vrijdag 4 augustus 2006

White Face mountain en dobberen

Vanmorgen na weer zo'n heerlijk ontbijt zijn we richting White face mountain gereden. De route er naar toe is erg mooi. De weg gaat langs een mooie rivier met daarin een paar flinke watervallen. Maar dat was voor de terug weg. Nu eerst de berg op. Allereerst kwamen we langs de skipistes, waar ook de olympische pistes waren.

Photobucket - Video and Image Hosting

Daar kun je met gondeltjes naar boven, maar daar mogen de hondjes niet in. Dus wij kozen voor de 5 mile memorial highway. Deze weg gaat tot het topje van deze berg.

De weg naar boven in de auto was heel mooi. Met prachtige vergezichten.

Eenmaal boven is er een soort van kasteeltje en een trap. Je kan het laatste stukje via een klim naar boven gaan of met de lift.

Photobucket - Video and Image Hosting

Allereerst zijn we een stuk met de trap naar boven gegaan, maar na een stuk naar boven te zijn gegaan hield de trap op en werden het flinke keien waar op je naar boven moest. Dus uiteindelijk toch gekozen voor de lift.

Het uitzicht boven was prachtig. Je kon zo van boven af Lake Placid zien liggen. Het lijkt op de foto heel donker, maar het weer was echt heel lekker.

Zo'n 25 graden met een lekker fris windje en geen humidity te voelen. Zalig! Boven hebben we dan ook even lekker in het zonnetje gezeten en zijn daarna weer naar beneden gereden. Waar we de watervallen zijn gaan bekijken. Echt mooi om te zien. En wat een kracht heeft het water dan als je het naar beneden ziet storten. Vannacht had het ook geregend hier, dus wellicht was er nu meer water dan normaal.

Photobucket - Video and Image Hosting

Dit was het eerste stukje en even verderop ging het weer verder.

Daarna zijn we een broodje gaan halen bij de Subway en hebben die op het balkonnetje van de hotelkamer op gegeten. Wat een heerlijkheid! Onder het genot van het broodje en uitzicht op het meer, heeft Ron me om weten te praten om toch ook het bootje te gaan proberen. En uiteindelijk zijn we met zijn tweetjes nog Mirror lake op geweest. En ik vond het hartstikke leuk. Wel eng, want het wiebelt behoorlijk en ik had natuurlijk mijn fotocamera mee, die ik natuurlijk droog wilde houden. Maar op zich was het water helemaal niet koud. Er waren allerlei dingen te zien op het water. Waterfietsen, kleine zeilbootjes, kano's en wij met onze "sloep", hi hi hi. Zo in het zonnetje was het echt hartstikke leuk. Al met al hebben we toch mooi drie kwartier gedobberd op het meer.

Daarna zijn we met de hondjes naar het strandje van Mirror Lake gegaan. Waar de hondjes voor het laatst hebben gezwommen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Het was een gezellig druk strandje en er waren veel mensen aan het zwemmen. Ook lagen er kano's aan de kant. Wij zaten lekker in het gras met de hondjes alles te bekijken. Bovendien zagen we ook de "Iron Man" trainen. Zij trainden voor de twee rondjes zwemmen in Lake Mirror. Op het meer is ook een speciale zwembaan met boeien afgezet. En nu zagen we ze bij het strandje aan komen. Het zwemmen is een onderdeel van de "ironman" wedstrijden. Een soort van triathlon zeg maar.

Daarna zijn we in Lake placid op een terrasje wat gaan eten. Nog niet net terug bij het hotel en toen begon het ineens te regen. Nog geen wolk te bekennen, maar wel een regenboog. Op de foto zie je heel goed de skischans weer. Die steekt echt overal boven uit.

Nu terwijl ik dit tik, onweert het. Vanaf het balkonnetje kunnen we de flitsen goed zien die bij White face mountain zijn. Nog even genieten van het uitzicht, want morgenochtend gaan we weer richting North Carolina.

Groetjes Petra

genieten
tot
de
laaste
minuut
b.drecht

kastelke zei

Petra, dit was weeral een schitterende vakantie die jullie gehad hebben! En wat een prachtige natuur!!!

Anoniem zei

de white face moutain .was dat die berg. wat die mevrouw tegen mij zij ron. dat was toch nog een heel eind rijden.nu was wel een ver gezicht zeg .de hondjes zijn nog nooit zo hoog geweest. petra wou wat vragen. wat betekend nu humidity .dat was er niet schreef je//.en toch nog op het mirror lake .in een boot gevaren. mooi was het daar zeg. oma zei die zijn ook nergens bang voor. moest jullie nog bedanken. voor de mooie kaart. snel he. groetjes uit hellevoetsluis.

Petra, jammer dat de vakantie voorbij is, heb genoten van de foto's en verhalen.

groetjes Ronny.

Annemiek zei

Ontzettend mooie foto's weer! Goeie reis terug.

Anoniem zei

Erg mooi zo de laatste dag!! En helaas waarschijnlijk veels te snel voorbij. Maar de foto's en filmpjes heb je in ieder geval!Die zijn echt super geworden!