vrijdag 2 februari 2007

Zo gezellig....

Het was vanmorgen zo gezellig om met de mannen van BlØf te kunnen zwemmen. En dat al om half zeven in de morgen! Normaal vindt ik het baantjes zwemmen altijd het langste duren en tel geduldig de baantjes tot 36. Dit is 1 mile aan baantjes. Nu was ik door al die lekkere muziek gewoon de tel kwijt geraakt, hi hi hi. Het ging met een muziekje terwijl je zwemt zo lekker snel. Echt zalig. Het Aquarobic ging ook veel lekkerder. De tijd vloog echt voorbij. Dus al met al kan ik wel stellen dat mijn WaterIpod mij heel goed bevalt. Maar er zitten twee nadelen aan. 1. Wat ik al vertelde dat ik de tel kwijt raak. 2. Dat ik eigenlijk ook een kussentje op de bovenkant van mijn hoofd kan gaan binden. Want ik ben zo lekker aan het zwemmen en vergeet dat ik al aan de overkant ben. Met alle gevolgen van dien. Een dikke vette "Boink" dus. Tot twee keer aan toe, hi hi hi. Hoe zat het nou ook al weer met die ezel????
Na het zwemmen heb ik de belasting papieren bij het postkantoor afgegeven en ben ik met de hondjes gaan wandelen. Tijdens het wandelen bedacht ik me dat het wel weer eens leuk was om met ze te gaan fietsen. En daarna ook de daad bij de gedachte gevoegd en 1 voor 1 met ze aan het fietsen gegaan. De heertjes vonden het heerlijk. En in een mooi drafje liepen ze keurig mee. Op mijn terugweg met hond nummer 2 kwam de buurvrouw van hier achter vanuit haar voordeur op ons afgestormd. "Oh Petra, how wonderful", riep ze me toe. "Uhhhh, why that?", vroeg ik terwijl ik mijn fiets en hond tot een stilstand probeerde te brengen. "How your dogs do this so perfectly, it is a joy to watch you!". Huh?, verstond ik nou wel goed wat ze zei? Zo erg bijzonder is het toch niet? Alhoewel, ik heb hier eigenlijk nog niet veel mensen met hun hond zien fietsen. Er volgde een heel verhaal dat ze dat met haar hond ook geprobeerd had en dat die steeds in haar voorwiel wilde. En dat ze het zo knap vond dat Stace en Connor netjes naast bleven lopen. Dus ik vertelde dat we daar al heel vroeg mee begonnen waren en dat Stace zelfs om te wennen in het voormandje had gezeten als pup. En daardoor helemaal niet bang was voor de fiets. Bij Connor hadden we eerst steeds zelf naast de fiets gelopen en daarna pas gaan fietsen. Nou ze vond het nog steeds super de buurvrouw en moet zeggen dat ik haar enthousiaste reactie wel erg leuk vond. Ze kwam echt naar buiten gerend, hi hi hi.
Gisteravond had ik trouwens voor het eerst een mueslibroodje gebakken in de broodmachine. Eigenlijk was het geen speciaal recept, maar had gewoon bij het bruinbrood recept wat ik van Sylvia had gehad, rozijnen en een paar scheppen muesli gedaan. En moet zeggen het was echt heel erg lekker. Heb het brood nu in boterhammetjes gesneden en ingevroren en zo heb ik elke keer een lekker muesli boterhammetje. En die vullen echt behoorlijk kan ik wel zeggen. Goed voor de fibers zullen we maar denken ;-)

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Op die manier krijg je ook nog hoofdpijn van Blof:)
Lijkt mij ook wel heerlijk zwemmen met een muziekje!
Leuk zo'n complimentje toch van de buuf?

Petra zei

Lijkt mij ook wel wat, zwemmen op muziek zo! Vooral je eigen deuntjes!
Met Cosmo wil ik ook gaan fietsen, dus jij zegt, dat het goed is om hem al vroeg aan de fiets te wennen? Wanneer begon je daar precies mee?

Anoniem zei

Hahaha en grappig verhaal hoor. Koppijn van de muziek. Nog steeds hebben wij geen broodmachine. Ik vind dat gevulde brood er overheerlijk uitzien trouwens.
Tja lange tijd niet bij je blog langsgeweest. De bloglines reader gaf geen nieuwe post aan, meerder weblogs worden niet geupdate. Maar ik ben er weer.

Sylvia zei

He lekker zo'n muesli broodje! Heb ik nog niet geprobeerd, ga ik ook een keertje doen. Inderdaad kan je brood uit de machine heel goed invriezen, ik heb ook altijd een reserve voorraadje in de vriezer liggen voor als ik bezoek krijg ofzo.
Groetjes

Petra zei

@ Bianca
Ja letterlijk wel ja ;-)
Het is echt aan iedereen aan te raden hoor het zwemmen met muziek.

@ Kasaka
We hebben het fietsen echt steeds een beetje opgevoerd. Als pup zat Stace in het boodschappenmandje voorop. Heerlijk vond hij dat. Daarna eerst begonnen met lopen en de fiets er bij. Dus aan 1 hand de fiets en de andere hand de hond. Daarna pas in een heel langzaam tempo gaan fietsen. Wel belangrijk is dat de hond goed volgt bij het wandelen. Want met fietsen werkt dat net zo. Hij moet jou goed in de gaten houden. Ook is het belangrijk dat de hond in "draf" gaat en niet "galopeerd", om even deze paarden termen te gebruiken. Het galoperen is niet goed voor de gewrichten van de hond. Dus je tempo zo aanpassen dat de rug netjes recht blijft zeg maar. Je hebt ook speciale veren die je aan de fiets kunt doen, zodat jij beiden handen aan het stuur kan houden. En dan nog even de leeftijd. Ik denk dat je pas echt mag gaan fietsen met hem als hij volgroeid is. Dus met 1 jaar ongeveer. Je kunt nu natuurlijk wel een beetje oefenen met het lopen naast de fiets. Of als het nog past in een mandje. Ik hield altijd aan, voor elke maand dat de hond oud is mag je 10 minuten achtereen met hem spelen, wandelen e.d. Daarna heeft hij zijn rust nodig ;-)

@ Sylvia
Ik ben echt reuze blij met je recept hoor. Het is echt een heerlijk brood!

Groetjes Petra

Anoniem zei

Als ik je brood verhalen lees krijg ik steeds meer zin om het ook te gaan proberen. Ik kan nog steeds niet echt brood vinden dat ik denk: Ja dat is hem!

Wel een uitvinding hoor die muziek. Op uitzondering van je hoofd stoten dan..haha

Anoniem zei

Let dan ook op waar je zingt ehhh zwemt !!!!
Hihihi
Zal heerlijk zwemmen zijn zo!

Anoniem zei

Complimenten zijn ze in de states gul mee, tenminste dat is mijn ervaring. Heerlijk sporten met muziek...Het brood ziet er lekker en gezond uit. Lekker met een plak jong belegen ! Fijne week, Petra !