woensdag 23 februari 2005

Praatjes ochtend

Weet niet hoe het komt, maar schoot vanochtend niet op. Was om 8 uur al buiten met de honden. Bij het naar buiten gaan hadden ze hun rasgenoot Doerak voor bij zien schieten, dus die werd uitgebreid begroet. Daarna kwamen we Marjo tegen met haar boxer Toto. Ook de hartelijke begroetingen van Stace en Connor natuurlijk en even een snelle babbel. Daarna even lekker door kunnen lopen. Bij terug komst kwam ik de buurvrouw tegen van een stukje verderop. Oh, zei ze, ik hoorde dat jullie gaan verhuizen en helemaal naar Amerika? Ja, zei ik, dat klopt. Nou der zoon was ook in Amerika geweest en wilde er ook zo wonen. En, afijn 20 minuten later stapten we ons huis weer binnen. Moest allerlei boodschapjes doen dus snel mijn fiets "opgestart" (Tjee wat mis ik mijn autootje in deze kou) en reed het pad af. En zag Joep aan komen lopen. Joep is ook een rasgenoot van Stace en Connor, dus die moest ik even begroeten natuurlijk. Heerlijk die Beardies! Naderhand kwam ook het bazinnetje van Joep aangelopen, dus moesten even bijbeppen en Joep had wat aan zijn oogjes dus ook nog even over gehad en zo waren we weer een kwartier verder. Daarna op mijn fiets gesprongen (nou ja gesprongen, zo atletisch ben ik nou ook weer niet) en op naar de winkel. In die winkel werk Mariet, (heeft ook Beardies en haar broer werkt bij Ron en zit nu al 5 jaar in Cary) Dus dat was gegarandeerd een praatje. Altijd lekker gezellig even bijkletsen met Mariet. Mariet volgt ons helemaal via dit blog en weet waar we naar toe gaan, want ze is vaker bij haar broer geweest natuurlijk. Leuk om te horen hoe het met Ronald gaat en met haar honden. Dus weer een kwartier verder. Toen de winkel ernaast naar binnen, alles snel gepakt en stond al snel bij de kassa. Moet er nog steeds aan wennen dat ik alleen een fietstas heb en geen achterbak die ik vol kan stouwen. Dus dat roept altijd de nodige inpaktaktieken bij me op, maar het lukt me steeds om alles mee te krijgen in 1 keer. Stond dus bij de kassa om af te rekenen en hoorde, hoi Petra. Weer een bekende dus. Wat een praatjes ochtend. Dus we liepen samen naar buiten en hebben "even" buiten staan kletsen. Dat "even" duurde ook zeker weer een kwartier........ Daarna weer op mijn fiets terug en was nog niet net binnen of het begon te sneeuwen. Kleine vlokjes en er blijft niet veel liggen. Al is het er koud genoeg voor. Zo, nu even lekker zitten en ontdooien.
Groetjes Petra

http://www.beardie.nl

Geen opmerkingen: