dinsdag 1 mei 2007

Vitaminen plus

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Vanmorgen vroeg dus op pad met Stace naar het dierenziekenhuis. Het was best druk op de weg zo vroeg en er was zowaar een klein filetje naar de snelweg toe. Maar we kwamen keurig op tijd aan. Ik dacht dat hij het misschien niet zo leuk zo vinden daar weer terug te zijn. Maar in de wachtkamer was niets van dat alles te merken. Toen de zuster hem kwam halen om bloed af te nemen, liep hij ook zo met haar mee, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Daar zit je dan als trouw baasje, hi hi hi. Maar beter zo dan anders niet? Ze zullen wel heel aardig voor hem geweest zijn anders had hij wel anders gereageerd. In NL ben je als baasje eigenlijk overal bij bij een dierenarts. Bij prikken help jij hem vasthouden en hier gebeuren dat soort dingen in een aparte behandelkamer zonder baasjes in de buurt. Ik moet zeggen dat ik de Hollandse versie fijner vindt, maar misschien is het voor de hond beter dat ik er met mijn zenuwachtige toestand niet bij sta wellicht. Al met al was hij zo terug en volgens de zuster was hij een "good boy" geweest en had zich keurig gedragen. De dokter die hem behandelde had vorige week, had hem ook nog even gezien en vond hem ontzettend vooruit gegaan, moest ze door geven. Ja die meneer de bruin weet zijn twee voeters goed te versieren zo te horen.

Daarna met hem naar huis gegaan en werd hij weer uitbundig door Connor begroet. Alsof hij weer dagen weg was geweest. Alles moest even besnuffeld worden.
Later in de middag ging de telefoon en het was de dierenarts. Ze had de uitslag van het bloed van vanmorgen. Zijn rode bloedlichaampjes waren van "22", naar "24" gegaan. Wat inhield dat hij dus wel zelf rode bloed cellen aan het aanmaken is. En dat is een goed teken. "36" is het minimum van een normaal bloedplaatje. Dus hij moet nog even doorgaan met aanmaken, maar we zijn op de goede weg. Hartstikke fijn nieuws en was superblij! Ook vertelde ze dat de lever bloedtest niets bijzonders aan het licht heeft gebracht. Dus dat was ook OK. Ze verwachtte de uitslag van de punctie aan het eind van de week en dus hebben we de afspraak voor morgen even afgezegd, totdat er meer info is. Hier had ik toch wel heel erg naar uit gekeken. Als eerst die bloedwaardes maar weer om hoog gaan. Dat is zo belangrijk. Ik heb dan ook heb ik met Stace afgesproken dat hij nog even door gaat met het produceren van rode bloed cellen. En hij was het met me eens en zou zijn best gaan doen, dacht ik hem te horen zeggen ;-)

Nadat Ron thuis was gekomen van zijn werk, ben ik even gaan zwemmen. En het was even heerlijk. Ik vind het moeilijk om Stace alleen te laten op het moment. Maar ik was wel even toe aan wat anders. En bij elk baantje wat ik zwom voelde ik me een stuk ontspannender worden. Dat heeft me goed best even goed gedaan. Nadat hij woensdag middag ineens zo slechter werd, zit de schrik er bij mij goed in. Ik moet gewoon weer even vertrouwen op de Stace en nu met de bloed uitslag van vandaag helpt dat een heel stuk. Maar voorlopig blijf ik hem toch nog maar even "pesten" met mijn aanwezigheid.

Nu dan even over de titel van dit blogje vandaag. Zaterdagmiddag toen ik even snel wat boodschapjes was gaan halen, werd me in de supermarkt een proefbekertje met een nieuw soort cola aangeboden.....
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


"Coca Cola diet plus", heette het. Ik vroeg wat er anders was, aan de uitdeelmevrouw, en zij vertelde me dat er een "substantial amount of vitamins and minerals" in zaten. En op de manier hoe ze het vertelde leek het net of het even gezond was als een sinaasappeltje. Ik kon haast een glimlach niet bedwingen. Ik nam het bekertje aan en het proefde precies eender als de gewone diet Coke. Maar de "Cokelady" gaf me mijn oordeel al, want ze zei, "Veel lekkerder he?". Alsof ik zelf niet meer kon denken. Alweer moest ik lachen van binnen. Maar ik zei heel beleefd het is best lekker. En eigenlijk meende ik wat ik zei, want wij drinken zeer regelmatig cola light. Maar het hele, "het is nu zoooo gezond verhaal", vindt ik toch wat moeilijk te bevatten. En dan ook nog wel een "substantial amount" ook ;-)
De Coke lady ratelde nog even door en eigenlijk had ik helemaal geen zin in al die prietpraat, want ik was op een missie, snel boodschappen en weer snel naar huis. Maar ik mocht niet weg van Cokelady zonder DE aanbieding aan te horen. Er waren nu 6 flesjes in de aanbieding voor een zeer leuke prijs van $2,-. "Koopje he?", zei ze, alsof ik weer niet kon denken. Om verdere argumenten niet af te wachten deed ik de aanbieding in mijn kar en sjeesde naar de kassa. En nu heb ik al twee dagen achter elkaar mijn "substantial amount of vitamins and minerals" via een diet Coke binnen gekregen. Jullie zullen begrijpen ik voel me als herboren. Daar kan geen sinaasappeltje tegen op ;-)

Groetjes Petra

12 opmerkingen:

Anoniem zei

HoI Petra,

Ik had vandaag al een paar keer gekeken op je blog, was benieuwd naar het nieuwe. Fijn dat zijn bloed de goede kant op gaat en er niets mis was met de uitslag van het lever onderzoek. Zal wel een geruststelling zijn. Wat appart dat je hier neit overal bij kan zijn.

gr Petra

Anoniem zei

Gelukkig goed nieuws voor meneer de bruin en alstie belooft z'n best te doen komt het allemaal goed.
Wat een koopje al die vitamientjes in een flesje..maar wat zit er nu in volgens het etiket?

kastelke zei

Misschien moet je Stace wat van die nieuwe cola geven? ;-)
We blijven duimen dat alles mooi die goede richting uit blijft gaan! En vergeet niet af en toe tot rust te komen, Petra. Als het allemaal stapje voor stapje gaat en een tijdje duurt vooraleer Stacey weer 'de oude' is, dan heb je je energie nodig. Maar ook als Stacey snel weer op de been is, want dan ga je heel wat fun moeten inhalen met hem!

Anoniem zei

Hoi
Nou goed bericht zeg. Nu maar hopen dat het bloed blijft groeien zal maar zeggen.
Lekker even zwemmen. Dat was zeker een tijd geleden. Veel liefs uit Hellevoetsluis

Anoniem zei

Hoi Petra,

goed te horen dat het steeds beter gaat met Stacey. Hoop dat het goede weg op blijft gaan!

Nou, na je verkooppraatje voor de nieuwe dietcoke kan ik haast niet wachten tot het bij ons op de markt komt! Kan ik mn fruithapje smiddags voortaan overslaan, haha

Gr.Evy

Anoniem zei

Gelukkig gaat het de goede kant op met meneer de bruin. Geef hem nog maar een dikke knuffel van ons.

haha handig die vitamientjes in de Cola. Wacht met smart tot het hier komt, wat een vitamientjes zal ik dan binnen krijgen ;-)

Groetjes Nancy

Anoniem zei

Wat een goed bericht!Je blijft je toch zorgen maken he, het zijn toch onze kinders ;-)

groetjes Mariet

Anoniem zei

Ben een paar dagen wezen "camperen"en was zeer benieuwd hoe het met Stacey ging, heb Titia gebeld en hoorde dat het beter ging. Gelukkig, hij is weer thuis. De eerste foto is nog een beetje zielig op de tweede kijkt hij al wat attenter. Zit Stone in zijn stamboom ? Hij lijkt sprekend op mijn Bryce. Hoop dat hij snel weer de òude`is.
groetjes Ronny.

p.s. lastig he, ik stel steeds vragen.
r.

Petra zei

@ Blips
15% Vitamine B6
15% vitamine B12
10 % magnesium
10 % Zinc
en 15 % Niacin (nooit van gehoord,klinkt meer als een Japans zoutje....)

@ Kastelke
Die Vitamine B12 zou wel goed voor hem zijn ;-)

@ mariet
Hoe is het bij jullie gegaan met Max bij de dierenarts?

@ Ronny
Er zit veel Potterdale in Stacey's lijn en inderdaad Yellowstone of Deborah's farm van moeders kant.

Anoniem zei

Wat vreemd dat je in Amerika niet mee mag de behandelkamer in.
Poeh daar zou ik het heel moeilijk mee hebben.

Gelukkig durfde Stace wel heel stoer in z'n eentje mee te lopen!
:-)

Dikke knuf voor Stace en natuurlijk ook voor Connor!!!

Petra zei

Bij onze dierenarts mag je wel mee de behandelkamer in, hoor, en ook vasthouden, als er een spuitje komt. Alleen als ze onder narcose gaan, mag het niet, maar ja, dat is ook meestal wat langer. Dus het is niet "in Amerika", maar daar waar jij heen gaat :).
Zo blij om te lezen, dat Stacey de goede kant uitgaat!!! Ik blijf voor hem duimen! Toch hoop ik voor je, dat ze de oorzaak vinden, dan weet je, of het een eenmalig iets is, of iets, waar je op moet letten. Wel zo goed voor de gemoedsrust.
Over die Diet Coke vertelde Rick me een paar dagen geleden. De meeste vitamines erin (Niacin ook) zijn B vitamines, dus niet gevaarlijk, als je er veel van neemt. Maar toch, soms denk ik, dat er met alle vitamine toevoegingen in voedselprodukten te veel wordt ingenomen.

Anoniem zei

Ben net bijgelezen en las het over Stacey... Ocharme, hij was echt van de kaart. Gelukkig gaat het allemaal de goede richting uit. We duimen alvast voor meneer De Bruin!

Ik drink ook regelmatig diet coke, hoewel ik weet dat het ongezond is... maar als ik het goed voor heb, proberen ze het nu als 'gezond' te verkopen. Eigenlijk schandalig en je reinste boerenbedrog...

Groetjes,

Hilde
www.hilde.verenigdestaten.info