zaterdag 20 juni 2009

Whoooieee!!

Ik vond hem leuk!! Echt heeeeeel leuk... Whooooieeeee!!!! En..., ben niet 1 keer geweest, nee wel 4 keer!!! Nog meer Whoooieeee! Waar ik het over heb? Nou de allerlaatste aanwinst van de wijk. De water glijbaan. Drie grote bochten zitten er in voordat je beneden bent en Petraatje vindt hem leuk, ha ha ha.

Gistermiddag was het weer dringen bij het zwembad (ahum) en ja, die lifeguard moet natuurlijk ook wat te doen hebben. Dus zijn Ron en ik van de glijbaan geweest. We hadden dus niet alleen het zwembad, maar ook de glijbaan voor ons zelf. En ja, kijk dan durf ik wel. Dan durf ik zelfs vier keer, zeg maar. Eerste keer was nog een beetje tricky, want ik ging zitten in dat ding. Maar nooit gedacht dat er zoveel kracht achter die waterstroom zat op ons glijbaantje.... Dus mijn lichaam was al in de afdaling, maar mijn linkerbeen nog niet. Ja, heel charmant weer. Daarom alleen al ga ik alleen van zo'n ding af als ik een prive glijbaan heb ;-)

Maar die eerste keer toch keurig rechtop zittend naar beneden gekomen. Beetje voorzichtig, met hier en daar wat proberen te remmen met mijn handen. Die tweede keer ook zittend en al iets meer genietend. En zonder remmen. De derde keer dacht ik doe gek, ga liggen. Afdaling ging goed, landing iets minder. Want mijn hele neus schoot vol met water. Nou ben ik niet bedeeld met een kleine versie daarvan, dus echt veel moeite hoef ik daar voor niet te doen. Maar toch, geen fijn gevoel. Maar de vierde keer was ik slim. Want de vierde keer, ging ik liggend EN met een dichtgeknepen neus naar beneden. Voelde me zo weer een jaar of negen. Terwijl er in werkelijkheid een stuk of dertig jaartjes bij moeten inmiddels. Maar leuk!!!

Whooooooieeeee!! En echt, zo'n soortig geluid kwam er ook nog uit, ha ha ha. De adrenaline gierde toch wel een beetje door mijn lijf. Ben namelijk altijd bang dat ik uit de bocht vlieg. En dat dan mijn linkerbeen, net als even ervoor, weer eigenwijs is en ineens buiten boord bengelt. En dat is geen fraai gezicht natuurlijk. Daar zit zo'n lifeguard ook niet op te wachten. En onze glijbaan heeft wel drie bochten, dus drie keer kans op uitbraak. Die eerste twee gaan best nog wel, maar die derde.... Dan ga ik toch echt wel hard hoor. De zwaartekracht doet dan zeker zijn werk. Want jazeker, ik ging volgens mijn beleving weer hard, heeeeeeel hard. Net zo hard als dat ik hardloop en motor rij, in die categorie. Niet zo heel hard dus, maar met "Petra's snelheid"! Maar leuk.... Whoooooieeee!

Photobucket

Verder heb ik vanmorgen weer een Dudok taart gebakken..... Nu maar hopen dat hij het overleef tot vanavond. Want we hebben weer een feestje en ik zou een dessert mee nemen. En wegens enorm succes, nog maar een keer in de herhaling. Vanavond weten we hopelijk wat de Amerikanen er van vinden.... Het feestje is bij Alison. Zij en Bob hebben onlangs een verbouwing in de tuin gehad en nu wordt het nieuwe terras en toebehoren dus ingewijd.

Groetjes Petra

10 opmerkingen:

Kristel Holsbeek zei

Lekkere taart en veel plezier gehad;-)

Marjon zei

Geweldig zoals je dat beschrijft. ik zie je helemaal voor me zoals je juichend van de glijbaan naar beneden glijdt.

En nu die taart met rust laten hè, dan kunnen andere mensen hem ook eens proeven.

Anoniem zei

hahaha, geweldig! Ik zie het helemaal voor me..
Toppie taart weer, heeeeeerlijk!

xx Mariet

Bianca zei

Ooooh, wat had ik nu graag een filmpje gezien hahahahaha!

Anoniem zei

Kijk met zo'n log kun je je dag nog eens goed beginnen! Lache!
Enne een filmpje lijkt mij ook wel leuk;)
Groetjes, BiancaF

Karin (dh) zei

Jammer hoor, geen filmpje van je professionele afdalingen.....hihi. Trouwens, ik kan al helemaal niets zeggen want ik durf niet eens goed van zo'n ding.

Oooh...die taart...ziet er weer goddelijk uit, ik heb 'm nog niet durven maken, mede vanwege mijn wekelijkse afspraak met de weegschaal...:o)), maar binnenkort gaat het er echt van komen hoor, blijft de weegschaal mooi een keer onder het badkamerkastje staan.

fijn weekend nog!

Anna zei

Geweldig die glijbaan , ik zie het voor me , net als op de cruise.
Die appeltaart ziet er over heerlijk uit..

Annemiek zei

Heerlijke glijbaan! Lekker net als een kind eraf met net zoveel plezier.
Mhhh, die taart ziet er lekker uit.

Bibi zei

Ja hoor, toe maar, nog een glijbaan erbij ook! Jeejte wat een heerlijk leven heb jij:-)))

Marchiena zei

Heerlijk toch, je even weer kind voelen. Zo zie je maar je bent nooit te oud.

Ik denk dat de appeltaart het deze keer wel gaat redden:)

Groetjes,
Marchiena