donderdag 3 augustus 2006

Ritje door Adirondack

Vanmorgen eerst lekker ontbeten hier in het hotel. Ze hadden Yoghurt met verse vruchten. Dat is even fijn wakker worden. Daarna hadden we een ritje door de Adirondacks gepland en wel richting Saranac lake.Jammer genoeg was het inmiddels zo af en toe gaan miezeren. Maar koud was het niet. Toen we vertrokken was het een heerlijke temperatuur van 21 graden. Ik geniet inderdaad nog steeds van even de koelte. Vooral na het zien van de temperaturen in Raleigh. Nog maar even niet aan denken ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Deze foto is van lower Saranac lake. Het was echt prachtig Later ontdekte we, na een stuk op een afgelegen weg gereden te hebben, een klein strandje waar de honden het zoute water weer weggeplonsd hebben. Er was niemand, dus konden ze even lekker los zwemmen en ravotten met een stok.

Toen we erna verder reden zei ik nog tegen Ron dat als we hier nou geen hert tegen kwamen dat ik het dan ook niet meer wist hoor. Dit was zo'n mooi natuur gebied dat ik als ik hert zou zijn, hier zou willen wonen ;-) En nog geen 5 minuten nadat ik dat gezegd had stond er ineens 1 in zicht. Helaas de fotocamera te laat kunnen pakken en we konden niet stoppen omdat er een auto achter ons zat. Dus even verder op keren en hopen dat hij er nog was. En vette pech hij was weg.... Even verderop dus maar weer keren. En terwijl we keren zie ik hem terug komen. En mijn camera stond nu helemaal op scherp en vast speciaal voor mij poseerde Meneer Hert nog even. Wat een mooi hert! Ook nog een stukje gefilmd en daarna liep hij heel langzaam het bos weer in. Super en wat attent van Meneer Hert zeg ;-)

Er staan nu op veel plekken een soort van gele bloemen in bloei op de velden, wat echt een heel mooi gezicht is.

Photobucket - Video and Image Hosting

Je kan goed zien dat het hier een wintersport gebied is, want overal in tuinen zie je sneeuwscooters staan. Grappig gezicht. Na de rond rit om de Saranac lakes zijn we naar Lake placid gaan kijken. Hier ging een boot een rondje op dit meer maken, hadden we gelezen in 1 van de boekjes. Maar helaas mochten de honden niet aan boord. Vond het wel jammer want Lake Placid is echt heel mooi.

En ineens bedacht ik me dat de receptioniste had gezegd dat bij het "boat house" aan Mirror lake, waaraan het hotel ligt, we gratis de roeiboten en kano's mochten gebruiken. Omdat dit bij het hotel hoort. Dus daarna vertrokken we die kant op. The boathouse ligt echt prachtig gelegen. Er is een restuarant en een strandje.

Lake placid en Mirror lake liggen echt vlak naast elkaar. We hadden aan de Life guard die aan het strandje zat gevraagd of de honden in de boot mochten en ze gaf ons een lifejacket. En het plan was met zijn vieren te gaan roeien. Ware het niet dat Stace er echt niet in wilde en Connor er al in zat voor we er erg in hadden. Wat een apart stel is het toch. Connor stond ook echt te kijken naar Stacey van wat doe jij moeilijk man. Maar ik was van binnen misschien wel blij dat Stace aan de rem trok, want ik zag het bootje al omslaan, hi hi hi. Dus Ron is met Connor Mirror Lake opgegaan ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

En Connor liet zicht dus lekker varen en Ron vertelde dat hij heerlijk rond zat te kijken. Daarentegen stond Stace aan de kant te piepen dat hij ze weg zag gaan.

Leuk he baasje?

Van Mirror Lake zijn we naar de golfbaan geweest die bij het hotel hoort. Ook al zo mooi. In de verte zag je de skischans overal boven uit steken.

Photobucket - Video and Image Hosting

Na de golfbaan weer door gereden naar de bobslee baan op Mt. Hoevenberg en daar zijn we met een busje tot boven aan de baan geweest. Dat was wel interessant om te zien. De vrouw die de bus bestuurde vertelde dat ze zo'n 70 mile per uur op deze baan bereiken. Moet er even niet aan denken. Ron was van plan om de halve mile in de bobslee te gaan doen, maar toen wij er aan kwamen waren de kaartjes voor die dag al allemaal verkocht. En dus was het meer kijken dan zelf naar beneden sjesen. Achteraf gezien helemaal niet zo gek plan eigenlijk.

Er zitten een paar flinke scherpe bochten in de baan en je ziet dan ook dat de baan dan helemaal recht staat. Dat ze dan niet omvallen dat verbaasde me. Maar door de vaart en "G-forces" blijven ze recht door gaan. Hier de start waar ze gaan rennen en de bobslee inspringen.

Daarna door naar de ijsbaan. Eerst de buiten "speedskate baan" bekeken. De olympische spelen van 1980 zijn hier gehouden en toen heeft Eric Heiden alles gewonnen destijds, gevold op de 10.000 meter door postbode Piet Kleine.

Photobucket - Video and Image Hosting

Daarna zijn we in de ijshal gaan kijken. Waar wedstrijden waren van kunstschaatsen. Er is een kleine hal en een grote hal. In de kleine hal waren de dansparen aan het oefenen. Dat was al een prachtig gezicht. Zo mooi en zo proffesioneel. We konden niet echt achterhalen wat voor wedstrijden het waren, maar er was zeer veel schaatspotentieel aanwezig, naar mijn idee.

Daarna nog even een fotootje genomen van de aanwezige sneeuw in Lake Placid, waarvan ik een sterk vermoeden heb dat het rechtstreeks van de ijsbaan af kwam ;-)

's Avonds hebben we bij The Boathouse op hun terras een "Wiener Schnitzel" genuttigd!Dat was al weer een hele poos terug. En het was een Amerikaanse Schnitzel, want het was er niet 1, maar het waren twee schnitzels die we kregen. Tja, het blijft Amerikaans en dan doe je het niet met maar 1 zo'n plat stukje vlees ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

Morgen gaan we naar White face Mountain, ons laatste dagje hier al weer.

Groetjes Petra

Anoniem zei

Wat hebben jullie veel gezien deze vakantie groetjes Barendrecht

de oueenelizabeth was in rotterdam. vaart van daag. weer naar southampton. 293 meter lang. was op de tv. mooi schip hoor.is hier slecht weer.in zeeland hoop water over last.zitten jullie nu beter.leuk ron in de boot met connor.jammer dat de kaartjes op waren. voor het bobsleeen. het is wel een prachtig gebied. jullie zullen het wel jammer vinden. dat je weer naar huis moet. kijken jullie .goed uit onderweg. groetjes je schoonmoeder.

Nel zei

wat een leuke foto's weer. Het is toch wat met die hondjes, allebei anders, maar wel erg leuk.
Het is wel weer een geweldige omgeving.

Anoniem zei

Ik kan niet anders zeggen dan hele mooie foto's weer;-))
Echt een prachtige vakantie!!
Groetjes een een goede terugreis!!
Yvonne

Anoniem zei

Wat maken jullie een prachtige reis!En weet je wat ik helemaal byzonder vind.....dat de honden gewoon overal mogen komen en inzitten, dus ook in de hotels! Super. De foto's zijn de slagroom op de cake.....geweldig Petra!!!Ontzettend leuk om alles te lezen en de foto's erbij te zien.

Stoer hoor Connor en Ron in de boot.
Je bent ook z'on held en Stacey ook hihihi.
Die bobsleebaan ziet er ook super uit, jammer dat Ron geen afdaling kon maken.

Super foto's weer.

Erna

Anoniem zei

Ziet er weer super uit!! Jammer dat jullie niet het meer op konden met de grotere boot,maar wel een heel schattig gezicht Connor bij Ron in de boot, dat ie dat niet eng vind (Connor dan hè ;-) )
Gaaf hoor die bobslee baan, zou er zelf echt nooit af durven!!!
Nog een fijne laatste vakantiedag gewenst!! Tis vast sneller gegaan als jullie gedacht hadden hè?
Time flies when you have fun....

Annemiek zei

Mooi he? Wij zijn in mei een keer in Lake Placid geweest, maar toen was het nog lang niet zo groen. Maar je ziet wel waarom wij zo graag naar de Adirondacks gaan. Snap jij het dat zo veel mensen het links laten liggen als ze NY staat bezoeken? Maar prima hoor, blijft het lekker rustig voor ons :-)
Waar gaat het volgende stuk naar toe? Kom je nog in de buurt van de Finger Lakes?

Petra zei

@ Ma
Nou inderdaad. Zo veel leuke en mooie dingen ;-)

@ Ma 2
Hoop dat het weer snel opknapt.

@ Nel
Nou het is hier inderdaad prachtig!

@ Yvonne
Dank je wel

@ Petra S.
Je het is van te voren even zoeken welke hotels we gaan nemen met de hondjes, maar het werkt echt perfect zo. Er zijn hele internet sites die hotellijsten hebben waar honden welkom zijn. Ook van restaurants e.d. Dus het vergt wat uitpluis werk, maar is wel zo gezellig ;-)

@ Erna
Nou ik ben vandaag ook "de boot" in gegaan hoor ;-)

@ Connor
Connor vindt dat soort dingen super interessant. En Stace vond de boot te veel wiebelen. Connor komt ook bij me zitten op de schommelbank in de tuin. Rare druif....

@ Annemiek
Het is wel een beetje door jullie vakantie verhalen gekomen hoor, dat we hier terecht zijn gekomen. Vinden het er echt super. En snap ook helemaal dat jullie zo'n mooie kano hebben. Dat is echt zo mooi om te doen hier. En zo veel keuze in verschillende meren. Het moet er in de herfst ook prachtig zijn.
Dus eigenlijk.... bedankt voor jouw verhalen van de Adirondacks ;-) We hebben genoten!
Helaas gaan we morgen weer vroeg op pad richting NC. En zit onze vakantie er weer op. Maar denk dat we er nog wel es terug zullen komen. Het is erg goed bevallen.