woensdag 5 november 2008

Yes, we can....

Het is inmiddels al 5 november en heb net de speech van Obama vanuit Chicago gezien op tv. Het "we" gevoel and "yes, we can", wat als een echo door het aanwezige publiek ging, vond ik erg indrukwekkend. Het is zeker een historisch moment voor Amerika, deze verkiezingen en zeker dit eindresultaat. En ondanks dat op dit moment het nog steeds "to close to call" voor North Carolina is, heeft Obama in Amerika duidelijk gewonnen. Op tv nu allerlei interviews en speculaties. Niemand kan zeggen hoe het over een jaar zal zijn en we gaan zien wat er komen gaat. Maar de resultaten van deze verkiezingen spreken zeker voor zich, er is gekozen voor "Change"!

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi
Gefeliciteerd met jullie nieuwe president. Ik hoop dat hij de veranderingen die hij beoogt inderdaad gaat waarmaken. Hij lijkt me wel ok. Groetjes Ingrid

Ineke zei

Inderdaad, heel indrukwekkend, ik kreeg er kippenvel van.

gr, Ineke

Anoniem zei

Wat een bijzondere dag, deze 4 november zullen velen Amerikanen (en de rest vd wereld) niet snel vergeten. Laten we hopen dat Obama de veranderingen kan waarmaken.
Groetjes Kaar

Anoniem zei

Hoi Petra,
Gefeliciteerd met de overwinning van "onze" (vooral "jullie", straks) nieuwe president. Wilde nog even zeggen dat ik je vorige stukje zo grappig vond, met die laatste zin!
En ik vroeg me af hoe het stond met je bloemschiksollicitatie. Ik kreeg gisteren namelijk een Amerikaans bosje bloemen - met elastiekje! En moest dus meteen aan je denken....
Groetjes, Jessica

Anoniem zei

Hoi Ron en Petra, Gefeliciteerd met jullie nieuwe president!
Er wacht hem een zware taak,ik hoop dat hij de veranderingen kan waarmaken. Ik wens hem heel veel moed en wijsheid.
groetjes Ronny

Anoniem zei

Ook wij zijn blij met obama! Een ding is zeker hij krijgt een zware dobber om het land weer op de rail te krijgen..

Mariet

Anja zei

Ook wij vonden de speech indrukwekkend.
Dit was een verkiezing die de geschiedenis in gaat.
En nu maar afwachten of Obama de veranderingen waar kan maken.

Anoniem zei

Ik dacht er net hetzelfde over! Van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe president!

Missouri is nog steeds onbeslist!

Ik vond vooral zijn positieve houding het meest indrukwekkend.

Groetjes,