donderdag 1 februari 2007

Wintertje

Van de week is het hier best koud geweest. Maandag morgen was het - 7 toen Ron naar zijn werk ging. Normaal ga ik er dan ook uit rond 6 uur en maak mijn ontbijtje en ga zwemmen. Maar het min 7 verhaal gaf me nou niet veel moed om de kou te trotseren. Op maandag is het water in het zwembad altijd al wat kouder, want volgens mij gaat op zondag de kachel op de spaarstand. Dus het koude water lokte mij nou niet echt uit mijn bed en heb me dus omgedraaid en ben nog mooi even blijven liggen. Toen ik later met de hondjes naar buiten ging voor een wandeling was het nog steeds min 5. En toen ik dit zag ben ik heel erg, met de nadruk op erg, aan het zoeken gegaan naar mijn handschoenen. En na verwoede zoekpogingen ook gevonden! Gelukkig maar want het was echt wel koud ondanks een heerlijk zonnetje. De hele week was het verder 's nachts ver onder het vriespunt en werd het overdag ook niet zo heel erg warm. Ik ben dus heel stiekum wat later in de ochtend gaan zwemmen. Ik heb het geloof ik al eens eerder verteld, maar de weg naar het zwembad gaat via een heel koud gangetje en op de 1 of andere manier weerhield het me ervan om vroeg op pad te gaan. Normaal heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar die min op de therommeter deed het hem. Het was wel duidelijk dat ik niet de enigste was die opstart problemen had in de ochtend, want het was best druk steeds in het zwembad. Gisteren is trouwens ook mijn waterdichte doosje voor de Ipod binnen gekomen. Hij werd om kwart voor elf bezorgd en ik was om half 11 weg gegaan om te gaan zwemmen. Dus heb nog geen zwemervaring met muziek gehad. Maar morgen komt daar verandering. Al klopt dat niet echt helemaal, maar straks daar over meer.
Gisteren kreeg ik een mailtje van WRAL. Wral is hier de plaatselijke nieuwszender en ik heb me bij hen opgegeven voor weerswaarschuwingen. Dit keer kwam er een Winter Storm Watch mail in mijn mailbox. Vond het wel mooi klinken "Winter Storm Watch" ;-) Maar de voorspellingen waren dus veel wits en koud voor vandaag. Hmmmm, zou dat wel goed komen met de koffie vandaag met de NL dames? De koffie was vandaag bij mij, dus ik hoefde er niet uit. Maar kon me voorstellen dat de andere dames er ook niet liever niet op uit gaan als het niet nodig is. Eerst maar afwachten wat het weer zou doen. En de voorspellingen kwamen vanochtend bij het ontwaken mooi wel uit. Het sneeuwde en het sneeuwde best goed door. Al snel was het een stuk wittere wereld.

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting


Meer nog dan de vorige week. Na een aantal belletjes over en weer, werd besloten om de koffie een weekje uit te stellen. Toch maar zekerheid voor alles. Hier op tv is het echt een big thing die sneeuw. Het hele sociale leven is ontregeld. De scholen in de hele county bleven ook nu weer gesloten en ook het bedrijfsleven ondervindt heel wat hinder. Zo was het zelfs dat Ron voor vanmiddag een afspraak had bij de kapper die in de morgen al afgebeld werd. Te gevaarlijk werd er verteld, hi hi hi. Tsja...., het is wat? Na al het gebel ben ik met de hondjes aan de wandel gegaan, want die stonden met hun neus al tegen de ramen aan. Alsof ik nu zo nodig moest bellen, er was sneeuw buiten hoor! Duidelijker konden ze het me niet maken. Eenmaal buiten waren de kwispels erg blij om door de sneeuw heen te kunnen rennen. Bij het wandelen waren we Rhonda, Megan en hun hondje Truffles tegen gekomen en zijn we er na bij ons in de tuin geweest. Waar de honden even lekker los konden sjesen.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting


Zo leuk om te zien. Vooral Connor vindt zo'n speelkameraadje erg leuk. Megan was Stacey's kameraadje want zij gooide steeds sneeuwballen en dat vond Stace wel een leuk spelletje. Wat een sneeuwpret kunnen ze dan toch hebben.

Photobucket - Video and Image Hosting




Nadat Megan en Rhonda weer naar huis waren en ik Stacey en Connor ontdaan had van hun sneeuwballen aan hun voeten, kreeg ik ineens een ingeving.... Zou ik? Zou mischien wel? Ja ik ga dat mooi doen.....

Photobucket - Video and Image Hosting


En voor ik het wist zat ik in de hottub! Heerlijk.... buiten alles wit en ik in de bubbelbak! En... met mijn ipod! Dus een soort van "bubbelen met muziek" ;-) Want je kunt er mee zwemmen, maar je kan er dus ook mee bubbelen met mijn nieuwe waterproof Ipod!! Wat een heerlijkheid. Voelde heel mijn koude benen van het wandelen ontdooien.
Van de week zijn we ook begonnen aan een "O.C." marathon. Bij toeval ontdekte ik deze serie een paar weken geleden op de tv. Lekker snel was ik daarbij niet, want de serie is inmiddels geloof ik aan het derde seizoen begonnen. Maar nu eenmaal ontdekt vindt ik het een erg leuke serie. Met de nieuwe Blockbuster online ontvangen we nu steeds DVD-tjes met de voorgaande series en zitten we er nu helemaal in.
Verder hebben we ons gebogen over de belasting papieren voor dit jaar. Of nee eigenlijk van vorig jaar. Ook hier moet je die invullen, hi hi hi. Maar.... we hebben inmiddels ook kennis gemaakt met "Turbo-tax". Klinkt gevaarlijk al die "Turbo" en "Tax" bij elkaar, maar dat valt in de praktijk reuze mee. Turbotax is een programma wat je op je computer installeert en aan de hand daarvan kun je je papieren invullen. De belastingen zijn hier toch wel weer anders dan in NL. Je hebt echt 1001 dingen die je zou kunnen aftrekken en daardoor zien wij niet altijd door de (tax)bomen, het bos meer. Maar dankzij onze nieuwe Turbovriend zijn de Federal tax en State tax formulieren klaar ;-)

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een gave foto's ! En Petra, sneeuw en in de hottub...ik pak het vliegtuig en kom naar je toe ! Wow you go girl. Groetjes en veel bubbel plezier...!

Anoniem zei

Wauw, wat een leuke foto's!!! Ik vind het wel zielig voor Stacey en Connor dat je een witte frisbee voor ze hebt, deze moet toch ook maar aan de sneeuw aangepast worden hihihi. Maar zo te zien hebben ze geen moeite met het vinden van de frisbee. Heerlijk om nu in de hottub te zitten en ook lekker genieten naar een muziekje van eigen keuze.
De vogels zijn je nu zeker dankbaar voor het voer wat er in je tuin hangt.
We wachten nu alleen nog op een foto met een sneeuwpop!!

Groeten, Kaar

Petra zei

Heerlijk, zeg, zo'n pak sneeuw! Hier is het al de hele dag waterkoud, maar het weerbericht ging van "moderate snow amounts" naar "an inch possible". Ik verwacht er dus helemaal niets van! Jammer, dat we zover weg wonen, Cosmo zou speelkameraadjes ook erg leuk vinden!

Anoniem zei

Ik wil ook sneeuw....!!! Hier alleen maar vieze regen en een koude net niet temperatuur.. Ik moet ook lachen om al die voorzorgsmaatregelen, ze zijn in NC echt niets gewend hahaha
Geniet jij er maar lekker van in de hottub, echt een super idee.
Groetjes

Anoniem zei

Wat is het toch leuk om naar te kijken zo als die twee aan het stoeien zijn in de sneeuw.
Het zijn weer mooie plaatjes.
groetjes uit .Barendrecht

Petra zei

@ Mary-Ann
Ja kom maar even bubbelen hier hoor ;-)

@ Karin
Ja ik liep ze ook de hele tijd te zoeken die frisbees. Stace en Con hadden er minder moeite mee volgens mij. Helaas geen sneeuwpop, in de middag begon het te regenen en was de sneeuw snel al een eind weg.

@ Kasaka
Ja denk dat Cosmo en onze hondjes dikke maatjes zouden zijn.

@ Patricia
Ja zag op de weersvoorspellingen dat het bij jullie meer regen was ipv sneeuw. Misschien volgende week nog een kansje? Er komt nog meer kou onze kant op zeggen de weer meneren. Maar eerst moeten ze een beetje bij komen van alle stress van vandaag, hi hihi.

@ Ma
Nog een maandje en je kunt ze weer live bewonderen. (En zij jou ook!)

Groetjes Petra

Anoniem zei

Oooooo, bubbelen in dat witte landschap, wat lijkt me dat heerlijk.
Ben echt jaloers op je, die sneeuw moeten we hier nog steeds ontberen, las net dat we de warmste januari ooit achter de rug hebben.
Eric

Anoniem zei

Wat heerlijk ziet de hottub eruit zo in de sneeuw, je zou er zo instappen! Lekker zo de jongens los in de tuin, ik ben gisteren weer naar de Schelphoek geweest, het leek hier wel voorjaar!
Mooie foto`s trouwens!

Anoniem zei

Wat een watjes zeg, die Amerikanoos een beetje sneeuw en het leven ligt op zijn gat.

Zalig voor de dogs, lekker sneeuw sjezen.
En bij de foto van de Bubbelbak werd er door mij een kreet van verrukking geslaakt.
Zalig!!!!!!!!!!

Erna

Anoniem zei

Vind het altijd van die mooie en gezellige plaatjes als het gesneeuwd heeft.
De honden die het helemaal geweldig vinden!!
Tja en dan heerlijk na een wandeling in de sneeuw het warme bubbelbad in :-)))

Petra zei

@ Eric
Ja het is nog steeds een kwakkel wintertje in NL he?

@ Mariet
Oh de Schelphoek is ook errug leuk. Durf het niet tegen Stace en Con te zeggen hoor. Voor je het weet staan ze bij je voor de deur Mariet ;-) Die vonden het daar altijd heerlijk plonsen.

@ Erna
Ik hoorde je bijna hier ;-)

@ Yvonne
Leuk is dat he? Ze worden er altijd zo blij van hier. Even lekker de kolder in hun koppie!

Anoniem zei

Heb genoten van het filmpje van het spelen van Stacey en Connor in de sneeuw!!
Wat een geweldig gezicht die 2 aan 1 frisbee trekken!!

Hoop dat we hier ook nog wat sneeuw gaan krijgen, vinden de meiden echt super!!

Dat bubbelbad ziet er inderdaad echt heerlijk uit!! Genieten geblazen!!

Anoniem zei

Wat een heerlijke ravotters zijn het toch, vechten om de frisby en ploeteren door de sneeuw. die filmpjes zijn altijd leuk met die twee wildebrassen hahahahaha.