woensdag 30 augustus 2006

Laatste keer.....

Vanmorgen weer naar het zwembad geweest en het zonnetje scheen zo waar. Toen Ron vanmorgen naar zijn werk ging hadden we dikke onweersbuien gepaard met flink wat regen. Dus ik was verbaasd om het zonnetje te zien. Tot mijn genoegen zag ik bij het aankomen rijden al wat zwemsters in het buitenbad. Gezien de dreigende regen dacht ik dat we wel binnen zouden zwemmen dit keer. Maar gelukkig toch lekker buiten. Het zonnetje kwam steeds meer te voorschijn. Terri die dit keer de les gaf, deelde aan het begin van de les mede dat dit de laatste les was die buiten gegeven werd. Huh???? Nu al naar het binnenbad? Het schijnt elk jaar zo te zijn dat rondom labour day weekend de buitenzwembaden gaan sluiten. En labourday is aanstaande maandag. Ook de verschillende zwembaden van bepaalde wijken in de buurt sluiten dan vaak. September is hier meestal een hele mooie maand qua weer, maar helaas zullen we dan weer binnen zwemmen. Ik heb deze zomer echt genoten van het buitenbad. Nou is het wel zo dat ik volgende week natuurlijk naar Nederland ga en daarna ook nog weg, dus in September ga ik toch bijna niet zwemmen. Vandaar is het voor mij niet zo'n drama, maar weet wel dat het vorig jaar in September heel warm was nog. Mijn medezwemsters waren tot mijn verbazing vol begrip. Tjsa, het werd nu toch wel wat "frisser" vaak. Frisser? Nouwww, had er nog niks van gemerkt zeg. De mussen vallen hier nog lichtelijk van het dak. Aan het begin van de week was het bij 100 degrees Fahrenheit, dat is zon 37 graden Celsius. Dus nee, niet echt koel. Ok, vanmiddag flink wat regen en donderdag komt Ernesto hier nog meer regen brengen volgens voorspellingen. Maar in het weekend kruipt de temperatuur al weer omhoog. Nou ja, omdat het dan de laaste buitenles was dan maar heel hard van genieten niet waar? Halverwege de les hoorde ik een ambulance aan komen in de verte. En de meesten stopten met bewegen en bleven in afwachting van de ambulance. Ook hier stond ik weer verbaasd van. Als ik op de weg ben, dan let ik wel erg op als ik een ambulance hoor, maar zo in een zwembad heb ik nou niet het idee, dat ik wat voor de ambulance kan betekenen. Het zwembad/sportschool ligt aan een doorgaande weg, dus de ambulance kwam nu ook zowaar in zicht. En de les viel even stil en met open monden werd de ambulance gevolgd toen hij voorbij reed. Maar, toen ging de ambulance niet rechdoor. Hij ging de hoek om. En zelfs de parkeerplaats van de sportschool op. O jeetje, dacht ik... En de engelse versie, klinkend als "Ooooh my god", klonk ongeveer zo'n 30 keer door het zwembad. Drie mensen gingen zelfs het zwembad uit om te gaan kijken. Ook daar was ik weer verbaasd over. Als het nou is om te helpen, maar om te gaan kijken? Het lijkt me dat de mensen van de sportschool wel geschikt zijn om hulp te bieden en de ambulance was er nu ook. Afijn 10 minuten later kwam het drietal weer terug. Het bleek dat een vrouw, die ook diabetisch was, onwel was geworden. Zij en de ambulance waren nu op weg naar een ziekenhuis. Goh wat een consternatie zo vroeg op deze woensdagmorgen. Ik voelde me echt een nuchtere Hollander eigenlijk. Maar nu kwam het verhaal pas goed los. En ik begreep wel iets meer waarom iedereen zo schrok. Het bleek dat tijdens mijn vakantie er een man in onze groep een hartaanval had gekregen, net na de zwemles. Hij lag nu nog in het ziekenhuis. Zijn vrouw en dochter zwemmen altijd met zijn drietjes mee. Tjsa, dat verklaarde wel een hoop. Het zet je ook te denken of het nou wel zo gezond is, al dat gesport. Ik grap altijd wel dat het krulspeldgehalte hoog is in onze groep, maar zo had ik er nog niet over nagedacht..... Ach, laten we daar maar niet te lang bij stil staan toch?
Na de les heb ik nog even genoten van het zonnetje op een ligbedje aan het zwembad en ben daarna boodschapjes gaan doen. Ik kwam net uit de Walmart en zag een superdonkere lucht. Die was er nog niet toen ik naar binnen was gegaan. Dus snel naar huis en met de hondjes een rondje gegaan. Nog geen twee tellen binnen en het begon te hozen. En nu nog steeds, met de nodige donders en flitsen. Het verschil met de weerpraatjes in NL en de weerpraatjes hier op tv, is dat er toch wel anders met regenvoorspellingen omgegaan wordt. In Nederland was dat toch altijd een dompertje zeg maar. En hier voorspellen ze de regen vaak met een big smile. Al stond het weerpraatje vandaag wel in het teken van Ernesto. Nu is deze gedegradeerde hurricane boven Florida. Hij is inmiddels afgezwakt tot een tropische storm. En als hij weer van land af gaat, is de voorspelling dat hij in South Carolina weer aan land komt en dan recht naar boven. Dus over het midden van North Carolina, waar wij wonen. De voorspellingen zijn vooral dat er veel regen komt. En tegen de tijd bij ons weer verder gedegradeerd tot een tropical depression. (Als je op het kaartje hier onder klikt zie je het beeld wat groter in je scherm)
Vergelijkbaar met tropische storm Alberto van eerder dit zomerseizoen. Deze had wel voor veel overstromingen gezorgd. Wij hebben daar weinig last van gehad gelukkig. Maar in de omgeving was er toch wel veel waterschade. Het is dus wel zaak om vrijdag niet naar Crabtree Mall te gaan, want het schijnt dat de parkeerplaats van dit winkelcentrum weer zal onderlopen. Gek toch dat daar niet iets aan gedaan wordt. Echt goed zal dit toch ook niet zijn voor de gebouwen die daar staan. Hoop dat het allemaal mee zal gaan vallen en dat er niet al te veel waterschade hier in de buurt is.



Groetjes Petra

3 opmerkingen:

Annemiek zei

De krulspelden dames zullen wel hebben willen weten of het een bekende betrof die naar het ziekenhuis moest, tja, dat geeft toch weer de nodige gesprekstof.
Ik zag op het nieuws dat er nogal wat regen gaat vallen bij jullie:(
Ik weet nog niet hoe wij er vanaf zullen komen, we hebben een reisje naar Old Forge in de planning voor het weekend. Naar het waterpark, dus nat zullen we worden, regen of niet.

Petra zei

Ja, die nieuwsgierigheid, dat is toch wel mens eigen denk ik. Vooral als er net zoiets indrukwekkends is gebeurd. Ik moet wel lachen om je beschrijving van het weerbericht. Hier wordt vrijdag de zondvloed verwacht en we leven hier in een serieuze droogte, veel bomen zien er echt uit alsof ze op sterven staan. Dus een commentaar van een van de weerspersonen hier: "I'm glad for the rain, but I don't like the rest of it". Precies mijn gevoelens! (en arme Michelle maakt hier zo ongeveer de ergste weerweek van de zomer mee!)

Anoniem zei

Ben benieuwd wat jullie van Ernesto merken, wel spannend!!

Dit is wel even iets anders dan regen overlast in Egmond aan Zee hihi.
Daar hebben ze zandzakken aan laten rukken misschien een ideetje voor het winkelcentrum