woensdag 2 februari 2005

Eikieja en appartement deel 2

In navolging op zaterdag zijn we op herhaling geweest bij Ikea Breda. Dit omdat Ron bij Ikea Barendrecht een bureau setje had gekocht en wij op het internet zagen dat er ook een muismatje bij hoorde. Dus om het geheel te completeren vertrokken wij dus naar Breda. Gelukkig lijken alle Ikea's op elkaar dus we zaten zo op de afdeling waar we het muismatje hadden moeten vinden. Helaas, geen muismatje te bekennen. Maar wij laten ons niet zo maar wat wijs maken, want op het internet werd verteld dat hij voorradig was. Dus wij aan een in het geel met blauw gehulde meneer gevraagd waar wij het muismatje konden vinden. (Even terzijde, nu kwam ook ineens bij mij boven drijven dat Ikea uit Zweden kwam en niet uit Noorwegen.... Tjsa Eurootjes vallen soms een tikkie laat bij mij) Maar de Ikea meneer vertelde ons dat ze er niet meer waren volgens zijn computer. Wij helemaal triest natuurlijk. Heel dat eind voor niks gereden. Gelukkig ben ik een vrouw en weet heus wel een ander doel te vinden in de Eikieja dus nam ik de badkamer afdeling es eventjes goed onder de loep. Die had ik zaterdag geheel voorbij gelopen, dus dit was mijn kans. Aangezien ik ook altijd in ben voor de koopjes, dook ik dus met mijn neus in de mand met opberg dozen en andere snuisterijen. En je raad nooit wat ik vind!!! Ja hoor Ron's muismatje!!!! Bij de badkamerafdeling. Is dat wat. Alsof ik er heen getrokken werd door bovennatuurlijke krachten. Ron blij, ik blij, iedereen blij. Eind goed al goed zul je denken. Nou nee..... omdat mijn koopjes drang nu eenmaal lekker op gang gekomen was, ben ik ook de krasjes en deukjes hal in gedoken. Tjsaaaa ik ben nu nou eenmaal een Zeeuwse dus ons bin zuunig hey? Dus onder het mom van geen cent te veel, zag ik daar toch zo'n leuk kastje staan. Zelfs Ron vond hem al gelijk leuk. Zou die in de auto passen vroeg ik nog. Ja denk het wel zei Ron. En ik zelf zag ook geen probleem. Dus een kar gehaald, kastje er op en naar de kassa met onze muismat erbij.
Met de lift naar beneden en naar de parkeergarage. Nou ik weet niet wat er gebeurt was, maar het leek wel of het kastje in de lift gegroeid was. Maar allebei hielden we onze mond, heel verstandig. Eenmaal bij de auto leek het kastje ineens een kast geworden. Denk dat alle Ikea bezoekers wel eens in zo'n sitatie gestaan hebben. Grote vraagtekengezichten, met de brandende vraag in gedachte: "Hoe krijg ik het in godsnaam allemaal in de auto???? ". Maar we hielden allebei onze mond en Ron ging aan de slag, bank werd omgeklapt, tja misschien moet ook de stoel nog wat naar voren en misschien verstandig als we de pootjes van de kast er onderuit halen... Afijn, het kostte een paar pittige denkmomenten, maar het is hem gelukt. Het was toch een kastje, en het kastje stond in de auto. God zij dank. Beiden haalde we opgelucht adem..........

Nu dus nog appartement deel 2. Via een collega van Ron hebben we wat meer foto's van het appartement waar we de eerste drie maanden zullen verblijven gekregen. Hartstikke leuk!! Enne.. Bedankt Annemarie voor het versturen ervan! Vind het heel leuk om er al wat plaatjes van te zien waar we terecht gaan komen. En ik moet eerlijk zeggen, het ziet er super uit. Krijg steeds meer zin om er naar toe te gaan.
Hier dus de foto van de ingang van het appartementencomplex.

De keuken van het appartement, met kooktoestel met dashboard. Moet er altijd aan denken als ik de Amerikaanse gasfornuizen zie. Die grote knoppen er achter. Net als in mijn poppenhuis vroeger ;-)



De slaapkamer



En niet geheel onbelangrijk "The swimming pool"



Groetjes Petra


http://www.beardie.nl

Geen opmerkingen: