donderdag 31 augustus 2006

Klein drama onder de BBQ....


Vanmiddag toen Ron thuis kwam heeft hij de tuin "Ernesto" klaar gemaakt. Dus de schommelstoel eraf, losse dingen in de garage gezet en de BBQ uit de ergste wind. Maar bij het optillen van de BBQ zag hij een klein drama. Onder de BBQ was een slang begonnen aan het verorberen van een nog levende kikker. Ieks... Ik vind kikkers 2 keer niks, maar slangen 3 x niks. Het idee dat deze waarschijnlijk onder onze BBQ woonde? Daar werd ik eigenlijk niet erg vrolijk van. Misschien woonde hij er pas van wege de vele regen de laatste dagen. Maar nu woont hij er dus niet meer. Ron heeft hem een ander plekje toebedeeld. Met een schep heeft hij de kikker kunnen redden, voor zover mogelijk. De slang heeft het daarbij niet gered (ahum). Niet dat ik dat heel erg betreurde eigenlijk. Ik vond het een vreselijk plaatje. Die grotere kikker met die slang. Ieks....



Vannacht komt het meeste van Ernesto over ons heen. In de loop van vrijdag gaat hij naar boven richting Virginia. De televisie staat er op het moment vol van met allemaal kaartjes en weermannen op verschillende plaatsen. We hopen dat het allemaal wat mee zal vallen en dat het alleen bij veel regen zal blijven, zoals de voorspellingen nu zijn.


(klik op de foto's voor grotere afbeeldingen)

Groetjes Petra

9 opmerkingen:

Petra zei

Ha ha, ja, hij komt daarna richting Virginia inderdaad! Jammer voor onze Nederlandse gaste, want die ziet deze week niet veel zon. Wat een plaatje, die slang met de kikker! We zagen op maandag ook een moord in gang: die van een van de "supersized" wespen op een cicade. En een lawaai, dat die laatste maakte! Hopelijk blijft het bij regen...

Nel zei

Gatver....wat een foto. Ik hou ook niet van al dat glibberige, maar als ze dan elkaar verorberen....
Ik denk dat je de volgende keer eerst onder de BBQ kijkt voor je er wat op leg.

Anoniem zei

Ben benieuwd hoe het jullie vergaan is vanacht.

Erna

Anoniem zei

klein drama, jakkie, nou ik wens je veel sterkte met het weer. Hier in Nederland zijn de voorspellingen al wat beter voor de komende week. Ik hoop dat je het treft als je hier bent.
Groetjes uit een zonnig Burgh-Haamstede.

Petra zei

@ Erna
Nou we hebben het overleefd hoor. Al met al is het bij ons reuze meegevallen. Ernesto was toch iets meer ten oosten van ons gegaan geloof ik. De kust heeft veel regen gehad, wat ik nu zie op tv.
Het regent hier nu nog, maar niet echt grote druppels. Waarschijnlijk is het vanmiddag echt helemaal voorbij. De temperatuur daarentegen is heerlijk!
18 graadjes..... ;-)
Groetjes Petra

kastelke zei

VoilĂ , Ernesto hebben jullie al weer gehad.
Vorige week was ik met de riek mulch in de kruiwagen aan 't scheppen. Bleek dat ik op een bepaald moment met de punt van m'n riek dwars door de buik van een pad ben gegaan. :-(( Vond ik vreselijk erg! En nog vooraleer ik een schop genomen had om het beestje dan maar de genadeslag te geven, was het verdwenen in het hoge gras van de weide. Hij zal het toch niet overleefd hebben, vrees ik. En jakkes, die slangen, ik weet niet of je er ooit aan kan wennen als je er niet echt mee opgegroeid bent.

Anoniem zei

Gelukkig dat het allemaal meeviel bij jullie vannacht met de storm.

Slangen zie ik toch liever achter een hele dikke glasplaat/-bak en niet in de vrije natuur.

Een fijn weekend.
Karin

Anoniem zei

Wow, die foto kan zo een plaatje zijn van discovery channel..
Bij ons heeft ernesto flink toegeslagen, de NL vlag is ter ziele gegaan..Verhaal volgt nog op mijn log..
Groetjes van beneden

Petra zei

@ Patricia
Ik zag het aan de beelden hier. Ernesto is zo ongeveer bij jullie aan land gekomen. Hoop dat het wel "droog" gebleven is bij jullie. De inches regenwater bij jullie waren vele malen meer.
Het is wel typerend dat de NL vlag, bij deze wateroverlast ten ziele is gegaan.....
Groetjes Petra