zaterdag 29 juli 2006

Via Washington, New York naar New Port

Vrijdagochtend(lees vrijdagnacht)heel vroeg vertrokken richting New Port, Rhode Island. Was wel ruim 700 mile dus een flinke tocht voor de boeg. Maar rond half 8 waren we al bij Washington. Althans dat dachten we. We konden aardig door rijden tot dat we stil kwamen te staan op highway 295. En het verkeer kroop vooruit. He jakkes…. Uit eindelijk bleek het niet zo’n hele lange rij te zijn. Maar de reden waarom we stil stonden was veel minder. Er was namelijk een ongeluk gebeurd en er lag een motorrijder op straat. Gelukkig kwam de ambulance er aan toen wij er langs reden. Vond het een vreselijk gezicht eerlijk gezegd. En uiteindelijk kreeg Ron daarom van mij weer een preek over zijn motorrijden. Wel zielig voor Ron, want hij kon er natuurlijk ook niks aan doen, maar ik moet er gewoon niet aan denken dat hij ook op zo’n scheurijzer rond rijdt. Vindt het nog steeds best eng. En na vanochtend werd me weer es duidelijk waarom…..
Verder zonder oponthoud door Washington en kwart over elf kwamen we langs het vliegveld in Newark.

Photobucket - Video and Image Hosting

Daar waar ik volgende maand mijn overstap naar Amsterdam heb. Zo raar…. In 8 uur rijden waren we daar. Het idee dat je er van huis uit naar toe kan rijden, komt nog steeds heel raar over. Daarna kwam al snel de skyline van Manhattan te voorschijn. Goh wat is dat toch mooi.

Daarna volgde een wirwar van borden en weg nummers. En oh... wat was ik blij met Miep. Het was achteraf gezien wel niet de snelste weg, maar we zijn er gekomen. Zonder verkeerd te rijden.

Via de brug over de Hudson River zijn we dus dwars door New York gereden. En oei wat was het hier druk!!!

Daar hebben we wel even over gedaan. Wel leuk uitzicht onderweg, maar het was mega druk, zoals je van een stad als New York kan verwachten. En het rijden in zo’n grote stad zijn we inmiddels geloof ik al een beetje verleerd. De galantheid is bij de New Yorkse mede autobestuurders veelal ver te zoeken merkten we al snel. Maar zonder kleerscheuren ook weer door New York heen gekomen.
Uiteindelijk zijn we via een toeristische route langs de kust van de staat Rhode Island naar ons hotel in New Port in Rhode Island gereden. Voor ons de eerste keer deze kant op. Maar ik vind Rhode Island echt hartstikke mooi. Heel groen en vooral de kustlijn is schitterend. Het heeft dus niet voor niks “the Ocean State” als bijnaam.

Photobucket - Video and Image Hosting

En een mooie vuurturen op een klein eilandje.

De Engelse achtergrond straalt overal van af. De mooie tuinen vol met de hortensia’s, de prachtige vuurtorens, de stenen muurtjes als erf afscheiding, de kliffen, de stranden, de bootjes….. Echt het is dat ze niet aan de linker kant rijden, maar je waant je zo in Groot Britannie.

De honden hebben nog even aan een strandje kunnen poedelen. Heerlijk vonden ze het. En ik kon even met ze mee pootje baden. Wat ook een verademing is, is dat het vandaag hooguit 25 graden was. Met een heerlijk verfrissende zeewind. Echt lekker even.

Photobucket - Video and Image Hosting

Stacey en Connor roken in de auto al de zeelucht en werden direct enthousiast. Dat waren ze nog mooi niet vergeten.

Ik weet niet hoe je die geur moet beschrijven, maar het ruikt naar je haar door de war, zand aan je voeten en ook net zoals de Nederlandse kust. Vooral als je via het Hellegatsplein de dam naar Bruinisse opreed, precies het zelfde. De geur van dat we op “ons” eiland waren. In ieder geval geeft het nu het ultieme vakantie, maar vooral een lekker zomer gevoel. Heerlijk. Dag 1 was dus al geslaagd!!!

Groetjes Petra

Anoniem zei

Mooi mooi mooi
Het doet inderdaad heel erg engels aan.
Lekker temperatuurtje ook.

Mooi foto's en weer heerlijk je belevenissen gelezen.

Erna

Anoniem zei

Ziet er prachtig uit daar zeg!! Die foto van Stacey is echt onwijs mooi!!

Kan me voorstellen dat het al geslaagd is voor jullie!

Nel zei

Wat een geweldige vakantie, ik ben van boven naar beneden aan het lezen. Dit is voor mij echt Amerika, al die leuke plaatsjes en autenthieke hotelletjes.
Wat is internet toch een leuke manier om vakanties mee te beleven. Heerlijk !! Nou geniet nog lekker door ik kom morgen weer een kijkje nemen.