donderdag 24 mei 2007

We zaten met een ......

Van de week 's avonds kwam er hier een zeppelin over vliegen en dat ging nog heel snel ook. Je hoorde hem bijna niet en moesten goed kijken wat het nou was. Maar het was best grappig om dat te zien.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Op zich ook nog niet zo heel erg schokkend nieuws, maar nou zit ik al heel de week te verzinnen hoe dat kinderliedje met die zeppelin nou toch ook al weer ging. En dat bleef maar knagen. Zo ontzettend irritant. Ron had er nog nooit van gehoord dat liedje. Maar je moest dan steeds het laatste woord weglaten. En dan van die gebaren met je armen maken. Wist me te herinneren "en we zaten met een zucht...." en "we hadden pret voor 10" Want dat moest je met je handen dan doen. Afijn vandaag had ik de hele tekst in mijn hoofd. Wat raar dan toch dat dat aan je blijft knagen ;-) Voordat jullie ook de rest van de week lopen te denken en te verzinnen hier de tekst....

"We zaten met een zucht
Al boven in de lucht
We zaten zoo gezellig in een schuitje
En niemand kon ons zien
We hadden pret voor tien
Leve de Zeppelin"


En dan zo fijn de klemtoon op "shuiuiuiui-tje" hi hi hi hi. Zo.... en nou kunnen jullie de rest van de dag dit liedje blijven neurien want dat had ik dus ook, hi hi hi.....

Stace heeft vandaag helemaal bijgeslapen van alle actie van gisteren in het ziekenhuis. Denk dat alles toch wel een impact heeft. Ik blijf zijn tandvlees steeds een beetje rozer zien worden en blijf dus ook goede hoop houden. Laat hem maar lekker slapen en rusten des te meer kans heeft het lichaam om rode bloed celletjes te maken. Het is wel zo dat Stace altijd al een beetje mijn schaduw was. Op mijn fotoblog had ik al eens een portret gemaakt van mijn schaduwen. Inderdaad in meervoud, met Stacey als schaduw nr. 2. Stace is gewoon altijd bij mij in de buurt. En nu na alles wat er gebeurt is de laatste weekjes, is dat nog meer geworden. Hij hangt ontzettend aan me en houdt me echt constant in de gaten. Sta ik op, volgt hij. Ga ik naar buiten, blijft hij zitten staren wat ik ga doen en of ik al weer in aantocht ben. En ik vind het dan ook moeilijk om die lieve kijkers alleen te laten op het moment. En dat hoeft gelukkig ook niet en doe ik zeker door de weeks alles wat rustiger op het moment. Hopelijk als hij zich dalijk weer wat beter voelt gaan we daar wel weer wat aan werken.....



Me and my shadows

Ook nog even een fotootje van Connor. Een echte "achter-de-geraniums" foto. Nouja niet helemaal, het zijn rozen, maar vond het wel in die categorie vallen.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Hij loopt overdag nu ook wat minder omdat als ik alleen met Connor naar buiten ga, Stace lichtelijk in paniek raakt en dat moeten we nu op dit moment niet hebben. Dus als Ron thuis komt, neem ik Stace apart en kunnen hij en Connor op pad gaan. Even frisbeeen of de wijk in. Wel zielig voor hem, maar gelukkig is zijn grootste hobby ook slapen, dus valt het in zijn geval nog wel mee.

Vandaag zijn ook onze paspoorten bezorgd door de UPS. Plus de oude er ook bij. Daar zitten nu gaten in, behalve in het gedeelte waar de visa zit en de stempels van vorige bezoeken aan diverse landen. Deze moeten we nu voortaan allebei meenemen als we gaan reizen. Iets omslachtig, maar beter dan weer naar het consulaat in Amsterdam te moeten voor een nieuw visum. De nieuwe foto's waren erg leuk. Ik kijk heel erg bedenkelijk op de foto. Alsof ik weinig vertrouwen had, dat de foto's gingen lukken. Wel grappig om te zien. Maar gezien privacy redenen zet ik de foto er maar niet op. (goede smoes he?)

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Ook nog een leuke mededeling. Zoals vorig jaar hadden we onze palm in de tuin laten staan in de winter. Dus met toch wel erg frisse nachten van min 8 graden hier, waren alle takken helemaal geel geworden en hadden we een hard hoofd in dat hij het zou gaan redden. Dus hadden we een paar weken geleden een noodgreep gedaan en alle gele takken er af geknipt. En wonder boven wonder er zit nu weer leven in. Geweldig he. Er komt een hele nieuwe rij takken aan de cycas

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Aankomend weekend is het hier een lang weekend. En niet vanwege pinksteren, maar vanwegen memorial day. Ron is dus maandag ook lekker vrij. De vooruitzichten hier zijn ook mooi weer, dus wie weet als het met Meneer de Bruin goed gaat, zullen we ook nog wel een uurtje gaan varen dit weekend. Dat is wel makkelijk dat de boot hier in de tuin staat en het meer vlak bij is ;-) Memorial day wordt hier ook wel een beetje gezien als de start van het zomer seizoen. Zo gaat het zwembad van de sportschool altijd in dat weekend open en hebben we hier in de buurt zaterdag ook een feestje om de "Summer-kick off" te vieren. Labor day is dan weer de afsluiter van dat seizoen en dat is dan op de eerste maandag van September.

groetjes Petra

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Waat gaaf zo'n zeppelin. Ik geloof niet dat ik er ooit 1 gezien heb in het echt.

gr Petra

Anoniem zei

Wat knap dat je die tekst hebt gevonden. Bij mij zou het echt bij neuriƫn zijn gebleven hoor.

Anoniem zei

He die Peet, nou gelukkig wat beter bericht over Stace, ben blij dat ik je weer even gesproken heb en ff heb kunnen bijkleppen. Leuk die Zeppelin is echt zo een schoolreisliedje.

Zou "Petra Washington" (t is wat met al die Petra's) nou de hele dag Nederlandse Amerikaan lopen te zingen??? ook zo een lekkere meedeiner.

groetjes,
Ann

Petra zei

@ Anneke
Hi hi hi, ja die heb ik ook als eens in mijn hoofd gehad. "Die zie je al van verre staan. En van voor, naar achter, van links, naar rechts" ;-)
Leuk dat jullie in oktober weer deze kant op komen. Wat zullen we weer voor leuks beleven met broer ;-)

Groetjes Petra

Anoniem zei

En bedankt he! Ik heb al zo vaak van die leuke kinderliedjes in mijn hoofd, maar om daar nu al om 7.00 uur mee te beginnen:)

Veel plezier dit weekend!

Annemiek zei

Dat liedje van de zeppelin ken ik niet, dus ik zal niet gaan neurien :)
Leuke foto's.

Petra zei

Het liedje van de zeppelin ken ik niet (we zien hier bij speciale evenementen de Goodyear zeppelin soms overvliegen). Maar wel het liedje "Me and my shadow".
En ik heb de naam van mijn blog inderdaad met het liedje "Nederlandse Amerikaan" in gedachten gekozen, hi hi.

M@riet zei

Heel gezellig weekend gewenst! Ik ga zo werken want in Renesse is het nu top pinksterdrukte!Weet je wat ik gisteren zag rijden in Renesse? Een groep duitsers in een amerikaanse schoolbus en ik geef je raden wat er op die bus stond..Cary Elimentery (ofzoiets) School, zoiets kan je toch niet verzinnen!Uitgerekend uit Cary!! Ik ga proberen foto`s te maken hoor ;-))

Anoniem zei

Je word hsrtelijk bedankt hoor, zit ik al vanaf dat ik achter de pc zit, een uurtje ongeveer, dat liedje te zingen de gebaren laat ik maar achterwegen, staat wat vreemd zo hier, maar ik ben even op je blog terug gegaan om je te bedanken.
Het is hier nu niet meer zo'n mooi weer maar ik wens je veel neurie plezier en een fijn weekend.


Groetjes Nellie

PS, sterkte met de woef.