vrijdag 11 augustus 2006

APK in een recordtijd

Zojuist is Ron met zijn motor naar een Apex keurstation gereden voor zeg maar een APK voor zijn motor. Dat kan bij speciale keurstations. Hij wilde eerst morgenochtend, maar hoorde dat ze tot half zeven open zijn dus is na het werk heen gegaan. Bij elkaar duurde het 6 hele minuten ;-) Koplamp, spiegels en de lichten van de remmen werden getest en dat was het zo ongeveer. Kosten: 9,10 Dollar. Koopje dacht ik zo. Van de week was mijn auto voor een beurt geweest. Kosten: 13,50 Dollar. Wat een uitgaven toch weer. In Nederland werd ik nogal es triest van al die kosten voor onderhoud, maar hier valt het tot nog toe heel erg mee. Bij Ron zijn auto zat zelfs bij de koop alle servicebeurten inbegrepen, dus ook dat valt nog steeds heel erg mee. Maar die APK op een vrijdagmiddag om half zes is toch wel heel erg grappig. Afijn, hij kan er weer een jaar op rijden en krijgt dan weer een sticker voor dit jaar.
Vanmiddag werd er ook aan de deur gebeld. We hebben een glazen voordeur en zag zo op het eerste gezicht niemand voor de deur staan. Maar zag door het raam een wit petje weg rennen. Was het belletje trek? Maar we hebben ook een nieuwe postboderes en dacht te herkennen dat zij het was, maar kon het niet goed zien. Deur open en er stond inderdaad niemand, maar Stace had al snel het geen gevonden waarom er belletje getrokken werd. Er stond namelijk aan de zijkant van de deur een pakketje. Uit Rotterdam!!! Ahhhhaaaaa post!!! Snel naar binnen, met de buit natuurlijk. Er zat lekker kaas in, een familie verpakking cocosbrood, aromat, een "Andrelonnetje" en een hele berg smeerkaas met sambal. Heerlijk!!! Bovendien een heel leuk bordje met een Bearded Collie erop. Wat ontzettend leuk gevonden Karin. Harstikke bedankt en we zullen bij elke hap aan jullie denken ;-)



Vandaag was trouwens kwa temperatuur een heel stuk beter dan de voorgaande dagen. 's Morgens met de hondjes op pad geweest. Het was bewolkt en zo'n 25 graden denk ik. En ook nog es een fris windje. Later in de morgen begon het flink te plensen en dat was weer goed voor ons grasje en de plantjes. Ook 's middags was het nog lekker. Het is wel even lekker zo'n daagje er tussen door. Voor morgen word ook nog niet zo'n hele warme dag voorspeld, maar daarna klimt het weer.
Ook hier op tv en kranten, net als in Nederland natuurlijk veel nieuws over de Londen arrestaties en de daarbij bekend geworden plannen. Vind het peroonlijk een griezelig idee dat er zo'n groot aantal mensen rondlopen met zulke enge plannen. Feit is dat we in een rare wereld leven. Zeker weer na het zien van de film waar we van de week heen zijn geweest, zet me het weer aan het denken. Het is al met al triest. Achteraf had ik ook zoiets van, oja, mijn nieuwe tas. Ik had namelijk vorige week een extra grote tas gekocht voor mijn vakantie naar NL. Die had ik speciaal voor mijn handbagage gekocht eigenlijk. In deze tas paste mijn laptop en ook nog andere dingen die ik graag bij me heb. Je mag namelijk 1 tas en 1 personal item meenemen. Althans dat mocht, dat is vast veranderd nu. Wat dat betreft heb ik niet altijd lekkere timing. Mijn slechtste timing was toch wel om op de bewuste 11 september te besluiten om es te beginnen met beleggen. En had om 10.00 uur Nederlandse tijd voor het allereerst aandelen gekocht. Om 17.00 Nederlandse tijd waren die de helft minder waard. Kwam daar overigens de dagen er na pas achter, want zo bedreven was ik nog niet in het beleggen, maar zeer slechte timing was het toch wel. Moest er vanwege de "investering" in mijn nieuwe tas weer even aan denken. Natuurlijk een schril contrast, met wat anderen zouden "verliezen" die dag. Maar het 9/11 gevoel kwam op een rare manier weer even boven. Zeker door de verslag geving van CNN gisteren. Steeds de zelfde filmpjes en de beelden op de vliegvelden. Moet eerlijk zeggen dat ik ook zeker niet zal klagen over dat ik nu minder mee kan nemen. Alles voor veiligheid, vindt ik. Kan me dan ook een beetje ergeren aan de mensen die klagen op tv en dergelijke, dat ze hun flesje water niet mee mogen nemen. Tuurlijk heel vervelend, maar het zal maar net op jouw vlucht gebeuren. Tsja, dan denk je wel anders waarschijnlijk.

Groetjes Petra

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ideaal he, die APK keuring, dat zijn de kosten niet. Al zie ik hier soms 'wrakken' rijden..met grote zwarte rookwolken.
Is de kaas goed over gekomen? Wij kregen deze week ook kaas en die was helemaal gesmolten tot een bonk drijvend in een doosje vet...zonde. Wel lekker dat het niet zo heet meer is, maargoed het is van korte duur. Mijn zus komt binnenkort deze kant op en ik zei al hou rekening met alles, maar het is voor je eigen veiligheid en die van anderen. Mensen die zo moeilijk doen moeten zich heel erg schamen....
Groetjes van beneden NC

Anoniem zei

Nou smullen maar zullen we zeggen.

Ja de mensen moeten altijd wat te zeggen hebben en als er wat gebeurt hebben ze de grootste monden. Het is inderdaad voor je eigen veiligheid, wees blij dat deze maatregelen genomen kunnen worden. Het zou erger zijn als men er niks aandoet.

Karin

Anoniem zei

Nou jammie z'on pakketje is natuurlijk altijd welkom!!!

Nog ff en dan kan je het hier allemaal eten, wat zal je smullen.

Erna

Anoniem zei

Lekker hoor, ik ben ook een pakketje voor Patries in elkaar aan het flansen. Ik weet hoe leuk het is om daar te zitten en post te krijgen. En die APK van daar zullen we hier nog missen, zeker de rekening. Fijne week !