woensdag 16 februari 2005

Laptopleed

Sinds maandagavond is onze lieve vertrouwde laptop niet meer. Zo in ene over verhit geraakt en doet niks meer. Waarschijnlijk iets doorgebrand, maar wat? Heel vervelend. Natuurlijk zijn we niet geheel computerloos nu. Het gemiddelde gezin in Nederland heeft toch zeker wel 2 computers in huis. Wij ook dus, maar..... dat is bij ons wel een hele oude versie. Met windows 98 er op en bij elke pagina die ik oproep vraagt hij "weet je zeker dat je door wilt gaan?". En soms schrikt de ouwe ratel zo van wat er op zijn beeldscherm moet gaan komen dat hij er abrupt mee stopt en verder denkt dit is voor zo'n ouwe compeuter veel te veel van het goede. Dus slaat vast en moet het rateltje op nieuw opgestart worden. Bijvoorbeeld van Smilies en het Euro teken slaat hij op hol. Je kan het hem niet kwalijk nemen, hij is er namelijk niet mee groot gebracht, maar wij zijn daar inmiddels zo aan gewend, dat wij (lees ik) er een beetje moe van worden. Sommige sites daar wil die helemaal niet aan, ik hoor em zuchten,.... weer zo'n flash site, doei te veel voor mijn korte termijn geheugen ik stop weer. Zucht. Geduld dus.
Het viel me mee dat ik nog wel hier kon schrijven. Al ziet de pagina er nu heel anders uit dan op de laptop, maar het werkt, dus mag niet klagen. Vraag is nu gaan we hier voor een nieuwe of kopen we die in de US? We hadden inmiddels voor ons vertrek allemaal leuke programma's en sites gevonden die het verblijf allemaal veel leuker zouden maken. Zo hadden we "Skype" geinstalleerd. Een programma voor gratis bellen via de computer. Ideaal en mijn moeder en ik maakten er hier al veel gebruik van. Zo werd onze wereld een stukje kleinen en kon ik goed contact houden met de mensen uit Nederland. Maar durf het de oude computer niet voor te stellen om te gaan "Skypen" Die schrikt daar vast enorm van en voor je het weet brand ook hij door. Nee, daar moeten we maar niet aan beginnen. Ook geen fotootjes plaatsen nu. Want het programma van onze camera kan niet op de oude computer. Tsja.... wordt er allemaal niet gezelliger op zo.

Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Petra, zoals jij over je ouder Pc schrijft... ROFL!
Elke

Annemiek zei

Gecondoleerd hoor!
In de VS kun je volgens mij goedkoper computers krijgen dan in Nederland, maar moeilijk is het wel om je zo lang met een bejaarde te moeten behelpen....
Annemiek

Anoniem zei

Jeetje Peet en je moet nog een hoop dagen hoor Red je dat wel zonder laptop hi hi