vrijdag 18 mei 2007

Wat nieuws

Met Stace gaat het elke dag weer wat beter. Hij heeft weer zijn gewone speelmomentjes 's ochtends. En voor Connor is dat ook wel leuk, want die snapte er niet veel van waarom hij niet meer wilde spelen. Zijn tandvlees is nog niet helemaal wat het moet zijn en het verschilt nog steeds wat van dag tot dag. Maar het gaat echt de goede kant op.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Van spelen wordt je moe. Dus daarna lekker slapen met Apie bij je in de buurt. Maandag mogen we weer gaan bloedprikken in het dierenziekenhuis en weten we wat het de nieuwe waardes zijn van zijn rode bloed lichaampjes. Door dit alles ben ik me ook gaan verdiepen in het Open Health Registry van Beacon. Dit is een groot databestand waar de gezondheid van veel Bearded Collies wordt bijgehouden. Zo komt er een overzicht van ziektes die vaak voorkomen en die wellicht in de toekomst voorkomen zouden kunnen worden. Het blijkt uit de data van 2006 dat auto-immuun ziektes de nummer 2 is van de meest voorkomende ziektes. Heb nu inmiddels ook de gegevens van Stace en Connor ingevoerd. Het is zo belangrijk dat er zo veel mogelijk Beardies met een stamboom aan mee doen. Inmiddels zijn er al veel Beardies uit verschillende landen ingevoerd. Zo'n 1000 nu ongeveer. En... nou weet ik dat er meerdere Beardie eigenaren ook mijn blog lezen. Dus voor de Beardie eigenaren die geinteresseerd zijn, HIER kun je je registreren en jouw honden inschrijven. En HIER vindt je uitgebreide informatie over het Open Health Registry. Mocht je vragen hebben of iets niet helemaal snappen mag je me altijd mailen. Wellicht dat ik je kan helpen! Doe het niet voor jezelf, maar doe het voor de Bearded Collie!!!

Gisteren was trouwens ook weer een wandeling van een aantal Nederlandse Beardies in Noordwijk. Prachtige foto's kreeg ik van Erna. Dat mis ik toch wel hoor die lekkere strandbeardiewandelingen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En ik denk Stace en Connor ook. Het was altijd zo gezellig zo met zijn allen en daarna lekker wat eten. Van dat laatste kreeg ik ook foto's maar die zal ik jullie besparen. Overheerlijke pannekoeken met de lekkerste toetjes ;-) Nog bedankt hoor Erna, kon er vannacht mooi niet van slapen, hi hi hi...... Duidelijk te schokkend voor dit Nederamerikaantje.
Ik ben trouwens wel ook bezig met het organiseren van een wandeling hier voor de Carolina Bearded Collie club. Hij zal in Oktober gaan plaats vinden, als de enorme warmte weer voorbij is hier. Weliswaar wel anders dan de Nederlandse versies, want de hondjes mogen hier nergens los lopen. Maar dat mag de pret niet drukken. Waarschijnlijk wordt het Lake Pine of Johnson Lake, maar ik moet nog even kijken waar de shelter beschikbaar is. Je kan hier namelijk van die overdekte picknick plaatsen huren. Daar kunnen we na afloop wat eten of BBQ-en na afloop. Tegen die tijd is het ook bijna Halloween, dus dat wordt een leuk thema voor die dag ;-)
Gistermiddag werd ik ook nog gebeld. Maria belde me. En nou ben ik heel goed in het onthouden van gezichten, maar namen een heel stuk minder. Maria, aan de andere kant van de lijn, kletste honderd uit tegen me. Het was dus duidelijk dat ze mij wel kende en oh wat voel je je dan toch vreemd. Na even gekletst te hebben begreep ik dat ze hier uit de wijk kwam. Oh dat hielp en in de tussentijd bleef ik maar denken, Maria???? Afijn uiteindelijk begreep ik dat ze wilde vragen of ik voor haar wilde "subben". Ja dat is ook een nieuw woord wat ik onlangs geleerd heb. Ik sta namelijk op de "sub-list" voor Bunko hier in de wijk. Wat is Bunko? Nou moet ik vertellen dat ik de eerste keer dat ik het woord Bunko hoorde er allerlei wilde fantasieen door mijn hoofd gingen, maar dat blijkt zwaar tegen te vallen. Bunko is gewoon een dobbelspelletje. En nou vroeg buurvrouw Alison, die ook "subt" of ik ook niet wilde "subben". Wat dus eigenlijk inhoudt dat je invalt als iemand verhinderd is op de bunko avond. Dus ik had ja gezegd en nou krijg ik steeds emails met het laatste Bunko nieuws, hi hi hi. En nu dus ook het telefoontje van Maria. Maria vertelde dat het vanavond bij Amy thuis was. En nou ken ik wel de naam Amy, maar weer kwam het gezichten verhaal naar boven. Dus ik moest toch echt even vragen waar Amy ook al weer woonde. Blijkt dus vier huizen verderop, tjsa..... Maar goed, om 7 uur was het verzamelen en om kwart voor 8 begon de Bunko. En zou me alles uitgelegd worden, want ik had namelijk nog nooit "ge-bunko-ed". Hoe zou je dat eigenlijk zeggen? Ik bunko, hij bunkoot, wij bunko-en? Nou ja, het zal wel. Maar Maria had me al verteld dat ik me daar niet zorgen om hoefde te maken, want het zou allemaal wel vanzelf gaan. Om 7 uur zag ik Beth van de overkant naar Amy toe lopen en dus ging ik ook maar van huis en ineens kwamen de dames overal naar buiten. Zo grappig. Dus met zijn allen liepen we naar Amy. Na wat gezellige babbels en een drankje begon het Bunko-spel. Wat dus inderdaad heel makkelijk was. Er zijn 12 dames en die leggen allemaal $ 5,- in. En er zijn drie tafels om te spelen. Dus 3 keer 4 dames aan 1 tafel. Voor het spel zelf zijn er drie dobbelstenen en moet je zoveel mogelijk gelijke gooien. Eerst zoveel mogelijk keer de 1, daarna de 2 enz. enz. tot de 6. Gooi je drie dezelfde van het getal van dat moment heb je Bunko. En....... dan krijg je een mooie ketting om, hi hi hi. Gooit iemand anders Bunko dan gaat de ketting over. En zo wisselt die ketting steeds. Voor elke 1 of 2 of 3 enz enz. die je gooit krijg je een punt. Je speelt ook dan met de gene die schuin tegen over je zit. Dat is je team genoot. Nadat de punten geteld zijn wissel je van tafel, maar je mag niet met dezelfde teamgenoot spelen. Snappen jullie het nog, afijn het zit wel wat ingewikkeld in elkaar, maar ik heb ontzettend genoten gisteravond. En ontzettend gelachen. In het begin snapte ik er geen hout van, maar daarna viel het kwartje. Ik vond het zelfs leuk! Halver wege was er even een bunko pauze en waren er allemaal hapjes en was het weer even gezellig babbelen. Daarna nog twee rondjes en toen moest je optellen hoe veel je potjes je gewonnen had en hoeveel verloren. Daarna ging Amy bekend maken wie er gewonnen had. En wat blijkt????? Ik had de meeste Bunko's, is dat wat! En kreeg dus $ 20,- , ha ha ha. En het werd nog erger.... Ik had ook de laatste Bunko en kreeg nog eens $ 10,-. En nou was het ook nog zo dat ik het meest gewonnen had, maar omdat ik al de meeste Bunko's had ging die naar degene net onder mij. Is dat wat????? Duidelijk geval van beginnersgeluk. Nou waren er nog meer prijzen hoor, dus ik ging niet helemaal met de poet er vandoor. Maar, ik weet niet of ik de volgende keer weer mag "subben", hi hi hi. Al met al was het een hele leuke avond!

Groetjes Petra

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha ik snap er nog steeds niets van, maar begrijp dat naast gezelligheid je er ook nog rijk van kunt worden. Top Petra!!

Anoniem zei

Leuk leuk mijn fotootjes op je Blog.
Erg leuk dat spelletje maar snap er niks van hahaha.
Beginnergeluk houwe zo!!!!!!

Erna

Anoniem zei

Zo zo wist niet dat je met bunko zoveel geld kon winnen!!Ik zou zeggen vooral doorgaan!! De wandeling op Noordwijk was gisteren weer heerlijk, maar we blijven jullie toch wel missen oor)
Ben trouwens wel benieuwd naar de nieuwe stand van Stace zijn bloed!
Dikke knuf voor de boys en een fijn weekend!

Petra zei

Hee, grappig, ik ga vanavond ook "subben" bij Bunco. Bij ons is er een thema en de prijzen zijn daar in de trand van.

Dizzymisslizzy zei

Tuurlijk mag jij weer subben de volgende keer! Dit was natuurlijk alleen even een opwarmertje voor de nieuwkomer. De volgende keer word je vet ingemaakt ;-).
Het woord "sub" zal wel van "substitute" afkomen. Mijn kinderen hebben af en toe ook een sub op school namelijk en daar wordt dan een invalkracht mee bedoeld.
Ik moet het hier in de straat ook maar eens gaan proberen te regelen. De bloc party die we een paar weken geleden in de straat hadden was ook een groot succes. Ik heb daar sommige buren toch "anders" leren kennen :-).

kastelke zei

Ik 'kende' die Bunko van op Petra (Kasaka) haar blog. Wie weet mag ik het ooit ook nog gaan spelen! En zo leer jij je buurtjes nog wat beter kennen, zodat namen én gezichten (en huizen en echtgenoten en kinderen en huisdieren en ...;) netjes aan elkaar gelinkt gaan worden.
Stapje voor stapje dus goed nieuws ivm Stace! Hopelijk maandag dus ook de bevestiging daarvan!

Anoniem zei

Ik snap niets van jullie Bunko-spel, misschien leer ik het nog wel in de toekomst.Fijn dat Stacy stapje voor stapje vooruit gaat.

Anoniem zei

Dat is lekker die beginners geluk hahaha houden zo ;-)

En meid super dat je de link van
Open Health Registry vermeld heb op het beardie forum.
Hoe meer beardie's hoe beter!

Groetjes Nancy en knuffels voor Stace en Connor