zondag 5 augustus 2007

Party's en Beetles



Vandaag zijn we naar Rockingham geweest. Rockingham ligt anderhalf uur ten zuiden van waar wij wonen. De dag begon al warm...


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hier werd vandaag een VW Beetle dag gehouden. Er waren kraampjes waar je Beetle spulletjes kon kopen en er waren veel oldtimers. Het was leuk om de oude kevertjes te kunnen zien. Sommige waren wel heel erg knap gerestaureerd.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Een oude versie met nieuwe snufjes zoals een airco.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
Grappig kenteken

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Er waren ook dragraces met de Kevers. Deze waren wat meer uitgebouwd en natuurlijk met anderen nieuwere motoren erin.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Inmiddels was het echt ontzettend warm geworden en nergens was een plekje in de schaduw te vinden. Ook was er niet een soort van restaurant waar je even kon afkoelen. Dus we zijn rond half 12 naar huis gegaan. Het was toen al 40 graden....

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

In de middag had ik met Alison afgesproken om samen met haar naar een "Southern Living at home" party te gaan bij Mandy (ook een buurvrouw). Gisteren vierde Alison haar verjaardag en hadden ze ons uitgenodigd voor een diner bij hen thuis. Het was heel gezellig zo met zijn viertjes. En Bob had een heerlijke chocolade taart als dessert gemaakt. Alles van "scratch" en hij was echt mega lekker! Groot en behoorlijk calorierijk, maar we hadden een goed verjaardags excuus.
's Morgens zijn we nog bij Sharon en Frank wezen zwemmen, want ook zaterdag was het erg warm. Frank had Ron bezig gezien aan het grasmaaien en had hem uitgenodigd om daarna bij hem in het zwembad te komen relaxen. En dat liet Ron zich geen twee keer zeggen ;-) Het ziet er naar uit dat de zomer hier nu ook echt is losgebarsten. De thermometer in de auto vanmiddag om half 5 gaf 46 graden aan. Zinderend warm gewoon. Bij elke stap die je zette begon je spontaan te zweten. Er werd ook onweer verwacht dus het was ook nog eens plakkerig warm.
De Southern Living party was erg leuk. Ze verkochten leuke decoratie spulletjes voor in je huis. Leuke hebbedingetjes dus. En dat alles onder het genot van wat te eten en te drinken. En een babbel natuurlijk ;-) Ik heb een kookboek en glazen stolp gekocht en een soort mand die je aan de voordeur kunt hangen.
Allemaal hele leuke spulletjes. Nou liep ik net op internet te zoeken voor de link naar het kookboek en zie dat er op Ebay ook heel veel spulletjes van te vinden zijn. Het is volgens mij helemaal "in" hier ;-) Strakjes daar nog even verder neuzelen....

Groetjes Petra

15 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat ontettend leuk die oude (nou ja oud) kevers.

Ook hier is het ontzettend warm. Inmiddel beginnen we er wel aan te wennen. Wat leuk zo'n partie met allerlei leuke hebbedingetjes. En inderdaad lijkt me heel gezellig!

gr petra

Anoniem zei

Heb je nog de uitslag gehad van de biopsie van Stacey?

Renee van Walen
Rotterdam

Anoniem zei

Zo te lezen hebben jullie een gezellige dag gehad. Inderdaad leuk die oude kevers. In dat kookboek zullen vast hele lekkere recepten staan, de voorkant beloofd veel goeds.

blips zei

Wat een leuke slide-show met die antiek aandoende film krassen en lijnen. Mooie foto's ook, goed in beeld gebracht. Jullie hebben zo te zien genoten.

Petra zei

Katja had die kever tentoonstelling prachtig gevonden! Haar kever blijkt vrij uniek, we hebben er tenminste nog geen tweede van gezien. Genoeg gele, maar niet met gele wielen en zwart-gele bekleding!

Jasmino zei

Leuk die kevers, die slide show vind ik ook fantastisch en origineel!

Anoniem zei

In NL is het nu ook warm weer, 30 graden, dan zit ik liever gewoon thuis binnen. Dan dat ik dan in de auto zit. Dat zal wel warm geweest zijn, of niet soms?

Annemiek zei

Wat een warm weertje!
Leuke kevers.

Anoniem zei

Echt gaaf die ouwe kevers, waren er eigenlijk ook nieuwe te bewonderen.
Jeempie 40 graden ik vindt 30 al niks.

Leuk zo een thuis party zonder Tupperware hahahah is weer is wat anders.

Erna

Petra zei

@ Renee van Walen
Nee heb nog geen uitslagen binnen.
Volgende week donderdag heb ik wel een afspraak om weer bloed te prikken. Stace zit inmiddels op de 30 mg prednison en het gaat erg goed vindt ik. Zijn tandvlees en oogleden blijven mooi van kleur.
Het wondje, wat toen open gesprongen was is ook al bijna weg. Dus je zou denken dat hij heel erg goed hersteld. Als ik wat hoor zal ik het hier meteen op het blog melden.

@ Anja
Ja dat vond ik nou ook ;-) En erin nog meer leuke en echt Amerikaanse recepten. En met plaatjes, dat heb ik altijd nodig als ik aan het bakkerellen ben ;-)

@ Blips
Dank je wel. Het was er inderdaad, naast erg warm, erg leuk.

@ Kasaka
Volgens mij zou je zo kunnen opzoeken of het een special edition is geweest.

@ Jasmino
Bedankt ;-)

@ Geesje
Hiervoor was het ook zo'n 30 graden hier. En moet zeggen dat ik daar nu wel een beetje aan gewend ben, maar zodra het boven de 35 uitkomt vindt ik het echt veel te warm en lijkt het of het bloed in mijn lichaam stagneert en alles in slow-motion gaat. Misschien is dat ook wel goed want in die temperaturen moet je je niet te veel inspannen.

@ Erna
Ja er was er 1, een beige.

Groetjes Petra

Anoniem zei

@Petra, ja he he logisch!!!!!!!

Petra zei

@ Erna
Oh die had je al opgemerkt, ha ha ha ;-)

Anoniem zei

Gaaf zeg, zo'n Beetledag. Wat een prachtige exemplaren. Ben wel een beetje jaloers.

Gr. Liesbeth

Becs zei

Leuk zeg al die kevers! Ik ben overigens helemaal verliefd op de "nieuwe" versie, de Beetle!

M@riet zei

Goh, Ronald heeft dan nog wel een aardig klusje om zijn 33 jaar oude oranje "Dutchbug" zo mooi te krijgen ;-))

Lekker kookboek trouwens!!!