dinsdag 22 augustus 2006

Nog geen drup....


Het is op het moment dat ik dit schrijf nog steeds droog, maar het is dreigend donker buiten. En zo te zien aan het plaatje hiernaast gaat het niet lang droog blijven. Hoop dat het morgenavond wel droog is, want dan is het concert van de Counting Crows en de Goo Goo dolls. En dat is buiten. Paraplu's mag je niet meenemen, dus fingers crossed voor droog weer.
Vanmiddag wezen shoppen in een winkelcentrum. Dit keer een hele andere kant op dan waar ik normaal heen ga. Vorige keer zijn Ron en ik daar langs gereden. En dacht steeds daar moet ik nog een keertje heen. Het lag in Garner en was een vrij nieuw winkelcentrum. Ik zag daar toen een Homegoods winkel. Was er toen snel ingeschoten, maar wilde nog wel een keertje op mijn gemak snuffelen. En dus was dat vanmiddag. Dus ik kom aanrijden, parkeer de auto en loop naar de ingang van de winkel. Is heel die winkel weg. Gewoon helemaal leeg! Nou ja! Vorige keer zo'n 4 weken geleden stond alles nog vol en was er niks te bekennen van enig sluiten eigenlijk. Nou had ik wel begrepen dat er in Apex ook een Homegoods zou komen. Vroeg in de Ross winkel die er naast zat waarom de winkel weg was gegaan. En de verkoopster zei dat ze ergens anders heen waren gegaan. Wellicht toch naar Apex. Dus niet shoppen bij Homegoods. Wel bij Pier 1, wat 1 van mijn favoriete woonwinkels is. Ze hebben er vrij moderne meubelen, wat hier contemporary heet. Ook even lekker gesnuffeld. Daarna door naar Kohl's en T.J. Max. Heb twee t-shirtjes en een spijkerjasje gescoord. En dat alles voor nog geen 35,- dollar. Daarna nog even snel naar de BJ's want ik had ham nodig voor de pizza die ik zelf zou maken vanavond. Nou laat dat "even" maar weg. Ik dacht laat ik geen voorverpakt nemen, want dat was zo veel ham bij de Bj's altijd. Bj's is namelijk een soort van Makro winkel. Dus besloot het te laten snijden. Ik weet, daar moet je hier echt tijd voor uittrekken. Vleeswaren laten snijden in Amerika is een zeer serieuze zaak. En duurt en duurt.... Voordat ze begreep dat ik echt heeeeel erg dunne plakjes wil, dan ben je al een poos verder. Eenmaal dat verklaard hebbende wordt de ham gepakt en wordt deze ontdaan van plastic. Wat ook eeuwig kan duren en vandaag was ik ook weer de gelukkige. Ik had gekozen voor imported ham en dat was een hele nieuwe. Dus extra veel verpakking te verwijderen zeg maar. Nadat de ham ontdaan was van zijn "plastic". Kwam hij uiteindelijk toch nog op de snijmachine terecht. Ik wilde 15 plakken, zo dun mogelijk. Natuurlijk moest dat weer even geverifieerd worden toen de ham had plaatsgenomen. Het snijden hier zelf gaat ook langzaam. En bij de eerste plak wordt deze in de lucht gehouden en in de rondte gedraaid. Dit alles om mijn goedkeuring te krijgen. En hij was inderdaad heel mooi dun gesneden. Standje 0 verzekerde de verkoopster me. Daarna plakje voor plakje gesneden, opgevangen en keurig netjes gedeponeerd. Heel langzaam, zodat het een heel net stapeltje wordt. Als er een plakje scheef ligt, wordt de snij machine stop gezet en werd het stapeltje weer opnieuw geordend. Afijn 15 plakken verder is het snij gebeuren gedaan. En dan denk je dat het heel voorzichtig in een plastic zakje wordt gedaan na zoveel vlijt. Maaaaarrrr, dat is niet het geval. Het stapeltje wordt dubbelgevouwen en in een plastic zakje gefrommeld. Ik weet niet wat het is, maar heb nog steeds de neiging om "voorzichtig" te roepen. Ik weet dat het er aan komt na het snijden, maar elke keer ben ik weer verbaasd over de manier waarop dit gebeurd. Afijn zeker een dikke vijftien minuten later sta ik met mijn propje ham bij de kassa van de BJ's. En bedenk me dat ik nu ongeveer gelijk met Ron zal thuis komen. Maarja ik heb mijn ham ;-)
Eenmaal op weg naar huis is er op de Hilltop Needmore road een ongeluk gebeurd. Dit is echt een landweggetje. Waar eigenlijk niet veel verkeer rijdt en altijd een gemoedelijk gevoel geeft. Je rijdt er langs de Crooked Creek golfbaan met de mooie huizen er omheen en langs veel tabaksvelden.

Nu ligt er een auto op zijn kant in een greppel. Er staat een oudere vrouw naast. Helemaal ontdaan is ze zo te zien. Er staan ook al drie politie auto's en een ambulance. Het is er gewoon druk van op Hilltop Needmore. Iets wat ik nog nooit meegemaakt heb. Hoop dat het voor de oudere vrouw allemaal mee zal vallen als ik hen voorbij rij. Veilig kom ik thuis en hoor op het antwoord apparaat nu dan toch eindelijk een berichtje van de "pest"man. Morgen komt hij voor de wespen. Het nest is al behoorlijk wat gegroeid in die paar dagen. Ben benieuwd hoe het weg halen zal gaan. Omdat hij toch hoog hangt. Als ik "pest" vrouw zou zijn zou ik het via het raam doen. Maar wie is ik? ;-)
Inmiddels hoost het hier nu buiten en hier en daar de nodige flitsen en donders. Dus goed voor gras en plantjes deze regen.

Groetjes Petra

6 opmerkingen:

Anoniem zei

De bui is inmiddels bij je gevallen aan de webcam te zien. Hier heeft het ook flink gedonderd en geregend.
Ik wil de ham ook deli/thin sliced, maar het wordt idd nergens op een 'papieren schoteltje' gelegd. Hoop dat de pizza gesmaakt heeft, mmm zelfgemaakt is altijd erg lekker. Wat doe jij voor tomatensaus erop?
Groetjes de 'benedenburen'

Petra zei

@ Patricia
Zag inderdaad ook een heleboel buien bij jullie.
Wij houden van een California Pizza. Die is met BBQ-saus en ham en ananas ;-) En de bodem van Pillsbury. Hij was erg lekker.
Groetjes de boven buren.

Anoniem zei

Ik zou geen ooog meer dichtdoen met die Bzzzz'ers!!
Wij hebben ook eens een nest gehad, op balkon in een kast, brrrr. Doe mij maar een flinke hond want vlieg of kruipbeesten.....

Nel zei

Wat erg al die zoemende beestjes, ik zou gillend weglopen !!
Wat zie ik nu...nieuwe layout van de weblog ? Ben ik nog de enigste (die ik ken) met een groene.

Anoniem zei

he die Peet,

Nog steeds geen tijd gehad om bij te kleppen =tja dat heb je met die urenlange gesprekken he daar moet je ff tijd voor maken- maar.... t schiet nu lekker op en jippie wij staan ook op t program. Ik heb nog niets gehoord van een voorkeur voor diner maar dat komt vast helemaal goed, wij hebben hier in soesterberg een super chinees, maar bami/nasi/hollandse hap u roept en wij draaien (haha de ballen gehakt). Dacht weer aan je want we hadden een phone call van united airlines... de terugvlucht is iets vervroeg ipv 14.57 nu 14.30 nou nou drama, hebben de oldies wel nodig voor de overstap want we lopen niet zo hard. Nou van de week spreek ik je echt even want ik mag geen wespenspray mee in t vliegtuig, dus even zeker weten dat ze weg zijn.

gr,uit
Soesterberg

Anoniem zei

@ Jenny
Ze zijn verdwenen hoor!
Al waren ze wel een beetje boos geloof ik.... (ieks)

@ Nel
Inderdaad een nieuw jasje, maar moet zeggen dat ik de vorige nog steeds wel mooi vond. Het is weer even wat anders zeg maar ;-)

Groetjes Petra

@ Soesterberg
Ja gaan we zeker even doen, bellen.
De wespen zijn inmiddels allemaal het hoekie om ben ik bang. Maar dat is voor zus c.q. nicht wel goed nieuws ;-)