maandag 21 februari 2005

Internetloos weekend

Aangezien onze laptop er afgelopen maandag mee op hield en de oude computer het snelle internet van tegen woordig niet meer bolwerkte, zijn we op pad gegaan voor een nieuwe laptop. Heel gedoe. Want bij 1 gekochte laptop was het toetsenbord los en die hadden we speciaal gekocht bij een zaakje hier in de buurt die service hoog in vaandel hadden staan. Helaas werd de kapotte laptop met volle service in de doos ingepakt en wij waren de pineut. Zijn de volgende dag terug gegaan en hebben onze centjes terug gekregen. Toen weer de vraag wel of niet hier kopen, want tja, loptoppies zijn nog wel eens stuk(ook in het begin) Uiteindelijk nog een keer ons oude barrel van 1998 getest. Helaas hij kreeg het steeds zwaarder van alle cookies en flashjes. Dus gekozen voor een nieuwe, zodat alle programatuur ook nog in het Nederlands zou zijn. En zijn we naar de Media Markt in Rotterdam. Media Markt heeft een hele rits in voorraad dus dat maakte de keus niet makkelijk. Geen service daar te vinden weliswaar, maar de vorige service wilden we maar zo snel mogelijk vergeten. Dus we zijn daar geslaagd, en hij doet het prima. Heb em vanmorgen voorgesteld aan de heren van onze provider. Deze heren werken niet in het weekend, dus kon dat pas vandaag. Je moet namelijk de internet kaart kenbaar maken bij Zeelandnet en dan mag je weer internetten. Dus vanmorgen gedaan en binnen een uur kon ik weer internetten. Yeah!!
Nou zul je denken die heeft het van het weekend rustig gehad want ze kon niet internetten. Nou niet echt althans, vrijdag en zaterdag niet. Vrijdagavond, nadat we bij de Media Markt vandaan kwamen, zouden we bij een collega van Ron langs gaan. Zijn vriendin, Annemarie, had ons de vorige keer foto's gestuurd van het appartementen complex waar wij nu ook heen gaan. Zij vertelde toen ook dat de instecten die daar rondlopen net een tikkie groter en angstaanjagender zijn. Nou ben ik al geen held hier, maar dat gedeelte van beesten en andere langharige 6 of 8 poters in Cary heb ik totaal geblokkeerd. Ze vertelde dat zij een vernuftig apparaatje had gekocht waarmee je ze makkelijk kon vangen. Ik was al wezen kijken hier, maar mooi niet te krijgen in den Zierikzeeen. Jammer, want ik moet er niet aan denken om ze met een papiertje te pakken. Laten zij er nou 1 voor me gehaald hebben. En ik ben er super blij mee, die gaat mooi mee in de koffer en de ongenode gasten zijn nu alvast gewaarschuwd, want ik ben voorbereid! Nou de zaterdag waren we ook al helemaal volgeboekt. Van brillen ophalen bij opticiens en verjaardag en familiebezoek en allerhande dingen te doen, dat zaterdag voorbij was voordat we er erg in hadden.
Zondag daarentegen hebben we lekker met de honden gewandeld bij de Schelphoek. We waren er al om een uur of tien. Lekker vroeg. Heerlijk vind ik het daar en de honden ook. Ze weten dat als we bij het eind zijn en weer naar de auto gaan, dat ze altijd bij de "boten-te-water-laat-plaats" even mogen zwemmen. Ze zijn dan weer lekker alle modder kwijt en kunnen dan schoon de auto in. Dus ook dit keer. Maar terwijl we aankomen lopen komen er ook twee auto's aan, dus roep de honden terug maar niet luisteren natuurlijk. Het waren twee auto's uit ons buurland Belgie. Zondag 's morgens komen er veel Belgen naar de vogels kijken in het Schelphoek gebied. Connor zo vrolijk als hij kan zijn, dacht ik ga ze verwelkomen..... Ik roepen en roepen, want ik zag wat hij van plan was, de draak...... En ja hoor. De belgische mevrouw stapte uit en Connor stapte in (oops) Achhhhhh zegt die mevrouw wat lief hondeke. Ja, zei ik, maar dacht oh mijn god de bekleding, want ze hadden nog niet gezwommen en de baggerpoten waren nog in tact.
Ron begon te roepen naar Stace en die ging al snel de boten helling af naar het water. Toen Connor dat zag, sprong hij uit de auto en rende het water in. Hij was er uit, gelukkig.......
En toen dacht ik nog wat zijn Belgische mensen toch veel liever dan Nederlandse. Vooral vogel liefhebbende Belgen. En wij hadden getroffen, want ze was ook nog een honden liefhebbende Belg. Ze glimlachte lief naar de plonzende honden en geen woord over de bagger pootafdrukken in haar auto. Gelukkig. De zondag middag was lekker relaxed. Ben begonnen te lezen in een boek van Inez Hollander. Over een Nederlandse vrouw die met haar Amerikaanse man in Californie woont. En dit alles bekeken met een Hollandse nuchtere achtergrond. Had er over gelezen in het Alles amerika forum en vind het een leuk boek! Kan me er helemaal in inleven en de bepaalde kijk op Amerikaanse dingen van uit een Nederlands oog doet me vaak tot lachen overgaan. Dus bij een weekendje geen internet, besluit je zomaar om weer es gewoon een boek te gaan lezen. Heel gewoon.....

Groetjes Petra

htt://www.beardie.nl

2 opmerkingen:

Petra zei

Hoi Wendy,
Het gaat nu inderdaad behoorlijk opschieten. Denk als dadelijk ook de maand februari voorbij is de tijd helemaal vliegt......
Spannende tijd ;-)
groetjes Petra

Anoniem zei

Gossie Peet elke keer als ik die tickercentral zie denk jeemig wat gaat dat hard. nog 31 dagen brrrrrrr