zondag 12 augustus 2007

DVR

Dat we dat nu pas echt ontdekt hebben....
Zaterdagmorgen zou de Time Warner Cable man komen. Tussen 8 en 10 uur. Hij belde al om half 8 of hij al mocht komen? We waren wakker, dus kom maar dan!
Hij zou het kastje komen brengen van onze nieuwe DVR. (digitale video recorder) We hadden laatst bij Alison en Bob gezien hoe handig dit toch eigenlijk was en Ron was nu ook om. Het is dus een digitale videorecorder, maar met wel heel handige snufjes. Zo vindt ik bijvoorbeeld de tv serie "Army Wives" op het moment erg leuk. Maar komt gelijk met Desperate House wives. Ja ik weet er zijn ergere dingen op de wereld, maar soms is kiezen gewoon niet leuk ;-) Afijn nu kan ik dus intikken dat hij alle afleveringen van Army Wives opneemt. Of het nu verhuisd van de zondag naar de maandag of naar de dinsdag. Hij neemt Army Wives op. Tegelijkertijd kan ik ook nog Desperate Housewives opnemen, want hij is "multi-tasking" deze DVR, ha ha ha.
We hebben hier ook werkelijk, 1001 kanalen en kan ze niet altijd uit elkaar houden. En als ik dan een leuk programma gezien heb, dan vergeet ik vaak op welk kanaal het ook al weer was. Maar nu dus niet meer. Je tikt gewoon de naam van het programma in en Mr. DVR zoekt de rest er bij en zorg dat ik niks meer mis. Fijne ervan is dat je lekker al die reclames kan doorspoelen. Heeeeeel handig en ook weer tijdbesparend, want dat scheelt zeker 15 minuten in een serie van een uur. Ook kun je live televisie stop zetten en daarna weer verder kijken. Wat een uitvinding toch!
Nou is het meestal zo met van die vernuftige apparaten dat ik veelal moeite heb met het instellen. Veel te veel knopjes en handelingen die ik moet doen. Maar bij dit apparaat niet. Een keer mijn show er in zetten en daarna op "list" drukken en ik blader zo door de opgenomen programma's! Wat een heerlijkheid.
Dus zo was ik vanmorgen heel benieuwd of het gelukt was mijn eerste instellingen voor gister avond. En jahoor! Helemaal goed gegaan. Wat een pracht DVR! Dat we dat nou niet eerder ontdekt hadden ;-)

Natuurlijk vandaag ook nog "gespeledingt" met de nieuwe camera.
Het wordt steeds leuker!

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

En nog 1 in actie...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


Groetjes Petra

12 opmerkingen:

Jasmino zei

Prachtige foto's weer! Die eerste zw/w foto met die mooie rand is mijn favoriet, geweldig! Je hebt inderdaad geen hondenfotograaf nodig. Is het geen leuk bijbaantje voor jou?

Handig zeg, zo'n digitale recorder. Ik hoop dat die in NL ook ooit eens op de markt komen.

kastelke zei

Leuke foto's! Jij hebt blijkbaar gewillige fotomodellen.
Wij hebben hier een 'digibox' van telenet. dat is ook zo'n digitale videorecorder, waar je gemiste programma's terug mee kan aanvragen, waar je twee programma's tegelijk mee kan opnemen, waar je video's kan aanvragen zonder dat je naar de videotheek moet, ... Heel handig, maar ik gebruik het nooit (vooral wegens teveel knopjes en ikke die niet het geduld heeft om in de zetel te gaan zitten tv kijken).

Anoniem zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt. Je ziet wel aan de ogen van Stacey dat hij zich beter voelt. Volgens mij had Connor geen zin om op de foto te gaan (als ik naar zijn ogen kijk) Mooi dat dat zo goed te zien is nu met je nieuwe fototoestel
Gr. Marion

Petra zei

@ Marion
Op de actiefoto, was hij net aan het rennen geweest langs het tuinhek, om dat de buurhondjes ook in de tuin waren.
Hij wilde daarna echt in de schaduw en dacht volgens mij, ga weg met dat gekke camera ding van je ;-) "Nu even niet ja"!

Anoniem zei

Zien er mooi uit de foto's. Leuk je hondjes.

Anoniem zei

Wat heb je weer mooie foto's gemaakt. Die zw/w foto is inderdaad ook mijn favoriet!! Wij willen ook een nieuwe camera, het is moeilijk een keuze te maken.

Anoniem zei

Handig apparaat. Ook ik heb altijd ruzie met al die zenders hier. Ook hier zoveel zenders dat ik nooit weet wat op welke komt.

Zo te zien vinden de honden het we wat zoveel aandacht van een foto graaf...

gr petra

blips zei

Hm heb ook al aan zo'n mister DVR lopen denken, beter dan een videorecorder (Ja die bestaan nog)
Mooie foto's en mooie modellen ook. Je zou nummer 2 en 3 nog een keer over moeten doen maar wel eerst alles lezen over "white balance" op je camera, doen hoor.

Petra zei

@ Blips
Goed gezien van de witbalans!
Nr. 1 had veel tegenlicht door een raam ernaast. Daardoor was de witbalans inderdaad heel moeilijk.
Nr.2 en 3 zijn met "Vivid" genomen.
Waardoor er warmere kleuren ontstaan. Daarbij wel met de witbalans bezig geweest, maar het wit bleef "warm", hi hi hi.
Ben van alles aan het uit vogelen en moet zeggen dat de "auto" versie heel licht is in mijn idee.
Dus vindt de "vivid" kleuren wat mooier.
Je kan echt van alles instellen in Manual en moet nog flink wennen aan het toestel. Maar door veel foto's te maken gaan we steeds iets beter ;-)

Anoniem zei

De foto's ware mooi.
Je heb gewilligen modellen.

Groetjes Toos

Anoniem zei

Ja, wij hebben de DVR al enkele maanden geleden aangeschaft. Heerlijk! Reclames worden nu altijd doorgespoeld, wij kijken practisch nooit meer rechtstreeks. En eindelijk kan ik ook films opnemen die 's nachts worden vertoond! Ja, wij zijn er ook zo tevreden over!

Groetjes,

Anoniem zei

hahahahhaah, op die laatste foto wordt echt even stiekum om het hoekje gekeken of ze wel goed in beeld komt hahahahhaha, pracht foto.

Groetjes uit Wolpertsdiek