maandag 1 juni 2009

Een nieuw jaar

Vanmorgen weer met een prachtige zonsopkomst wakker geworden. Een beter begin van een nieuw jaar kan je toch niet hebben?

Photobucket

Want...., vandaag is mijn verjaardag! Een goed begin van de dag en daarmee ook mijn nieuwe jaar, is dan altijd prettig niet waar.

Bedankt voor alle felicitaties per email, telefoon, SMS-jes, berichtjes op Facebook en Hyves. Echt hartstikke leuk! Wat is de wereld toch een stuk kleiner geworden met al die technische snufjes. Dat je zelfs op je verjaardag in Florida, al die felicitaties kan ontvangen! Zelfs onze skype telefoon deed het super vandaag. Goh wat is het dan makkelijk om even naar Nederland te bellen. En dat allemaal helemaal gratis. Ideaal!

Vandaag zouden we ook op weg gaan naar Fort Pierce. Dus alles weer inpakken en nog even naar het dogpark met de hondjes. Er was nog een sheltie en twee labradors. En vooral Connor vond het helemaal geweldig weer. Daarna zijn we door gereden over de A1A welke echt langs de kust gaan. En hebben we een lekker strandje opgezocht en zijn we met de hondjes gaan wandelen en daarna even op het strand gezeten met ze.

Photobucket

Connor houdt de wacht....

Daarna weer verder over de A1A...

Het was heerlijk rustig overal. Op de weg en op de vele strandjes. Zo rustig dat deze osprey gewoon bleef zitten op een brug langs die A1A.

Photobucket

Toen we langzamer gingen rijden vloog hij wel weg hoor. Maar wat een vogel.... Die snavel en klauwen....

Langs deze weg ligt ook Vero Beach waar Disney een hotel heeft. Nooit geweten dat ze ook hotels hebben. Hotel vanaf het strand.

Daarna zijn we bij de Indian shores wat gaan lunchen aan het strand. Ze hadden daar mooie shelters zo aan het strand. Heerlijk voor de hondjes (en baasjes)....

Photobucket

Inmiddels zijn we in Fort Pierce aangekomen. Het hotel is hartstikke mooi en bijna nieuw nog. Alleen kunnen we wel stellen dat we dit keer "geen view" hebben. We zijn duidelijk verwend met ons vorige hotel. We kijken uit op een verlaten "swampje" en dat is het wel eigenlijk. Wel hadden ze een lekker zwembadje en hebben we 's middags weer even gezwommen. Ook is er tegen over het hotel een camping en daar zijn we met de hondjes wandelen nog even over heen gelopen. Voor ons de eerste keer dat we in Amerika een camping aanschouwen. Het zag er allemaal heel netjes uit, maar is duidelijk heel anders dan de campings in Europa. Al is het alleen al om de caravans die er staan!
Vanavond hebben we bij Applebees gegeten en voor ons toetje zijn we naar Sonic Sonicgereden en had ik een ananas milkshake. En vooral die milkshake was heerlijk. Ron had een Banana fudge sundae en die zag er ook goed uit. Nooit geweten dat zij zoveel keuze hadden in ijsjes. En zo kwam er een eind aan de eerste dag van mijn negendertigste levensjaar ;-)

Morgen gaan we richting Fort Lauderdale.....

Groetjes Petra

Anoniem zei

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een mooie plek om het te vieren.
Groetjes, BiancaF

elmarstel zei

Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk hoort daar een schitterende zonsopkomst bij, mooie foto's ...

Marchiena zei

Heerlijk om zo je verjaardag te kunnen vieren.

Groetjes,
Marchiena

Bianca zei

Wat een bofkont ben jij, om op zo'n plek je verjaardag te vieren! Nog van harte gefeliciteerd!

Groetjes,
Bianca

kastelke zei

Lieve Petra, van harte proficiat met je verjaardag! Het heeft wel iets speciaals dat je dit kan vieren tijdens een reis!

Karin (dh) zei

Ja, nou ben ik te laat....maar beslist niet minder gemeend:
Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
Heerlijke reis maken jullie en zo vreselijk herkenbaar, Cocoa, Daytona, Vero...allemaal Beaches waar wij ook veel voetstappen hebben liggen.
Fijne vakantie nog!

Bibi zei

Van harte van harte! En wat een heerlijke manier om je verjaardag te vieren:-)!
Groeten uit het druilerige Liberty!

Anna zei

Een beetje afgezaagd maar wat een verjaardag zo.
Een bofkont benje, zo te zien hebben jullie er heerlijk van genoten.
Gr. Gerard en Toos

Anoniem zei

Een dagje te laat, maar alsnog van harte met je verjaardag!
Je hebt een heerlijk dagje gehad zo te lezen.

Groetjes Rianne

Ineke zei

Kijk maar goed uit dat er geen enge, grote beesten in dat swampje zitten :-)

Marjon zei

Van harte gefeliciteerd met je 39e verjaardag Petra.

Wat heerijk om het op zo'n mooie plek te kunnen vieren.

Marjan (hekkie) zei

Petra, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Weliswaar een dag te laat, maar toch van harte gemeend.
Heerlijk om daar in Florida je verjaardag te kunnen vieren. Prachtige foto's heb je gemaakt. En wat is het heerlijk eten in Applebees he. Een van onze favoriete restaurants.