag 7 november 2008

Goed nieuws!

Heb goed nieuws te melden! Het ziet er naar uit dat Emmitt deze zaterdag naar zijn nieuwe bazinnetje iets ten zuiden van Charleston in de staat South Carolina gaat. Even voor de duidelijkheid, Emmitt is de Beardie die ik vorige week uit het asiel in Chapel Hill heb gehaald. In die week heeft hij bij onze dieren arts gezeten. Er was dinsdag al een vrouw geweest die hem wilde hebben, maar bij nader inzien toch afhaakte. Haar Beardie was onlangs overleden en vond het toch nog te vroeg. Gelukkig stond er nog iemand op de lijst en daar mag hij nu naar toen. Het is nu kijken hoe de transfer geregeld gaat worden. Het ziet er naar uit dat hij eerst naar Columbia gaat, daar een nachtje slaapt bij een fokster die ook lid is van onze club en dat zijn toekomstige vrouwtje hem dan daar op komt pikken. Het vervoer van Apex naar Columbia gebeurt dan ook in etappes. Vindt het wel mooi om te zien hoe dat tot stand komt. Een aantal leden rijden ieder een stuk en zo komt de hond op de plaats van bestemming en hoeft niet 1 iemand alles te rijden. Zo rijdt ik naar Asheboro, waarna de hond naar Charlotte gaat en daarna wordt hij daar vandaan weer door een ander lid op gehaald en verder gebracht naar Columbia. Alles voor het goede doel niet waar? Die Emmitt boft dus behoorlijk en ben hartstikke blij dat hij een nieuw huis heeft gevonden en dan ook nog eens vlak aan het strand! Morgen dus meer....

Verder ben ik woensdag morgen koffie wezen drinken bij de Nederlandse dames. De weg er naar toe was zo mooi dat ik filmpjes vanuit de auto heb gemaakt. Het was een beetje miezerig dat wel, maar daardoor leken de herfstkleuren nog mooier. Dus voor de liefhebbers een kort stukje van mijn ritje naar Apex woensdag ;-)



Na de koffie ben ik even bij de Target gestopt en alles stond daar alweer vol met kerstspul. Grappig hoe ze elk jaar toch weer wat nieuws er bij verzinnen.
Photobucket

Zoals deze aftel sneeuwpop.

Photobucket

Donderdag ben ik lekker met de hondjes bij Lake Pine wezen wandelen. Na de regenachtige dagen van maandag en dinsdag was het gisteren weer in de 20 graden. Vandaag wordt het zelfs 26 graden. Natuurlijk ben ik weer snipverkouden nu want die grote temperatuursverschillen, dat kan mij lichaam niet bij houden. Het ene moment is het tegen het vriespunt en zo kan je je korte broek weer aan. Gisteren ook nog alle bladeren van het gras geharkt. Geen leuk klusje, want terwijl je staat te harken, komt er een vlaagje wind en flats, heel het gras zit weer onder. Dus we zullen het nog een keer moeten gaan doen, ben ik bang. Had bij elkaar toch een hele vuilnis container bij elkaar geharkt inmiddels. Volgende keer dan maar weer verder...

Groetjes Petra

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is zeker goed nieuws. Fijn voor Emmitt dat er al snel een nieuw baasje gevonden is. Mooi ook die samenwerking voor het transport van hem.

Inderdaad mooie herfstkleuren onderweg. Lekker rustig ook op de weg.

Groetjes,
Marchiena

Anoniem zei

Wat fijn voor Emmitt! Geweldig hoe dat allemaal dan weer goed komt, daar word ik nou helemaal blij van!

Groetjes Mariet

Annemiek zei

Geweldig dat er een plekje gevonden is voor Emmitt.
We sinds vorig jaar een electrische blazer voor de bladeren, ideaal. Voorheen stond ik dagen te harken, nu is het in een uur klaar!

Anoniem zei

hele mooie herfstkleuren hoor, maar rijden en filmen......scary

fijn weekend

Anja zei

Wat fijn voor Emmitt dat er een nieuw baasje voor hem gevonden is.

Die aftelsneeuwpop heb ik ook gezien. Ze verzinnen steeds wat anders.