zaterdag 24 februari 2007

Van alles.....

Vrijdag had ik wat boodschapjes gedaan en moest ook naar de Walmart. En ik was daar best vroeg en heb ik de dagelijks of wekelijkse peptalk mee mogen maken. Vond het wel grappig. Zo werd er een nieuwe werknemer met luid gejuich welkom geheten en dit gejuich was door de hele winkel over de speakers te horen. Ook was deze vestiging al 477 dagen zonder ongelukken doorgekomen. En weer volgde er gejuich. Eerst dacht ik wat hoor ik nou toch steeds. Maar later zag ik de samenscholing van blauwe Walmart vestjes in de winkel staan. Het is zo'n andere benadering dan die wij in Nederland bij een werkgever gewend zijn, maar het heeft ook wel weer wat die positiviteit.
Na het kopen bij de apotheek van de Walmart van de speciale versie van "advil, cold & sinus" ging ik weer naar huis. Ron is op het moment erg verkouden en nu zaterdag lijken die speciale Advil's goed te werken want hij gaat inmiddels al heel wat minder proestend door het leven ;-)
Vandaag was ook Ron's bril klaar. Ik had vanmorgen gebeld en hij was binnen, maar er was wel een maar. Oeiiiii, dat klonk niet veel belovend. Die maar was dat de sterkte van de glazen in zijn bril niet conform recept waren. Hmmm, ze waren iets te sterk en wilden dus al een nieuw rechter glas bestellen. Maar Ron kon wel alvast deze bril ophalen, zodat hij in ieder geval al weer 1 hele bril had. Ron was niet echt blij met dit nieuws, maar toch maar op naar Pearle. Na enig passen bleek dat de cylinder ook iets afweek met zijn oude bril en dus werd dat in het nieuwe glas ook aangepast. Eigenlijk dus wel goed dat er toch een ander rechterglas besteld moest worden, want nu kon dit er ook gelijk bij gewijzigd worden. Als het even mee zit, is dan zaterdag de gehele bril in goede sterkte.
Daarna zijn we naar het vliegveld gereden. We waren inmiddels toch al halverwege. Van de week zagen we namelijk dat onze vlucht naar San Juan eind maart een tijdswijziging had gehad en dat we nog maar 20 minuten overstap tijd hadden in Orlando. En dat is wel heel krap. Ook omdat je al 15 minuten voor vertrek bij de gate moet zijn wil je uberhaupt nog mee mogen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Vliegtuig dat net ging landen en dus heel laag over de weg vloog.


In de rij bij Delta, waar we dus mee vliegen, kwam er een steward naar ons toe, dat dat "soort dingen" toch echt per telefoon moesten. Daar had hij eigenlijk ook wel gelijk in, maar wij vinden dat "soort dingen" toch wel prettig om met een persoon te regelen, vandaar onze rit naar het vliegveld. En na enig aandringen mochten we in de rij blijven staan wachten op een vrije medewerker aan de balie. Die grondsteward begreep onze "concerns" helemaal en heeft voor ons een andere vlucht geboekt. We vliegen nu terug via Atlanta ipv Orlando en hebben iets meer dan een uur overstap tijd. Bovendien heeft zijn collega ook al de stoelen bij de nooduitgang voor ons gereserveerd en kan Ron zijn benen kwijt op de vlucht vanuit SanJuan. Helemaal goed!
Daarna zijn we naar Dorton Arena van de State FairGrounds gereden, want daar had de AKC een soort van kenningsmakings dag georganiseerd.

Photobucket - Video and Image Hosting


E.e.a. om baasjes en hun honden geinteresseerd te krijgen in de hondensport. Dus voor hondenshows, gehoorzaamheid, behendigheid en Rally. De AKC (American Kennel Club) is zoiets als wij in Nederland de Raad van Beheer kennen. Onze doggy's konden niet meedoen, omdat ze nog (steeds) niet zijn ingeschreven bij de AKC. Van rashonden uit het buitenland moet hun stamboom naar de AKC opgestuurd worden. Dat heb ik in ieder geval vandaag geleerd. De mevrouw die ons hielp heeft twee formulieren voor ons uitgeprint en te samen met de stamboom van Stacey en Connor (en 2 x $50,-) zouden zij dan ook rashonden kunnen worden in Amerika d.m.v. inschrijving bij de AKC. Vond het wel een flink bedrag, maar dan kan je wel mee doen aan wedstrijden en hondenshows. Ben alleen nooit zo sterk in wedstrijden en zo. Mis dat competitie gevoel. Zeker naar Amerikaanse maatstaven. Ik ben meer voor de leuk bezig met de hondjes ;-) Het is in ieder geval wel heel leuk om alle hondensporten zo bij elkaar te zien. Er waren best veel hondenrassen te bewonderen. Geen Beardies, maar wel veel andere leuke viervoeters.

Photobucket - Video and Image Hosting

Zoals Hazewindhonden in ruste ;-)

Photobucket - Video and Image Hosting

En..... Australian shepherds (speciaal fotootje voor Petra en Cosmo)

Ook was er een gehoorzaamheids wedstrijd en dat vindt ik altijd wel mooi om naar te kijken.

Photobucket - Video and Image Hosting


De af, zit en sta commando's op afstand.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

En het sorteren waarbij de hond zijn halter uit een stel andere halters moet aporteren. Wat hij tot twee keer toe keurig deed.

Photobucket - Video and Image Hosting

Er was ook een jeugdhandlers wedstrijd. Wat ook heel leuk was om naar te kijken. Al die gespannen koppies van de kinderen en de verschillende rassen bij elkaar in de ring.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting


Daarna hebben we nog even bij de showkeuring van de herdershonden (herding group) staan kijken, maar zoals gezegd geen Beardies te bekennen. Inschrijven kostte maar $ 5,- dus was wel leuk geweest om een keer te doen weer. Gewoon voor de leuk ;-) Er waren wel ook kynologenverenigingen en na het zien van al die actie ging het bij mij ook wel weer kriebelen. Rally lijkt me wel leuk om te doen. In tegenstelling tot gehoorzaamheid mag je hierbij kletsen tegen de hond. En dat is wel handig want bij gehoorzaamheid in NL heb ik wel eens een 0 opgelopen op een bepaald onderdeel van de test, omdat ik te veel liep te kwebbelen tegen Stace. Dus DE sport voor mij en Stace ;-)
Daarna zijn we weer op huis aangegaan en hebben lekker in de tuin gezeten. Het was weer lekker weer en even van genieten niet waar?

Groetjes Petra

13 opmerkingen:

blips zei

Zo te lezen heb je veel meer meegemaakt dan ik vandaag. Wij zijn lekker binnen gebleven vanwege een sneeuwstorm.
Vind ik ook altijd leuk die hondenshows. Men onze huidige hond zal dat nooit gaan, wel een beetje jammer. (Ze heeft het niet op ander beesten)

Anoniem zei

Inderdaad een verslag over "van alles"en ook foto's van "van alles".
Maar waar ik nu eigelijk wel nieuwsgierig naar ben is de NIEUWE BRIL VAN RON !!!!!
Graag nog even een fotootje erbij :-))
Een fijne zondag!!

Nel zei

Zo, ik ben weer bijgelezen. Leuk die hondenshows, gingen wij vroeger ook altijd naar toe (in de hondentijd) maar bij jullie natuurlijk veel groter.

Ik zou ook graag een beetje van jullie weer hebben, beetje zon kan ik wel gebruiken.

Fijne week verder...

kastelke zei

Petra, wat ik mij nou afvraag: blijkbaar kosten rashonden in Amerika ook veel meer dan in België of Nederland? Bij ons heb je voor 1000 euro toch al een echte rashond. Enig idee van de prijzen ginder?

Petra zei

@ Blips
Alweer sneeuw? Tjemig.....
Dat is weer even afzien.

@ Yvonne
Ga der aan werken ;-)

@ Nel
De hondenshow zijn niet echt groter vindt ik. Wel uitgebreider, want er zijn vaak ook andere hondensporten te zien. Zoals Rally en behendigheid. Ook duren ze langer en doen verschillende kennelclubs een show organiseren. Dit is vanwege de grote afstanden. Alle deelnemers kunnen dan inschrijven voor verschillende clubs en andere keurmeesters natuurlijk. En hoeven ze niet de hele staat door te reizen elke keer. Eind maart is hier de Raleigh dog show en die duurt iets van vier dagen. Maar op elke dag is er een keuring voor herdershonden en zo. Dus dat is wel handig 4 shows in 1 weekend zonder te verkassen ;-)

@ Kastelke
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog niet echt veel bedragen heb gehoord. Het bedrag dat ik gehoord heb van een Beardiepup was wel wat hoger, dacht iets van $1400,-. Maarja dat was van 1 pup en een speciale combinatie.

Groetjes Petra

Larissa zei

Zoooo ik ben weer helemaal bij met lezen! Ben een weekje op wintersport geweest dus liep nogal achter!

Petra zei

@Elke -- Cosmo kostte $1000, dus niet zo duur, vonden wij.

@Petra -- Leuk, die foto's van de Shepherds! Onze fokster wil dolgraag, dat we Cosmo gaan showen, maar ik ben net als jij, leuk om te kijken, maar te veel werk en competitie om mee te doen. Wij wachten trouwens met smart op de AKC papieren om in te sturen, de mede-foksters schijnt ze kwijtgeraakt te zijn :-O!

Annemiek zei

Wow, zijn rashonden echt zo duur? Ik heb er nog nooit naar gekeken moet ik zeggen.
Ik ben ook nog nooit naar een hondenshow geweest, lijkt me inderdaad veel werk om de doen. Daar moet je dan echt plezier in hebben, en de hond ook.

Anoniem zei

Wel grappig zo'n peptalk bij de Walmart. Als ik daar winkel merk ik zo niets van de slechte arbeidsomstandigheden, zal wel een weekje mee willen draaien om mee te maken hoe het er echt aan toe gaat.
Fijn dat je effe lekker in de tuin hebt kunnen zitten.
Leuk verslag over de hondenshow.
Fijn begin van de nieuwe week. groetjes,

Anoniem zei

Het blijft een avontuur zo'n nieuwe bril. Jeetje...
Ik vind het altijd een machtig gezicht die vliegtuigen zo laag over je heen.

Anoniem zei

Hopelijk is de bril straks echt helemaal klaar :-))
Idd het regelen van dit soort zaken doe ik ook liever niet per telefoon, gelukkig is het vliegveld voor jullie redelijk dichtbij. Je hebt meestal wel een uurtje overstap nodig en Atlanta is groot....
Dat lijkt mij het moeilijkste bij die shows, wanneer je niet tegen je hond mag praten... Je moet hem toch kunnnen stimuleren?
Geniet van het mooie weer komende week,
Liefs van beneden

Anoniem zei

Ja leuk zijn ze hé die hondenshows. Esther en ik keken ook zo nu en dan naar de show van de Westminster kennel club. Echt leuk om die rakkers in actie te zien.
Wat die oppepnonsens bij Walmart betreft. Dat oogt allemaal een stuk positiever dan dat het is. Geloof me, op het moment van de preek juicht al het personeel mee maar zodra het achter de rug is en men omdraait om weg te lopen dan denken ze in gedachte "stick this peptalk where the sun doesn't shine and give me a raise"
Dat is in ieder geval wat wij elke ochtend dachten bij de Boys in Brown. (je weet wel, everyone want's to race the truck)

Petra zei

@ Hein
Volgens mij zag ik die denkwijze ook hier bij de personen in de blauwe jasjes, hi hi hi.